Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
stel je voor dat morgen nog 5 belgen in de kopgroep zit en er wordt zo gewerkt voor Van Aert en de sprint wordt op die manier voor hem aangetrokken waardoor hij tweede wordt. Het kot zal te klein zijn in Belgie :D

Die Italiaanse was gewoon sterker hé. Als je echt de beste bent dan win je dat wel is maar een groep van 20 man op een hellende aankomst dan is positioneren niet echt een probleem.

Is zoals vandaag in de gazet als Asgreen gaat en enkel Evenepoel zit nog bij VA werd de vraag gesteld of Evenepoel wel vol zou rijden. Terwijl ik mij de vraag stel wtf zit VA nog in het peloton te doen? Als Asgreen of zo gaat ga je toch mee. Maar goed alles om toch maar Evenepoel in een slecht daglicht te stellen blijkbaar zelfs in hypothetische scenarios.

BTW wat voor beest zit daar op de bovenlip van De Backer?

Toch teleurgesteld door Kopecky, dit was ideale koers alleen mss net teveel inspanningen geleverd op einde van flandrien lus ipv meer te pokeren dan.

stel je voor dat morgen nog 5 belgen in de kopgroep zit en er wordt zo gewerkt voor Van Aert en de sprint wordt op die manier voor hem aangetrokken waardoor hij tweede wordt. Het kot zal te klein zijn in Belgie :D
Valt ook niet te vergelijken natuurlijk.
4 ex-wereldkampioenen, de huidige wereldkampioene tijdrijden, de huidige wereldkampioene cyclocross, een ex Europees kampioene en een jong talent dat dit jaar LBL en la course won.
Dan moet je vooraf eigenlijk al kiezen om volk thuis te laten en pure helpers mee te nemen. Dat Blaak en Van der Breggen stoppen is misschien nog niet slecht voor Nederland als ploeg.

Die Italiaanse was gewoon sterker hé. Als je echt de beste bent dan win je dat wel is maar een groep van 20 man op een hellende aankomst dan is positioneren niet echt een probleem.
Ik ga niet zeggen dat Vos de sterkste is, maar dat Balsamo sterker is zou ik ook niet zeggen. Balsamo wordt perfect afgezet door de Italianen terwijl Vos gewoon haar eigen weg moet zoeken. Er is een moment dat Vos een gat moet dichten op Balsamo terwijl ergens schuin voor haar twee Nederlandsen in niemandsland zitten te rijden. Dat is gewoon schrijnend en triestig. Nu komt ze net dat tikkeltje te kort wat ze wellicht heeft verbruikt om dat gaatje op Balsamo te dichten.

Als al die Nederlandse renners gewoon een treintje vormen en Vos in het wiel afzetten op 200 meter van de meet dan ben ik er heilig van overtuigd dat ze gewoon wint. Van Vleuten geeft na de finish zelf nog aan dat dit geen parcours voor haar is, waarom ga je dan in godsnaam constant kansloos zitten te aanvallen...

Gewoon pure waanzin hoe Nederland hier gereden heeft. Ze moeten daar toch eens een serieus gesprek hebben.
Ik denk dat de pek en veren al zullen klaarstaan.

Als we morgen dit scenario hebben bij de Belgen dan is het kot te klein. Dan mogen de helpers zich oplijnen op het martelaereplein en mag heel Vlaanderen ze komen bekogelen met rot fruit.

Is zoals vandaag in de gazet als Asgreen gaat en enkel Evenepoel zit nog bij VA werd de vraag gesteld of Evenepoel wel vol zou rijden. Terwijl ik mij de vraag stel wtf zit VA nog in het peloton te doen? Als Asgreen of zo gaat ga je toch mee. Maar goed alles om toch maar Evenepoel in een slecht daglicht te stellen blijkbaar zelfs in hypothetische scenarios.

BTW wat voor beest zit daar op de bovenlip van De Backer?
Asgreen wordt duidelijk niet bij de topfavorieten gerekend. Je kan niet op alles reageren ook. Je kan niet en Flupke en Mathieu en Colbrelli en Asgreen en... gaan terughalen.

Sowieso is dit ook weer vooral hypotetisch... in de veronderstelling dat er een aanzienlijke kopgroep rond rijdt kan ik mij moeilijk voorstellen dat Asgreen alleen weg zou geraken zonder dat daar andere figuren meespringen waardoor de aanval in de mate gevaarlijk is dat je toch wel mee moet schuiven.

Sowieso is de situatie bij de Belgen morgen ook totaal anders. Wat hier bij Nederland gebeurt is een logisch gevolg van het feit dan 7 van de 10 (oid) beste rensters ter wereld Nederlandse zijn, die denken dus, niet onterecht, allemaal dat ze kunnen winnen. Hoe beslis wie in dienst rijdt van wie? Bij de Belgen is de pikorde duidelijk.

Je hoorde al aan de start van de uitzending dat Van Dyck vaak diegene is die vroeg moet rijden. Dat werd nu ook weer gevraagd en die zegt dan "ik kan hier zelf winnen, blaas hem op" en geef ze eens ongelijk met haar EK en WK ITT.

Italiaanse vrouwen dan weer schoolvoorbeeld van hoe het wél moet! Collectief rijden en sterkste vrouw (Longo Borghini) die in dienst gaat rijden als haar eigen kansen weg zijn.

Morgen ist zover!

Ik ben pas sinds corona naar de koers beginnen kijken, maar damn wat vind ik dit een mooie sport.
Dat de beste moge winnen. (hopelijk een belg natuurlijk)

Ik vind het eigenlijk echt een vreselijk saai parcours. Draaien en keren in een stadscentrum, precies een criterium. Constant rondjes in groep draaien, totaal niet leuk om naar te kijken. Niemand geraakt weg doordat er zo'n hoge snelheden worden gehaald en buiten de Wijnpers lijken de beklimmingen ook gewoon veel te smal of kort om een deftige aanval te kunnen plaatsen. Die Sint-Antoniusberg bijv reed ik als student met gemak op met mijn 3-vitesse rammelbakske.
Gemiste kans vind ik, meer rondjes in Overijse/Huldenberg was veel leuker geweest wat mij betreft.

Ik vind het eigenlijk echt een vreselijk saai parcours. Draaien en keren in een stadscentrum, precies een criterium. Constant rondjes in groep draaien, totaal niet leuk om naar te kijken. Niemand geraakt weg doordat er zo'n hoge snelheden worden gehaald en buiten de Wijnpers lijken de beklimmingen ook gewoon veel te smal of kort om een deftige aanval te kunnen plaatsen. Die Sint-Antoniusberg bijv reed ik als student met gemak op met mijn 3-vitesse rammelbakske.
Gemiste kans vind ik, meer rondjes in Overijse/Huldenberg was veel leuker geweest wat mij betreft.
Dat is meestal aan een kampioenschap: lokale rondjes.
Bij de junioren komt er iemand solo aan, bij de beloften idem en de junioren vrouwen 2 samen dus je raakt weldegelijk weg ;)

Maar zoals altijd: het zijn de renners die de koers maken. Die vrouwen hebben de eerste 120km amper iets gedaan tja

Hier kan ik mij enkele maar achterzetten. Nee het lokaal lusje is maar pover. Op de wijnpers kan je een gat slaan ja. Maar de aanloop is te snel en het stuk na de wijnpers is heel makkelijk om terug te komen.

Het parcours is niet zwaar genoeg om echt met overmacht te winnen. Ik zie zo maar een MVDP wegspringen en niet meer teruggehaald worden. Dat of een massasprint.

Gewoon pure waanzin hoe Nederland hier gereden heeft. Ze moeten daar toch eens een serieus gesprek hebben.
Ik denk dat de pek en veren al zullen klaarstaan.
WK = OS ... En volgens mij heb je hier toen dezelfde paragraaf gepost :tongue:
Nederlandse ploeg heeft dus NIKS bijgeleerd, ... te véél vedetten in de ploeg die gewoon niet voor elkaar willen rijden ..

Hier kan ik mij enkele maar achterzetten. Nee het lokaal lusje is maar pover. Op de wijnpers kan je een gat slaan ja. Maar de aanloop is te snel en het stuk na de wijnpers is heel makkelijk om terug te komen.

Het parcours is niet zwaar genoeg om echt met overmacht te winnen. Ik zie zo maar een MVDP wegspringen en niet meer teruggehaald worden. Dat of een massasprint.
Dus niemand raakt weg maar MVDP halen ze niet meer terug: of hoe spreek ik mezelf tegen :lol:
Laatste 20km kijken en je zal niet veel gemist hebben...
Zoals bij 9/10 koersen?
Al beginnen ze laatste jaren er wel vroeger aan

Dus niemand raakt weg maar MVDP halen ze niet meer terug: of hoe spreek ik mezelf tegen :laugh:

Zoals bij 9/10 koersen?
Al beginnen ze laatste jaren er wel vroeger aan

Er zijn toch redelijk wat koersen waar ze er vroeg aan beginnen. Maar bij die "rij x-aantal rondjes" wedstrijden moet je toch niet veel verwachten tot op het einde. Koninklijke sprint tussen Matje, WVA, Pidcock, Alaphil en Colbrelli zeker...

Er zijn toch redelijk wat koersen waar ze er vroeg aan beginnen. Maar bij die "rij x-aantal rondjes" wedstrijden moet je toch niet veel verwachten tot op het einde. Koninklijke sprint tussen Matje, WVA, Pidcock, Alaphil en Colbrelli zeker...
Maar het is helemaal geen 'rij x aantal rondjes'.
Het is anderhalve rondje, dan flandrien, dan 4 keer, weer flandrien en daarna nog 2 rondjes

Amstel was veel erger dat was effectief lokale rondjes en ook daar is 3 man weg op einde bv

Als ze zoals de vrouwen idd op die flandrien ronde slakketempo rijden (vollering was denk ik na moskes meer dan minuut achter, zit alweer in peloton aan voet Bekestraat maar daar weer te voet en toch zit die op kop op de smeysberg tja)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan