Niet echt. Als ze met de camera recht op de finish schoten dan zag je goed dat het daar niet bepaald vlak was.Bennet sprint altijd zo dacht ik...? En dat is inderdaad zeer atypisch
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet echt. Als ze met de camera recht op de finish schoten dan zag je goed dat het daar niet bepaald vlak was.Bennet sprint altijd zo dacht ik...? En dat is inderdaad zeer atypisch
)Ja Morkov zat voor die laatste bocht nog te freewheelen alsof hij alle tijd had. Als Stuyven dan na de bocht de gas vol opendraait en alles gaat op een lint dan kom je er op 500m echt niet meer over.pfff Bennet zo ver DQS toch gefaald vandaag want Bennet was snel maar veeeeeeeeeel te ver

Na een ritje op zwift kijk ik ook altijd naar mijn NP. 200W gemiddeld kan hééélemaal chill zijn, maar soms ben ik kapot van 180w... 10 mini intervals aan 600w bvZelfde gemiddelde vermogen (200W), renner 1 zijn NP is gelijk aan zijn gemiddelde (200W), renner 2 zijn gemiddelde is dus ook 200W maar zijn NP is wrs 220-240W of iets dergelijks, de inspanning voor renner 2 is vééél zwaarder dan die van renner één. Dat is wat NP vooral benadrukt.
Was toen al verloren natuurlijk. En die bocht kwam er aan waardoor alles ophoopte en hij zo meteen weer in het wiel zat. Weinig nut om vollebak te sprinten om dan te moeten remmen voor die bocht en dan weer op trekken. Wat hij deed was dus normaal. Maar dat ze daar zover zaten was gewoon niet goed. Is de rest van de ploeg die ze daar verder moeten afzetten. Maar goed een keer verliezen kan altijd.Ja Morkov zat voor die laatste bocht nog te freewheelen alsof hij alle tijd had. Als Stuyven dan na de bocht de gas vol opendraait en alles gaat op een lint dan kom je er op 500m echt niet meer over.
Bol gaat er nog veel winnen in de toekomst. Als die ooit bij quickstep kan belanden![]()
Hij is effectief slimmer geworden - zowel sportief als financieel.Van Avermaet was gewoon een domme renner. En dan leek hij plots iets slimmer. En nu is hij gewoon helemaal over z'n top(je) en zal het ook niet meer lukken.

Hij is effectief slimmer geworden - zowel sportief als financieel.
Als ik hem hoor praten denk ik nog altijd: sukkelaar!
TOT ik zijn salaris zie van 2020
![]()
Grootverdieners in peloton: Sagan op één, Dumoulin best betaalde Nederlander
Peter Sagan is momenteel de best betaalde wielrenner. Dat schrijft L’Équipe. De Franse krant publiceerde gisteren een lijst met grootverdieners in het peloton. Tom Dumoulin is de enige Nederlander in de top 19.www.ad.nl
En ja hij is nu op retour en wint volgens mij géén enkele belangrijke prijs meer. Maar hij heeft ze toch goed verdiend de laatste jaren .. JOB DONE.
Anderzijds rijden ze op jonge leeftijd vaak aan een schamele pre. Hirschi verdiende (zogezegd) minder dan de jobstudente aan de kassa in de Delhaize.Das de theorie De Cauwer he, een coureur wordt altijd 2 jaar te lang te veel betaald, en vaak is dat op het einde van de carrière.
Dat is dus niet alleen voor GVA zo, maar voor de meeste (ex)toppers...
Als GVA de overstap maakt naar Quickstep in 2023, kan hij nog twee monumenten winnen op zijn 38 en 40, in navolging van zijn grote vriend Gilbert. Niet vergeten dat GVA later is ingestapt in de wielersport. Er zit nog rek opDas de theorie De Cauwer he, een coureur wordt altijd 2 jaar te lang te veel betaald, en vaak is dat op het einde van de carrière.
.De Cauwer zijn theorie is eigenlijk "een renner wordt altijd 2 jaar te laat en 2 jaar te lang betaald". Doelende op het feit ze hun opslag altijd met vertraging krijgen maar daarna ook te lang te dik betaald worden... op het eind van de rit trekt dat zich dus wel recht.Das de theorie De Cauwer he, een coureur wordt altijd 2 jaar te lang te veel betaald, en vaak is dat op het einde van de carrière.
Klopt. En de laatste winnaar van een eendagskoers of de toer ben je maximaal 1 jaar (corona daargelaten).De Cauwer zijn theorie is eigenlijk "een renner wordt altijd 2 jaar te laat en 2 jaar te lang betaald". Doelende op het feit ze hun opslag altijd met vertraging krijgen maar daarna ook te lang te dik betaald worden... op het eind van de rit trekt dat zich dus wel recht.
Hét schoolvoorbeeld met uitstek van vooral dat laatste is Fabio Aru toch wel... die werd geen 2 jaar maar ondertussen 3 jaar te lang betaald. Over Van Avermaet kan je veel zeggen maar uiteindelijk heeft die wel het maximum uit zijn carrière gehaald denk ik, zowel sportief als financieel. Mooie koersen gewonnen en uiteindelijk ook gewoon een commercieel interessant figuur.
Aan het einde van de rit betaald een ploeg een renner eigenlijk niet om koersen te winnen maar eigenlijk om zoveel mogelijk reclame te maken voor de ploegsponsors. In bijna alle gevallen is de beste manier om reclame te maken effectief zoveel mogelijk koersen te winnen maar voor sommige renners is dat zelfs niet eens nodig.
Pas op Greg is ook gewoon machtig voor de publiciteit.Das de theorie De Cauwer he, een coureur wordt altijd 2 jaar te lang te veel betaald, en vaak is dat op het einde van de carrière.
40k voor aan de kassa van Delhaize te werken, lijkt me toch niet te kloppen dat is snel gerekend 2.8k bruto/maandAnderzijds rijden ze op jonge leeftijd vaak aan een schamele pre. Hirschi verdiende (zogezegd) minder dan de jobstudente aan de kassa in de Delhaize.
Door zijn carrière blijft Gva wel nog iedere keer in beeld genomen worden, artikeltje in de krant, bij het voorstellen van de renners het meeste applaus krijgen van zijn ploeg.

Mja maar volgens wahoo had ik woensdag 231 np, Strava geeft 214 en Trainingpeaks iets ertussen. Wat is het nuNa een ritje op zwift kijk ik ook altijd naar mijn NP. 200W gemiddeld kan hééélemaal chill zijn, maar soms ben ik kapot van 180w... 10 mini intervals aan 600w bv
2.8 bruto per maand voor een wereldtopper in een sport die toch niet “niche” is.40k voor aan de kassa van Delhaize te werken, lijkt me toch niet te kloppen dat is snel gerekend 2.8k bruto/maand
Nu goed in Zwitserland zal dat wss minder voorstellen![]()
Dat is ook gewoon zijn basisloon eh. Je moet daar alle extra’s nog bij optellen ook natuurlijk.2.8 bruto per maand voor een wereldtopper in een sport die toch niet “niche” is.
Waanzin. In het voetbal verdient hij het 100-voudige op dat niveau
(i know, I know, kort door de bocht. Maar toch)