Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kung is inderdaad een beest… maar die zou toch cancellara gewijs ook in de vlaamse klassiekers moeten komen meedoen voor de overwinningen denk je dan… komt er precies nooit uit….? Mogelijks te weinig inhoud/fond voor die afstanden?

Joenges toch, Remco wa een 2de rangs figuur, 3de op een veredelde kermiskoers zonder volledig wereldtop, na de 4de van het italiaans tijdritkampioenschap & 4de van de olympische tijdrit.

....

Graptjen eh mannen 🙃

Kung is inderdaad een beest… maar die zou toch cancellara gewijs ook in de vlaamse klassiekers moeten komen meedoen voor de overwinningen denk je dan… komt er precies nooit uit….? Mogelijks te weinig inhoud/fond voor die afstanden?
Nog maar 27 he. Ik denk dat Cancellara ook maar vanaf dan helemaal tot uiting kwam in't voorjaar?
*edit* Op z'n 25e Parijs-Roubaix en dan pas vanaf z'n 29e RVV en verder.

Küng en Ganna op 1 en 2, in welke volgorde dan ook, dat lag wel in de lijn der verwachtingen. Evenepoel op 3 is wel goed op dit parcours. Ik had voor brons eerder een strijd tussen Cavagna, Bissegger en Affini verwacht. De stijgende lijn is nog steeds aanwezig. 😎

Nog maar 27 he. Ik denk dat Cancellara ook maar vanaf dan helemaal tot uiting kwam in't voorjaar?
*edit* Op z'n 25e Parijs-Roubaix en dan pas vanaf z'n 29e RVV en verder.
Oei, voor mij is Küng in ritten in lijn net al eeuwig een talent. Die kwam binnen bij de profs door zijn eerste eendagskoers direct te winnen en heeft nadien die verwachtingen totaal niet kunnen inlossen. De laatste jaren komt het er wat uit, met name op het WK in 2019. In het voorjaar is hij wel goed, maar rijdt hij nooit prijs.

Laatst bewerkt:
Alle gekheid op een stokje, Remco is zeker in betere vorm dan in Augustus.
Maar het verschil met de absolute wereldtop qua tijdrijden is toch nog best groot te noemen.
Ben benieuwd welk niveau hij in Knokke kan halen :cool:

Oei, voor mij is Küng in ritten in lijn net al eeuwig een talent. Die kwam binnen bij de profs door zijn eerste eendagskoers direct te winnen en heeft nadien die verwachtingen totaal niet kunnen inlossen. De laatste jaren komt het er wat uit, met name op het WK in 2019. In het voorjaar is hij wel goed, maar rijdt hij nooit prijs.
Joa, kan hoor. Maar de post waar ik op reageerde ging over Fabian, dus reageerde ik dat Fabian ook maar pas op latere leeftijd klassiekers begon te winnen nadat hij ervoor alles qua tijdrijden al had verpulverd.

In 2019 wint hem met 20-22 sec voor op Kung-Ganna op gelijkaardig parcours.
Hopla, hij is weer daar ze... :sarcastic: Hoe kan je de 2019 TT Alkmaar in godsnaam vergelijken met 2021 TT in Trentino.. daar al eens over nagedacht?

Trouwens, nog een klein feitje.. zowel Ganna als Küng hadden het voordeel van een renner voor zich. Moest volgens mij altijd 2 minuten tussen zitten.. zeker bij de laatste 10 starters. Ik kan ook mierenneuken hoor..

Remco rijdt hier gewoonweg een dijk van een tijdrit tegen 2 zware motoren van vrijwel 80kg. Bevestigd nogmaals wat een fameus wattage onze kleine kan trappen met zijn 60kg. Achja, het zal nooit goed zijn voor u wss..

Maar het verschil met de absolute wereldtop qua tijdrijden is toch nog best groot te noemen.
Verschil nog best groot te noemen? 7sec en 14sec is peanuts op dit niveau hoor..

Hopla, hij is weer daar ze... :sarcastic: Hoe kan je de 2019 TT Alkmaar in godsnaam vergelijken met 2021 TT in Trentino.. daar al eens over nagedacht?

Trouwens, nog een klein feitje.. zowel Ganna als Küng hadden het voordeel van een renner voor zich. Moest volgens mij altijd 2 minuten tussen zitten.. zeker bij de laatste 10 starters. Ik kan ook mierenneuken hoor..

Remco rijdt hier gewoonweg een dijk van een tijdrit tegen 2 zware motoren van vrijwel 80kg. Bevestigd nogmaals wat een fameus wattage onze kleine kan trappen met zijn 60kg. Achja, het zal nooit goed zijn voor u wss..
1) qua lengte en qua profiel gelijkaardig
2) Remco had ook een renner voor zich ;)
3) zijn grootste kwaliteit is zijn aerodynamica

Tcho "groot", 14 seconden op 22km is relatief veel inderdaad. Op een parcours zoals dat in de Tour waar Pogacar won komt hij wrs beter uit de verf.

Aan de andere kant moeten Van Aert, Dumoulin en Dennis nog in competitie komen ook. Dat zou wel eens een verschrikkelijk spannende tijdrit kunnen gaan worden. Roglic verwacht ik nog weinig van op het WK na OS/Vuelta (rijdt die uberhaupt mee?)

Ganna heeft echt wel voordeel gehaald uit de trage Pogacar. Het verschil met Remco was echt miniem. Kung fenomenale 2e deel gereden.

Evenepoel was gewoon goed. Punt.

Wel benieuwd naar Dennis op het WK.

Tcho "groot", 14 seconden op 22km is relatief veel inderdaad. Op een parcours zoals dat in de Tour waar Pogacar won komt hij wrs beter uit de verf.

Aan de andere kant moeten Van Aert, Dumoulin en Dennis nog in competitie komen ook. Dat zou wel eens een verschrikkelijk spannende tijdrit kunnen gaan worden. Roglic verwacht ik nog weinig van op het WK na OS/Vuelta (rijdt die uberhaupt mee?)
Ik denk dat dit het sterkst bezette EK tt ooit was.

Nix tegen die gast maar hebben wij nix beters dan diene Herregodt (nooit van gehoord) als tweede tijdrijder? Waarom was Lampaert of Campenaerts ni den tweede renner?

Stel u voor dat Evenepoel met de beloften meedeed en daar met 50 seconden voorsprong won, men zou superlatieven tekort komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan