Where Winds Meet

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
wwm.png

release: 14 november 2025
genre: action RPG, open-world
dev: Everstone Studio, NetEase Games

/!\ free-to-play

China in de 10de eeuw. Vergelijkbaar met Assassin's Creed en Sekiro, en quasi volledig gratis op skins na.

Immerse yourself in the captivating Five Dynasties and Ten Kingdoms period of China, where epic battles and legendary tales come to life. From the bustling imperial capital to the hidden wilderness, every path is filled with secrets and adventures. Stir up mischief and face challenges, or take the noble route: befriend villagers, forge alliances, and carve your legacy as a Wuxia hero. In a land of possibilities, become the spark that ignites change!

Interact with diverse characters, engage in authentic activities, explore ancient cities, discover forgotten tombs, play flutes beneath swaying willows, and enjoy drinks under lantern-lit skies.

Build a loadout that suits your playstyle. Engage in combat with classic Wuxia weapons—swords, spears, dual blades, rope dart, bows, fans, and umbrellas. Switch weapons and employ martial arts and mystic skills like Tai Chi to outmaneuver enemies.

Embark on a narrative-driven adventure filled with rich solo gameplay, or team up with up to four friends for seamless co-op experiences. Join a Guild to access group activities—intense guild wars, multiplayer dungeons, and epic raids.

Publieke beta op 27 december op PC in China.

Volgend jaar toch weer een goed handje vol Action RPG's zo te zien.

- Where Winds Meet
- Ghost of Yotei
- Phantom Blade Zero
- Wuchang: Fallen Feathers
- .....

Jeezus waar denken ze dat ik al die tijd ga vandaan halen!

Ik ga dit alleszins wel een kans geven.
Vandaag wat gameplay gezien van de CN versie en denk ik hier wel wat uren plezier mee kan hebben. Het is gratis dus niets te verliezen. :unsure:

Ik ben hier wel benieuwd naar. Het ziet er naar uit dat je zowel solo, 4 player coop campaign alsook mmo-type raids kan spelen. Hopelijk niet te ambitieus waardoor het in niets uitblinkt, er lijkt ook gigantisch veel te doen in de wereld. Ziet er wel echt goed uit, beetje te mooi om waar te zijn, ondanks de rode vlag van free-to-play.

Ik weet niet of het een goed teken is dat hun laatste gameplay trailer alleen maar uit sidecontent bestaat:)

Laatst bewerkt:
Ik was het uit het oog verloren omdat ik dacht dat het enkel PS5 was, maar dus ook op steam vrijdag. :clap:
Sowieso eens proberen volgend weekend.

Edit:

Gisteren 2 uur gekeken naar streamer (Baggings TV) die aan testen was met de Chinese versie.
Eigenlijk wel ongeloofelijk dat het F2P is, geen P2W items gezien ingame.
Enkel currency for cosmetics.
Liep ongeloofelijk smooth en zag er geweldig uit.

En dat systeem dat je vrij kan switchen tussen single play en mmo stond me ook wel aan.
Je kan het perfect spelen als single player action rpg, en je kan switchen naar full online (ook nog coop los daarvan) om bvb dungeons, raids, social activity games of pvp te gaan doen.

Combat zag er ook heel goed uit en de streamer bevestigde dat ook.

Wel een paar mechanics gezien die me deden fronsen.
Zoals het feit dat er een soort van wanted systeem inzit als je teveel misdaden doet, en waarbij je tot 12 uur REAL TIME (in ergste geval) in de gevangenis kan zitten...
En met als enige escape de bewaker te briben, maar dan moet je natuurlijk wel gold genoeg bij je hebben :)

Laatst bewerkt:
Uiteenlopende reviews met een gemiddelde van rond de 75%. Sommigen vinden het nogal rommelig omdat het teveel wilt (IGN 6/10). Anderen die vooral de campaign beoordelen, geven het eerder een 90% en ziet de rest als extra. Dus voor een F2P ziet het er toch eerder goed uit.
PS5 download zou live zijn maar ik vind hem niet direct, 110 GB.

Laatst bewerkt:
Steam preload is ook actief.

Net onder de 100 gig, maar blijkbaar zijn er ook verschillende downloads in de chines versie, afhankelijk van de kwaliteit.
Dus ofwel niet zo op de westerse versie of er komen nog updates.

- Standard Package (approx. 100-110 GB)
- Quick/Lite Package (approx. 60-68 GB)
- Ultimate Package (size yet to be determined, but one chinese user mentions that the highest quality on the Chinese server is around 220 GB)."

Laatst bewerkt:
Blijkbaar zou deze niet te vinden zijn in de PS Store in België vanwege de kansspelwetgeving. :sop:

Blijkbaar zou deze niet te vinden zijn in de PS Store in België vanwege de kansspelwetgeving. :sop:
Oesje is ook wel raar.
Want ik heb al wat games gespeeld waar dat op steam dan ook zo is, maar ik heb dit spel wel kunnen downloaden op Steam.

Ik heb om dat te omzeilen bij die andere games ook een tweede steam account aangemaakt jaren geleden.
Met franse gegevens en over VPN en zonder er ooit met een bankkaart op te betalen.
Enkel met pre paid cards, zo kan ik toch al een paar jaar sommige games spelen die onder die wetgeving vallen.

En als er enkel cosmetics te koop zijn, zoals velen aangeven...weird.
Er zijn toch nog andere games waar je cosmetics kan kopen ingame die wel te spelen zijn op playstation in ons land?

Laatst bewerkt:
Geen flauw idee. Ik ga morgen een keer checken of 'm plots in de Store staat en anders haal ik 'm via mijn US-account wel binnen.

Terug
Bovenaan