Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Toch al wat uren gespeeld dan precies. Wat zijn uw bevindingen?
Er komt veel op u af qua menu's, keuzes, ... wat overweldigend, ook de combat is van in't begin complex met die arts, weapons, skills, talents, ....
Het is niet zo afgelikt als een AAA solo game en kan nog wel wat patches gebruiken maar voor een gratis spel dat blijkbaar niet eens P2W heeft, is dit toch wel van't strafste dat ik al gezien heb na enkele uren.
Wel goed concept met die signposts die andere spelers achterlaten in de wereld. Soms handige tips maar zeker ook absolute onzin
Tot nu toe gefocust op één verhaallijn, me nog niet echt verdiept in side quests, minigames, upgrades en alle menu's want dat is inderdaad wat overweldigend. Nog niets tegengekomen wat f2p schreeuwt. Best zot eigenlijk.
Ik had geen hoge verwachtingen maar ben toch ook onder de indruk. Speelt vlotjes en ziet er mooi uit (ps5 pro). Begrijp wel niet waarom het niet op de BE store staat :/
Bij die signs kan je zelfs geluid clips importeren die triggeren als je daar als speler overloopt
Meestal dan irriterende achtergrond muziek of course maar sommigen zijn wel funny.
Zoals in een quest met wat ghost gedoe had daar iemand zo wat extra spooky geluiden neergezet.
Vissen = met controller is dat een ramp bij mij met die bewegende balk, gaat veel beter met een pc muis.
Music rythm game = Je kan alle toetsen tegelijk induwen. Het failed dus niet als je de verkeerde notes aanslaat op die manier, zolang de juiste note ook maar word aangeslagen
Time gating voor het levellen is ook wel bizar in dit spel, aangezien er geen (p2w) items zijn om daar voorbij te gaan.
Je zou denken dat het zo is opgezet om je p2w items te laten kopen om verder te doen, maar dat is dus niet het geval.
En ik heb de battlepass, dus tis ook niet dat je daarmee verder kan dan iemand zonder die battlepass.
Gisteren was ik level 20 en ik moest wachten tot vandaag om een breakthrough te doen van lvl 20-30 en terug verder levels te krijgen.
Vandaag 2 uurkes gespeeld en ik was al level 30, en nu terug wachten tot morgen op een breakthrough van 30-40.
Je blijft wel XP opstapelen die dan na de volgende breakthrough in stukjes terug bij je main xp komt, dus je bent het niet kwijt als je toch blijft verder spelen.
t Is idd wat raar en misschien initieel ingevoerd om wel tegen betaling te versnellen maar ze zijn er dan toch van teruggekomen. Uw xp loopt gewoon door dus dat boeit echt niet. Als je daar zo'n straffe gratis game, miraculeus zonder P2W, waardeloos door vindt, is dat zeker uw recht.
Er zit wel echt veel soorten systems, currency, collectibles, minigames, ... in en je kan zeker op 10 verschillende plaatsen in de menu's rewards krijgen, dat vind ik dan weer wat overdreven.
Iemand al met vrienden gespeeld? Blijkbaar is er veel lag in coop maar dat kan ook over de 10 player raids gaan, niet zeker.
En ding level 40, volgende breakpoint is nu zelfs pas binnen 2 dagen om verder te levellen.
En voor die breakthrough van level 40 naar 50 te kunnen doen moet je ook nog mausoleum fights doen under je wandering path onderdeel.
Paar waves aan mobs met een (mini)boss.
Die waren ook wel pittig omdat er wat tijdsdruk opstaat als je ook nog eens rewards wil.
Toch al paar mooie boss fights gedaan ook, Qianye the witch om het stuk campain af te sluiten rond level 40 zat ik toch dicht op mijn scherm, leuke fight en mijn vingers wat krom.
In Mechanics niet veel speciaal, maar was toch 1 van de langste fights die ik gedaan heb tot nu toe.
Ik speel HeavenQuaker Spear samen met de Panacea healing fan.
Paar pintjes teveel gedronken ergens, alles werd wazig en 'k werd wakker bij een level 50 boss waar niet veel tegen te beginnen viel.
Bordje van een andere speler was ook niet echt behulpzaam: "if you're reading this, you fucked up". I know.
Paar pintjes teveel gedronken ergens, alles werd wazig en 'k werd wakker bij een level 50 boss waar niet veel tegen te beginnen viel.
Bordje van een andere speler was ook niet echt behulpzaam: "if you're reading this, you fucked up". I know.
Ik heb deze nu al een 6-tal uur gespeeld en ik weet nog altijd niet of ik het goed vind
Minpunten:
- Voor mij mankeert het wat vaart. Het bevat sowieso al veel te veel onnodig gebabbel (zeker met die kleine in het begin), maar ik wil ook vooral actie en dat mis ik precies toch een beetje, alhoewel ik toch al een aantal main-bosses achter de kiezen heb.
vb: zo was ik met een npc en de missie was alle vijanden vernietigen (een stuk of tien), maar uiteindelijk moest ik er maar 1 doden en kreeg ik al een filmpje waarbij we ze zogezegd allemaal hadden afgeslacht. Ook bij een andere missie had ik nog maar een derde van de levensbalk weg bij de vijand of we schakelden al over naar een filmpje en dat was het einde van het gevecht.
- De personages zijn ook een beetje whiny en ook het personage waarmee je speelt komt niet echt over als een actieheld, maar eerder als een onzekere puber. edit: ik denk dat het eigenlijk meer het genre is, want later in de game is hij dan wel weer besluitvaardig.
- Engelse voice acting is maar meh.
- Heb al een paar keer gehad dat mijn personage tijdens een battle in nauwe gangen ineens niet meer zichtbaar is, wat het uiteraard moeilijk maakt om je te positioneren tegenover de vijand.
- Er valt veel te doen, maar het is niet altijd duidelijk of je al aan die level voldoet of de nodige skills hebt om het te kunnen voltooien. Missies voor hogere levels zouden beter aangeduid moeten zijn of pas later verschijnen/regio based zijn.
- De menu's zijn niet echt handig opgebouwd (en elk icoontje start een ander liedje)
- Momenteel is het me ook nog niet duidelijk wat ik best koop bij merchants, want ze hebben zoveel stuff en ik heb geen zin om van alles de uitleg te gaan lezen.
Pluspunten:
- De ondergrondse exploration is wel tof, alhoewel het ook wat zoeken is.
- De signposts zijn wel een hulp alhoewel er ondertussen ook al trollen tussen zitten, maar zo ben ik wel al gewaarschuwd om een bepaalde missie niet te starten omdat het blijkbaar lvl. 50 is. Ik denk dat het om die van de posts hierboven gaat, want de opdracht is eerst dronken worden
(edit: minpuntje van die signposten is dat sommigen ze zo dicht bij het voorwerp/persoon zetten en daardoor kan je de interactie met het voorwerp/personage niet starten)
- combat is wel uitgebreid met de skills en soorten wapens en daardoor kan je wel switchen tussen de technieken.
- je kan je skills ook buiten combat gebruiken om mensen te helpen met hun training of probleem.
Zo kan je bijv. iemand tijdelijk in een bepaalde positie bevriezen om hem te helpen zijn martial art skills te improven en uit dankbaarheid krijg je dan wat loot
Neutraal:
- blijkbaar is het ook wel de bedoeling van een build te krijgen, maar op dit moment upgrade ik gewoon altijd naar betere stuff. Het is me nog niet duidelijk of het uiteindelijk de bedoeling is dat je echt bepaalde stukken matched om er beter uit te komen, want momenteel heb ik nog te weinig gear.
Voorlopige conclusie: om 1 of andere reden wil ik het vergelijken met Ghost of Tsushima, maar die level van kwaliteit haalt het zeker niet. Maar voor een free game te zijn is dit wel de moeite. Het is een beetje onoverzichtelijk en tot nu toe is het vooral zowat van de ene plaats naar de andere lopen om dan een filmpje te zien of af en toe eens een battle te starten. Er zou gerust wat meer actie en wat minder tekst in mogen van mij.
Voor de rest ben ik wel de 'skips all the story telling, complains he doesn't understand the story'-guy
ik speel(de) met controller terwijl ik meeste games eerder m + kb speel.
ik heb er wel de brui aan gegeven: 't is gewoon te veel in 1 game gepropt voor mij. Moest ik ineens iemand gaan healen met een soort van kaarten die ge moest aanduiden: een soort van combat healing proces. Ik heb dat gedaan en dan was het voor mij: 't is genoeg geweest er was nochtans net wat meer actie, maar 't is mijn ding niet.
Ook wel genoeg actie als je de "healing minigame" faalt met een zieke gans. Dan krijg je een hele agressieve "demon goose" die je amper kunt verslaan, waar zelfs een achievement aan gekoppeld is. Naar 't schijnt is de beste tactiek om ze in de rivier te zwieren met tai chi.