Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar kan Van Aert toch nog stappen in zetten vind ik. Er werd hier gisteren dan wel de opmerking gemaakt dat Van Aert het slim speelde en de anderen liet rijden maar ik heb in die fase toch 2 situaties gezien waar hij finaal toch zelf met zijn neus in de wind het gat dicht rijdt. 1 keer met Mathieu in zijn wiel en 1 keer met, ik denk, Valgren... en dan laat ik die post-Smeysberg fase nog even buiten beschouwing waar hij samen met Stuyven het gat dicht rijdt.

Als je bluft moet je durven verliezen, zeker als Stuyven wel mee zit in een groepje van 4-5man moet je echt nooit als 6de man daar naar toe gaan rijden... zeker niet als Mathieu op je wiel plakt.

Achteraf gezien was het altijd makkelijk, maar eigenlijk hadden ze Alap moeten laten gaan, maar op dat moment ben je nog in de veronderstelling dat je kan winnen, en dat je het moet afmaken voor eigen publiek (door de gigantische druk), maar die 2-3 momenten hebben wel achteraf een medaille gekost. VA was piepedood en Stuyven was ook piepedood op het eind. En Remco - een ander ijzer in het vuur - hebben we leeg laten rijden. We hebben het onszelf veel te zwaar gemaakt.

Alap had misschien meer kans om terug te vallen, als ze de eerste keer er niet achter rijden. Maar als de afstand te groot wordt, en iedereen kijkt naar elkaar, heb je het ook vlaggen. Maar hij had wel sneller kunnen stilvallen lieten ze hem daar gaan... Ach ja ik vergeet wel ff dat Colbrelli mee was... Dan moet je het wel dicht rijden.

Maar daarachter... als ze Alap en Colbrelli terug hadden gepakt... hebben we eventjes te veel zelf het werk gemaakt. En als Remco die 20 km niet vollen bak rijdt, dan zouden er ook massaal veel aanvallen geweest of bleef de groep natuurlijk niet weg. En Remco had dan al zijn kaarten gespeeld denk ik (want hij zat eerder al in een ontspanning... al had Van Baarle hetzelfde gedaan ook, maar Remco zal meer kopwerk daar hebben gedaan).

De grootste fout IMO is nog altijd achter Remco rijden daar... en hem niet het vertrouwen geven. Anders moet je geen man vooruit sturen natuurlijk. Rijden ze het dicht, oké x aantal km dat de Belgen zich kunnen sparen, blijven ze weg, best een grote kans dat Evenepoel op podium staat, en wellicht had Van Baarle er dan ook dichtbij geweest.

Wat een onzin om hier weer pek en veren aan Remco te richten.. die kan blijkbaar nooit iets goed doen in uw ogen.. Was gisteren veruit de sterkste man in koers samen met Julian.. Heeft zich gewoonweg leeggereden voor de Belgische ploeg.
Ik richt helemaal geen pek en veren naar Remco hoor.
Wat ik zeg is dat het hardrijden van Remco ook gewoon in de kaarten van Alaphillipe heeft gespeeld.

Ik had trouwens iets meer van de Slovenen verwacht. Sterke ploeg, maar gisteren kwam het er niet echt uit. Pogacar zal wel niet meer in vorm geweest zijn, en idem voor Roglic. Maar Mohoric viel te licht uit. En met Polanc en Mezgec enzovoort toch echt een goede ploeg/topploeg eigenlijk. En de Spaanstalige landen hebben het ook niet goed gedaan (Spanje + Colombia), al zijn die niet geschikt voor zo een parcours.

Je kan hier 1001 alternatieve scenarios bedenken voor de Belgische tactische aanpak, maar dan nog had telkens Alphaphillipe gewonnen... Hij stak er zo ver bovenuit... Julian had na de laatste Flandrienlus nog 4 à 5 grote cartouchen die hij kon afvuren... Al de rest had er nog maximum 1tje in de benen zitten, velen zelfs geen enkele meer. Als je zoveel overschot hebt op de rest kan je enkel nog met pech/val verliezen denk ik.

De grootste fout IMO is nog altijd achter Remco rijden daar... en hem niet het vertrouwen geven. Anders moet je geen man vooruit sturen natuurlijk. Rijden ze het dicht, oké x aantal km dat de Belgen zich kunnen sparen, blijven ze weg, best een grote kans dat Evenepoel op podium staat, en wellicht had Van Baarle er dan ook dichtbij geweest.
Dat was idd niet slim.

Uiteindelijk hadden wij de koers op dat moment in handen. Wij hadden met Remco de sterkste man in de kopgroep, er zijn situaties waarbij er argumenten zijn om wél zelf het gat naar de groep Remco dicht te rijden, bv om een overtal situatie te creëren waar je met Remco, Van Aert en Stuyven in overtal komt in een klein groep maar gisteren was dus niet zo'n situatie. Zelf het gat dichtrijden naar een kopgroep die op basis van de samenstelling beter weg blijft met een sliert van 15 andere renners in je wiel incl. 3 Italianen en 3 Fransen die dan gewoon meebollen is gewoon objectief geen goeie move.
En dan vervolgens nog Remco opsoeperen, ook wanneer de achtervolgers al lang uitgeteld zijn was niet de beste keuze. Als je ziet dat Madouas gewoon tussen zijn kader geplooid lag als Remco bergop half doortrok en eigenlijk zo dood zat als ne pier was maar dan uiteindelijk nog nadat Remco al weg is wel nog de beslissende aanval in leidt (Alaphilippe geraakt niet weg maar snijd daar wel iedereen de benen af).

Dat was inderdaad het enige smet(je) op dit schitterend WK... het uitschelden van de buitenlanders, het biergooien naar Allaphilippe, het boeroepen bij de ceremonie...
Het gaat wel om een kleine minderheid op het totale aantal toeschouwers, maar is wel typisch vlaams. Op WK's in Imola, Harrogate, Inssbruck heb je dit soort tafferelen nooit gezien.

ik noem dat het "cross/6daagse-publiek"... die kennen eigenlijk niks van koers en komen enkel naar wedstrijden om pinten te zuipen en hoempa muziek te horen. Voor vlaamse organisatoren is dat een virus waar je niet van af raakt...

Anderzijds: 250-300.000 "wielerfans" in een kleine stad = 1 groot feest met wat kleine incidenten - vervang dat door 250-300.000 voetbalfans en de kans bestaat dat we het leger moeten inschakelen. :ROFLMAO:

Je kan hier 1001 alternatieve scenarios bedenken voor de Belgische tactische aanpak, maar dan nog had telkens Alphaphillipe gewonnen... Hij stak er zo ver bovenuit... Julian had na de laatste Flandrienlus nog 4 à 5 grote cartouchen die hij kon afvuren... Al de rest had er nog maximum 1tje in de benen zitten, velen zelfs geen enkele meer. Als je zoveel overschot hebt op de rest kan je enkel nog met pech/val verliezen denk ik.
Je vergeet wel bij dat Alap zijn cartouchen gebruikt door zelf het ruime sop te kiezen, en de andere hun cartouchen verbruiken om gaatjes te laten vallen die een ander moet dichtrijden [zo hatelijk ook] of een gat naar Alap zelf te dichten. Dan kijkt men naar mekaar, wie offert zich op. Dat is ook waarom zonder ploeg met meerdere renners of werkpaarden dat als je weggeraakt meestal ook wel wegblijft als je goed bent, tenzij het 1 op 1 is ofzo, maar als er een groep volgt, gaat er altijd wel iemand wat minder hard rijden, en pokeren, en dan klaagt een andere erover, houden ze de benen stil, en om dan weer terug te optrekken en om toch nog een poging te doen, kost allemaal zoveel krachten, terwijl gewoon eens aan de boom schudden en dan een goede tred vinden gewoon beter is.

Maar goed, de wil om aan te vallen en de wil om te winnen moet er ook zijn. Het is niet dat Alap het niet verdiend had, maar hij zat ook stikkapot hoor.

Dat was inderdaad het enige smet(je) op dit schitterend WK... het uitschelden van de buitenlanders, het biergooien naar Allaphilippe, het boeroepen bij de ceremonie...
Het gaat wel om een kleine minderheid op het totale aantal toeschouwers, maar is wel typisch vlaams. Op WK's in Imola, Harrogate, Inssbruck heb je dit soort tafferelen nooit gezien.

ik noem dat het "cross/6daagse-publiek"... die kennen eigenlijk niks van koers en komen enkel naar wedstrijden om pinten te zuipen en hoempa muziek te horen. Voor vlaamse organisatoren is dat een virus waar je niet van af raakt...
Het is een minderheid die het verpest maar één v/d redenen waarom ik gewoon rustig op mijn gemak een sportevenement gewoon op TV volg. Ik heb sowieso niet echt veel met Vlaanderen. Dat zie je ook qua overtuiging, stemgedrag, en dan mag dan nog de dokter zijn die een totaal andere overtuiging heeft, en dus vervolgens nooit meer ging of een groep marginalen die naar hoempamuziek luisteren of de jeugd hier die alleen maar naar die tomorrowlandmuziek luistert en naar overpoortfeesten gaat. Of Brusselse hangjongeren die in diezelfde overpoort, blankenberge of de blaarmeersen graag eens vechtpartijen naspeelt zoals op de speelplaats vroeger. Het is voor mij allemaal één pot nat. Ik heb echt weinig gemeen met de Vlaamse cultuur. Ik voel mij ook geen Vlaming. De enigen die ik naar opkijk zijn van het Sam Louwyck-type.

En dat zal altijd zo zijn. Onsportieve Italiaanse fans zijn er ook hoor. Lukaku heeft genoeg racistische gezangen gehoord in Italie. Maradona - als hij enfant terriblo was - idem dito. I mean, het zal altijd een werkpunt blijven hoor.

Ze zijn niet lang maar zijn wel stukken van 7-8% dat is niet niks. Ze komen ook dikwijls aan de voet na een bocht van 90° waardoor ze van trage snelheid fors moeten optrekken. Deze bergjes deden meer pijn dan een helling van 3km aan 5% hoor.
Idd zeker en vast.. zwaar onderschat parkoers in Leuven en omstreken.. zeker als je ziet hoeveel hunne nek waren afgereden en dat in alle categorieën. Eerder vorige week spraken ze nog van een sprint met 30-40 man..

Gisteren gaan kijken op het ladeuzeplein.
Was een leuke dag, maar mij enorm geërgerd aan de mentaliteit van sommigen daar.
Boe roepen op VDP in de finale.
Zelfs Van Baarle uitjouwen aan het podium. Dan zijn we wel verhaal gaan halen want werd toch wat te gortig.
Dwaze mentaliteit.
Op de Wijnpers smeten ze zelfs schellen kaas en sandwichen naar Vdp supporters die aan de overkant stonden

Schellen kaas smijten :'))))

Mij gisteren ook redelijk geërgerd aan mijn schoonvader die ook écht niks van koers kent, maar toch mee wilde gaan kijken. Wat onnozel liggen roepen naar de coureurs die niet konden volgen enzo. Ik heb em compleet genegeerd toen ie wat in discussie wilde gaan, jezus :sarcastic:

Zelfs Van Baarle uitjouwen aan het podium. Dan zijn we wel verhaal gaan halen want werd toch wat te gortig.
Zou ik toch mee oppassen in de toekomst. Voor je het weet, heb je een resem vuisten in je gezicht.

Philipsen 4x op een rij :crazy:. Niet tegen de grootste sprinters, maar doe het maar, niet kunnen stoppen met winnen.
Hopelijk krijgt hij een vrije rol achter Mathieu komende zondag of mee in de vroege vlucht en mocht het idd gaan regenen, dan kan hij heel ver komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan