De wet dat banken verplicht het bedrag terug te storten bij niet geautoriseerde betalingen is gemaakt om de klant onder alle omstandigheden te beschermen.
De bewijslast zit bij de bank en die kan realistisch gezien nooit iets bewijzen want ze hebben geen toegang tot de prive van de klant.
Hoe iemand gephished is kunnen zij nooit weten.
Het gebruik van de pincode door een 3de partij is op zich niet genoeg om grove nalatigheid te bewijzen. (staat expliciet beschreven)
Er is geen enkele rechter die een burger ooit gaat veroordelen zonder dat er expliciet fraude kan aangetoond worden.
Ik vind die discussie dan ook zinloos. De banken staan hier wettelijk tegen een muur.
De bewijslast zit bij de bank en die kan realistisch gezien nooit iets bewijzen want ze hebben geen toegang tot de prive van de klant.
Hoe iemand gephished is kunnen zij nooit weten.
Het gebruik van de pincode door een 3de partij is op zich niet genoeg om grove nalatigheid te bewijzen. (staat expliciet beschreven)
Er is geen enkele rechter die een burger ooit gaat veroordelen zonder dat er expliciet fraude kan aangetoond worden.
Ik vind die discussie dan ook zinloos. De banken staan hier wettelijk tegen een muur.
. We hebben gewoon een mooi artikel van de vrt waar een expert zegt dat mss 1% van de phishing onder grove nalatigheid valt. Dan ga ik als leek er vanuit dat daar wel wat waarheid in zit. Als jullie het daar niet mee eens zijn, sure, geef dan wat data van andere experts die het daar niet mee eens zijn. Maar gewoon zeggen dat ge het daar niet mee eens zijt, terwijl ge wss de wetten en de wettelijke definities niet kent?