Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een echte winnaar rijdt enkel voor winst, 2e of 10e doet er in het wielrennen eigenlijk niet toe, enkel die 1e plaats telt. Al denk ik wel dat de 2e plaats het hoogst haalbare was vandaag. Al die gebaren zijn gewoon totaal overbodig, dat is nu eenmaal koers bij de profs.
??? WAAR? WANNEER? Heb je ooit zo'n koers gezien.

Ik heb net die Movistar docu afgerond (was wachten tot ik nog eens netflix had) en daarin ging op het eind de meeste aandacht naar Valverde waardoor de ploegleider zelfs niet doorhad dat Mas/Soler Roglic naar de Vuelta aan het helpen waren omdat Valverde 10e kon worden ipv 11e.

Het was Valverdes 20e top 10 notering in een GT.

Dus echt waar/wanneer rijd iemand niet voor een ereplek.

Altijd die onzin als iemand een ereplaatste meepakt terwijl dat gewoon de normaalste zaak van de wereld is.

Tja niks aan te doen zeker...
Hij was wel echt de beste maar hij moet rustiger blijven, en vooral de remmen dichtknijpen als er zo ne rappe in uw wiel zit

Damn … sterke Remco!
Terecht beste man in koers genoemd. Maar daarmee win je niet natuurlijk, wanneer je Co er niet afkrijgt en ermee naar de sprint trekt. Het klopt dat hij ferm gemidt heeft met lead out te spelen. Echter zou het resultaat toch hetzelfde zijn… hij moest al vroeger ervan af geraken

Damn … sterke Remco!
Terecht beste man in koers genoemd. Maar daarmee win je niet natuurlijk, wanneer je Co er niet afkrijgt en ermee naar de sprint trekt. Het klopt dat hij ferm gemidt heeft met lead out te spelen. Echter zou het resultaat toch hetzelfde zijn… hij moest al vroeger ervan af geraken
Terecht hoor. Belgisch ploeg gewoon super.
Campenaerts echt gewoon de koers van zijn leven gereden, Remco in topvorm en zat waar hij moet zitten.
Tactisch gewoon de grootste blunder ooit natuurlijk van Remco. Heeft de laatste kilometers voor Colbrelli gereden, heeft op elk ogenblik voor de tweede plek gereden. Jammer want het had misschien nog anders kunnen uitdraaien.

Het is een teleurstelling, hij heeft de inspanningen van de Belgische ploeg verzilverd. Letterlijk dan. Jammer want ik heb het gevoel dat het ook anders kon.

Hoe dan? Als Colbrelli tegen 30 per uur op kop rijdt komen ze nog niet terug en in die 4km bergaf en vlakke km's gaat Remco hem er toch niet meer af rijden. Colbrelli springt toch gewoon telkens op dat wiel.
Wedstrijd was gereden op het moment ze samen boven komen.

Remco verrassend explosief in de voorlaatste ronde. O.a. Pogacar en Hirschi eraf gepoeft in een sprint bergop. Mooi was dat. Jammer dat hij dat de laatste ronde niet kon herhalen met Colbrelli. Hij probeerde hem te versmachten met een hoog tempo maar de Italiaan kraakte net niet. Misschien was even inhouden en dan demarreren een betere optie geweest, achteraf gezien. Maar Colbrelli was ook ijzersterk. Eens samen boven op de top was hij kansloos.

De kermiskoers van het jaar zeker...
Het parcours is wel niet te onderschatten hoor. Die onverharde stroken zijn echt wel niet makkelijk.
Natuurlijk wel al heel snel duidelijk wie er ging winnen zonder grote pech. Het verschil in niveau is niet min natuurlijk.
Laat ons nu ook deze overwinning niet te veel overschatten, hij kan terug een deftige koers rijden zonder gekkigheid en dat lijkt me al een goed teken.
De echte toppers zitten natuurlijks elders. De plaats in de kalender is jammer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan