Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.

We zullen zien of Eddy het aan het rechte zien had deze zondag.
De reactie van Remco was ook maar flauw hierop, maar goed.

Als ik kijk naar de beelden van Leuven, man man man precies immens veel volk dat daar aan het fietsen is :P
Ik denk dat vele vergeten dat je daar 365 dagen kan rijden en dat het even zwaar is :P

Meteen werk van gemaakt!

"Fietsen van nationale wielerploeg van Litouwen gestolen én teruggevonden"
Ja.. dat ontbrak nog. Maar voor de gemiddelde student met een velo van 100-200 euro gaan ze dat niet doen.

Hier is dat min 5000 euro per velo voor alle litouwse vrouwen en mannen incl beloften en junioren. En met reserve en trainingfietsen

Maar goed politie doet zijn werk. Gerecht zal weer een applausje geven aan de dieven en morgen kunnen ze opnieuw proberen.

Ipv zo een mensen eens voor minstens 10 jaar in de bak te steken en niet in zo een luxeverblijf met gratis kost en inwoon inbegrepen.

Belgie het land waar corona-overtreders zwaardere criminelen zijn dan pedofielen en verkrachters. En ook het land waar gsmende fietsers grotere overtreders zijn dan fietsdievenbendes

We zullen zien of Eddy het aan het rechte zien had deze zondag.
De reactie van Remco was ook maar flauw hierop, maar goed.

Als ik kijk naar de beelden van Leuven, man man man precies immens veel volk dat daar aan het fietsen is :p
Ik denk dat vele vergeten dat je daar 365 dagen kan rijden en dat het even zwaar is :p
Maar dan is er niet veel Fun aan je moet constant slalommen tussen bussen, voetgangers, fietsers en bestelbusjes met 4 pinkers op.

En fietsen is een groot woord als ik die zag zwoegen op een bergske van ochot 500m :p

Ivm Eddy heeft Remco gewoon gelijk.

ReV gaat hier wat op de man spelen tegen Eddy Merckx, de God van het wielrennen. Volledig de pedalen kwijt Remco.
Zeg gewoon "ik ben niet akkoord met Eddy, en ik zal zondag het tegendeel bewijzen"

ReV gaat hier wat op de man spelen tegen Eddy Merckx, de God van het wielrennen. Volledig de pedalen kwijt Remco.
Zeg gewoon "ik ben niet akkoord met Eddy, en ik zal zondag het tegendeel bewijzen"
De God van het wielrennen die voor een column van 100 euro liever tegen de schenen van Evenepoel, Ewan of anderen trapt, dan dat hij gewoon geniet van zijn oude dag. Komt nogal over als een oude verzuurde man.

De situtie daar ken in niet, maar er staat toch nooit een verbodsbord bij een fietspad links van de weg.
Ding is dat het int begin een fietspad is dat gescheiden ligt van de weg. En tenzij daar dus een verbodsbord staat, mag je in beide richtingen daar op fietsen toch?
T is pas vanaf na de bushalte en net voor die oprit dat het een fietspad met witte strepen wordt, vlak langs de ring.

Vanmiddag trouwens de toer van 60 km gedaan. Wel eerst een half uur staan aanschuiven tussen 12u50 en 13u20 voor we aan de ticket scanning geraakten :oink:
Onderweg viel het wel goed mee van drukte. Soms wel zotte pelotons aan coureurs die voorbij vlamden. 😁

Ja.. dat ontbrak nog. Maar voor de gemiddelde student met een velo van 100-200 euro gaan ze dat niet doen.
Ik denk dat de politie zo goed als nooit op zoek gaat naar daders van diefstallen van objecten van 100-200 Euro.

Als er veel meldingen zijn, wordt er over het algemeen wel wat meer opgelet (bv. smartphonedieven op festivals) om de daders op heterdaad te betrappen. Actief op zoek gaan naar daders die iets van een paar honderd euro stelen, is jammer genoeg objectief gezien de tijd gewoonweg niet waard.

Die vergelijking met andere regels (corona, ...) overtreden slaat nergens op. Ik heb nog niet gehoord over huiszoekingen achteraf bij mensen die een simpele regel een keer zouden overtreden hebben. Daar geldt de regel dat als iemand op heterdaad betrapt wordt, die persoon de sjaak is, net zoals bij fietsendieven.

En nu terug ontopic gaan aub

De God van het wielrennen die voor een column van 100 euro liever tegen de schenen van Evenepoel, Ewan of anderen trapt, dan dat hij gewoon geniet van zijn oude dag. Komt nogal over als een oude verzuurde man.
Die regelmatig moest opgenomen worden in Bierbeek om af te kicken van alle middelen die hem nam
Ding is dat het int begin een fietspad is dat gescheiden ligt van de weg. En tenzij daar dus een verbodsbord staat, mag je in beide richtingen daar op fietsen toch?
T is pas vanaf na de bushalte en net voor die oprit dat het een fietspad met witte strepen wordt, vlak langs de ring.
Zou denken enkel als er een bord staat dat aangeeft dat het fietspad is en leesbaar in die richting

Denk toch ook wel dat het altijd duidelijk aangegeven is als je een fietspad in beide richting lag nemen (pijlen op de grond ed) en als er niets staat, dat het gewoon enkele richting is.

De God die 3x betrapt is op doping en nota bene op 2 WKs liever een buitenlander zag winnen. Yep.

Eddy had die uitspraken over Remco echt niet moeten doen.

Laatst bewerkt:
Eddy mag dat zeggen, Remco zijn respons daarop is even logisch.

Idealiter lost Remco zondag een netelige situatie op voor Wout waarna Wout wereldkampioen wordt, dan zijn we verlost van al die zever 😁

Ik vind dat er vanuit de Belgische ploeg teveel wordt ingezet op Wout als enige kopman. Stel je voor dat door het koersverloop er een andere Belg in slaagt om wereldkampioen te worden (Evenepoel solo, Stuyven in de sprint van een klein groepje, Lampaert met een late uitval in zo’n groepje…), dan weet je nu al dat die half Vlaanderen over zich heen zal krijgen. Want we gingen toch alles op Wout zetten? Egoïstisch gereden! Wout zijn titel afgepakt! Zeker mocht Evenepoel winnen, dan zullen de meningen rond zijn persoon nog meer gepolariseerd worden. Daar kijk ik niet naar uit eerlijk gezegd.

Dat lijkt me niet. Als Evenepoel wint, is het omdat hij vanaf pakweg 50km van de finish solo gaat. Dan is dat een fantastische prestatie waar iedereen blij mee zal zijn. Stuyven en Lampaert gaan nooit in een klein groepje aan de finish komen zonder Van Aert. Dat scenario bestaat niet.

Dus je zegt dat de media niet lyrisch zal zijn als een andere Belg dan Van Aert wint voor eigen publiek? Ik kan mij weinig situaties inbeelden waar een Belg wint en er geen gigantisch volksfeest losbarst.

Laten we eerlijk zijn zoveel andere Belgische kanshebbers zijn er niet. Die moeten al echt een superdag hebben en/of geluk hebben dat de koers raar verloopt.

Evenepoel is de enige die het nog kan afmaken, maar moet altijd alleen aankomen. Dat zal absoluut niet evident zijn op dit parcours. Een solo van Evenpoel zou ik alleen maar riskeren als er nog andere Belgen bij Wout zitten, anders kan Remco ook beter in zijn buurt blijven, lijkt me.

Wout is dus de enige logische keuze. Zelfs als ze met 2-3 Belgen in een kleine groep overblijven, zullen ze altijd de kaart Van Aert trekken en niet slag om slinger gaan demarreren.

Maar moest er toch een andere Belg winnen, gaat die echt niet met pek en veren overladen worden. Waarom zou dat in godsnaam gebeuren?

Dat lijkt me niet. Als Evenepoel wint, is het omdat hij vanaf pakweg 50km van de finish solo gaat. Dan is dat een fantastische prestatie waar iedereen blij mee zal zijn. Stuyven en Lampaert gaan nooit in een klein groepje aan de finish komen zonder Van Aert. Dat scenario bestaat niet.
Dat scenario bestaat zeker wel. Stuyven en Lampaert hebben dat waarschijnlijk al een aantal keer in hun hoofd afgespeeld de laatste dagen. :tongue:
Als iedereen op Wout zijn wiel zit te rijden, is op een bepaald moment aanvallen met een andere landgenoot misschien zelfs de beste kans om de koers te winnen.

Evenepoel is de enige die het nog kan afmaken, maar moet altijd alleen aankomen. Dat zal absoluut niet evident zijn op dit parcours. Een solo van Evenpoel zou ik alleen maar riskeren als er nog andere Belgen bij Wout zitten, anders kan Remco ook beter in zijn buurt blijven, lijkt me.
Ik denk eigenlijk dat Evenepoel een groot stuk van zijn zeges net op soortgelijke parcoursen heeft behaald. Sterker nog: de drie ritten in lijn die hij dit jaar won, waren op een soortgelijk of zelfs iets minder selectief parcours. Die kan als geen ander een hoog tempo volhouden net na een stomme puist.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan