Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terecht hoor. Belgisch ploeg gewoon super.
Campenaerts echt gewoon de koers van zijn leven gereden, Remco in topvorm en zat waar hij moet zitten.
Tactisch gewoon de grootste blunder ooit natuurlijk van Remco. Heeft de laatste kilometers voor Colbrelli gereden, heeft op elk ogenblik voor de tweede plek gereden. Jammer want het had misschien nog anders kunnen uitdraaien.

Het is een teleurstelling, hij heeft de inspanningen van de Belgische ploeg verzilverd. Letterlijk dan. Jammer want ik heb het gevoel dat het ook anders kon.
Het enige dat hij kon doen, was ter plaatse 'surplacen', het risico te lopen dat de rest terug zou komen (en zijn zilver op het spel zetten) en zo Colbrelli zenuwachtig maken.

Maar had de rest teruggekomen? Dan denk ik dat met een man of 5, Colbrelli nog altijd gewonnen had in de sprint. En welke medaille hadden de belgen dan gehad? Juist ja: Géén. Maar bon, mss had hij dat wél moeten doen, wie niet waagt wint ... NOOIT hé.

Ivm WK: ALLES op Woutje hé.

Maar ik ben anderzijds bang: enorm veel teams gaan voor de aanval gaan FR en Italië hebben ploegen waarmee ik met bijna iedere renner naar meet zou durven gaan met een kleinere groep (ook als is bv. een Trentin niet meer zo snelzou ik nog altijd vertrouwen op zijn sprint).
Je moet nog kunnen aanvallen natuurlijk... het is voor de Belgen zaak van de koers beenhard te maken en iedereen gewoon dood te knijpen. Vanthourenhout heeft daar ook een ploeg voor gebouwd. Als iedereen zijn niveau haalt kom je in principe in de finale terecht met alle andere kopmannen geïsoleerd van hun knechten. De enige renners die dan nog zouden mogen overschieten zijn de favorieten + een select clubje superknechten en op dat moment zouden wij met Wout, Remco en Jasper echt nooit in ondertal mogen zijn. Als er meer renners overschieten zouden wij automatisch ook nog een mannetje of 1-2 extra moeten hebben want dus ook niet per sé een nadeel hoeft te zijn, maar hoe minder hoe liever.

Uiteindelijk zijn de Belgen in de breedte ruim sterk genoeg. Er is bij de Italianen niemand waarvan ik schrik zou hebben als ze vooruit geraken in een klein groepje met bv Stuyven... zeker niet na een koers van 260km met een Stuyven die nog voor eigen volk rijdt ook. Colbrelli is de uitzondering maar dat maakt niet uit want als die gaat moet of Van Aert mee zijn of de Belgen moeten het gat dichtrijden...

Ik weet niet of je de ploeg van Frankrijk hebt gezien , maar dat is echt een bere sterke ploeg in de breedte.
Ik zou met Laporte, Turgis , Senechal , Cosnefroy , Alaphilippe
Met deze zou ik naar de meet durven gaan in kleine groep(met uitzondering als wout mee is ;) )

En met de koers hard maken kan je ook omgekeerd in je vel snijden.
Wout geïsoleerd , Turgis of Cosnefroy gaat solo , Alaphilippe in het wiel en slepen maar.

ALAPHILIPPE Julian - meesterpieker
CAVAGNA Rémi - werkpaard
COSNEFROY Benoît - Lijkt terug in zijn normale doen.
TURGIS Anthony - Top 10 in iedere kasseiklassieker
DÉMARE Arnaud - waterdrager
LAPORTE Christophe (11de RVV)
MADOUAS Valentin (top 15 RVV )
SÉNÉCHAL Florian (Laatste 2 jaar top 10 RVV)

Je hoort ook uit alle interviews met de belgen dat zij een compacte groep verwachten die naar de meet gaat gaan op het wk. Dus ik vermoed dat de belgen de wedstrijd hard gaan maken in de flandrien lus, om de echte sprinters kapot te rijden en dan op het lokale parcours in leuven de overblijvende groep gaan samenhouden voor een sprint met Wout.
Imo denk ik echt niet dat België de wedstrijd tot aan de meet gaat controleren, lijkt mij ook onhaalbaar. Je kan niet verwachten dat een Alaphilippe en co zich zomaar naar de slachtbank gaat brengen. Wordt volgens mij een héél harde koers. Wout gaat zelf gaan met een selecte groep op een kilometer of 30-40.

Verbind je aan het gesticuleren van Campenaerts (toen dat oranjehemd niet wilde ronddraaien) dezelfde conclusie?
Inderdaad wel grappig, laatste weken heb ik meerdere renners (Herregodts, Mohoric zelfs op Colbrelli in de benelux tour,..) van hun oren zien maken maar daar komt hier geen commentaar op. Vanaf Evenepoel het doet staan er hier op hun achterste poten.

Gisteren de koers mogen volgen in een volgwagen van de organisatie (Antwerp port epic), ook wel eens tof om mee te maken. Koersdirecteur die constant van zijn oren moet maken tegen de ploegleiders :laugh: .

Inderdaad wel grappig, laatste weken heb ik meerdere renners (Herregodts, Mohoric zelfs op Colbrelli in de benelux tour,..) van hun oren zien maken maar daar komt hier geen commentaar op. Vanaf Evenepoel het doet staan er hier op hun achterste poten.

Gisteren de koers mogen volgen in een volgwagen van de organisatie (Antwerp port epic), ook wel eens tof om mee te maken. Koersdirecteur die constant van zijn oren moet maken tegen de ploegleiders :laugh: .

Het verschil is dat Evenepoel dat zowat elke koers sinds de OS gedaan heeft. Was het niet in de kopgroep, dan was het tegen een mecanieker of na de koers.

...op dat moment zouden wij met Wout, Remco en Jasper echt nooit in ondertal mogen zijn. Als er meer renners overschieten zouden wij automatisch ook nog een mannetje of 1-2 extra moeten hebben want dus ook niet per sé een nadeel hoeft te zijn, maar hoe minder hoe liever.
Het is niet omdat je niet in ondertal bent, dat je per se in een zetel zit. Ik kom aan minstens 5 landen (GB, Denemarken, Italië, Frankrijk & Slovenië) die 2 (of meer) kopmannen/vrije lieden hebben die de heuvels beter zouden moeten verteren dan Stuyven. Asgreen, Madouas, Pidcock, Cosnefroy, Trentin, Mohoric, Pogacar, Kragh Andersen, Honoré, ... kunnen allemaal aanvallen ver voor het einde. Met wie spring je mee en met wie niet? Wat doe je met een verdwaalde Kwiatkowski, Moscon, Turgis, Sagan, Almeida, Hirschi, Simmons, Schelling, Lutsenko, ...

Of rijd je een strak tempo en ga je naar de laatste 10 kilometer met Alaphilippe, Colbrelli, Hayter, Van der Poel en Cort Nielsen om dan opnieuw in een situatie met 1 renner per land en zonder knechten te zitten? En dan ga ik nog uit van een situatie waar Denemarken of Frankrijk toch niet met twee tegen Van Aert uitkomen. We vermoeden wel dat Van Aert een superman is die die laatste 10 km niemand meer laat rijden om dan de sprint te winnen, maar in praktijk lijkt mij dit niet zo chill.

Met deze ploeg heb je echt wel voldoende kwaliteit om in de flandrien lus, rond km200 de koers volledig te dynamiteren met Remco en Vocsnor, ik verwacht dat ze dan nog met een +-15 man zullen over schieten waaronder 4à5 belgen.
Daarna kan je de tactiek Post toepassen, met je luxeknechten genre Stuyven/Lampaert op ieder wiel springen en nergens meerijden, WVA laat je enkel meegaan als de absolute kopmannen aangaan, voor de rest moet die er vertrouwen in hebben dat zijn ploegmaats het oplossen.

Met deze ploeg heb je echt wel voldoende kwaliteit om in de flandrien lus, rond km200 de koers volledig te dynamiteren met Remco en Vocsnor, ik verwacht dat ze dan nog met een +-15 man zullen over schieten waaronder 4à5 belgen.
Daarna kan je de tactiek Post toepassen, met je luxeknechten genre Stuyven/Lampaert op ieder wiel springen en nergens meerijden, WVA laat je enkel meegaan als de absolute kopmannen aangaan, voor de rest moet die er vertrouwen in hebben dat zijn ploegmaats het oplossen.

Dat is toch ook wel wishfull thinking... Ik zie het graag gebeuren maar dat lijkt me de Belgische ploeg toch wel zwaar overschatten. 3 zou al mooi zijn.

15 man? Het ek van gisteren is de uitzondering, niet de regel hé. Het lijkt me veel logischer dat er een peloton van 40 a 50 man terug richting Leuven rijdt.

Het verschil is dat Evenepoel dat zowat elke koers sinds de OS gedaan heeft. Was het niet in de kopgroep, dan was het tegen een mecanieker of na de koers.
Bij Evenepoel zit daar ook altijd een camera op, er zullen er nog genoeg zijn die hetzelfde doen maar waar het gewoon niet in beeld is.
Swat, heb het al meermaals gezegd. Ik vind dat er daar telkens overdreven op gereageerd word en net leuk dat het niet allemaal makke lammetjes zijn. Slepen vinden we niet leuk maar er iets van zeggen in de koers mag niet.

Over het WK, ik voel al dat ik weer een week slecht gezind rond loop moest het niet lukken voor WVA.

Asgreen, Madouas, Pidcock, Cosnefroy, Trentin, Mohoric, Pogacar, Kragh Andersen, Honoré, ... kunnen allemaal aanvallen ver voor het einde.
Hij heeft de selectie zelfs niet gehaald, da's al 1 zorg minder voor België. :coolbrows:
15 man? Het ek van gisteren is de uitzondering, niet de regel hé. Het lijkt me veel logischer dat er een peloton van 40 a 50 man terug richting Leuven rijdt.
Dat denk ik niet. Het zijn dan wel allemaal hellingen van niets, maar je hebt vooral nergens lange vlakke stukken waar er gerecupereerd kan worden.

Voor de profs denk ik dat we het parcours toch ook niet mogen overschatten. In de Amstel liggen lastigere hellingen en daar eindigde dit jaar 40 man binnen de 10 seconden. In de Rvv beginnen ze aan de koppenberg ook met 60 man.
Uiteraard zijn het altijd de renners die de koers maken. Maar buiten de Moskesstraat vallen de hellingen echt wel mee. De Smeysberg vind ik zelf uiteraard wel heel lastig maar die gasten komen daar gelanceerd aan, ze zijn al halfweg de helling vooraleer ze door hebben dat het bergop gaat.
En ik heb goed weer besteld dus dat gaat de koers ook niet extra zwaar maken 😛

Voor de profs denk ik dat we het parcours toch ook niet mogen overschatten. In de Amstel liggen lastigere hellingen en daar eindigde dit jaar 40 man binnen de 10 seconden. In de Rvv beginnen ze aan de koppenberg ook met 60 man.
Uiteraard zijn het altijd de renners die de koers maken. Maar buiten de Moskesstraat vallen de hellingen echt wel mee. De Smeysberg vind ik zelf uiteraard wel heel lastig maar die gasten komen daar gelanceerd aan, ze zijn al halfweg de helling vooraleer ze door hebben dat het bergop gaat.
En ik heb goed weer besteld dus dat gaat de koers ook niet extra zwaar maken 😛
Den Amstel dit jaar was dan ook een kermiskoers

Amstel dit jaar was rondjes rijden ronde de Cauberg en ook een stuk korter dacht ik; konden niet anders door corona. De voorbije jaren was het wel een mooi parcours met ook mooie wedstrijden. Amstel heeft echt wel geleerd uit het verleden.

EK las ik ergens 4000 hoogtemeters terwijl WK er 2500 of zo zijn. RVV is ook zo'n 2500. Dus zo lastig is dat WK niet hoor. EK was ook maar 180km en WK is er 260 dus die hoogtemeters zijn ook nog eens meer verspreid.

Er zijn al makkelijkere WK parcoursen geweest maar een zwaar WK wordt het nu ook weer niet.

Wel altijd rekening houden met het weer. Yorkshire was ook een veldslag door die overvloedige regen natuurlijk.

Op basis van deze post is het nog maar eens duidelijk hoe anti-Remco u wel bent.. Triestig vooral.. Na de klim was aan die Colbrelli idd niets meer te doen.. Als hij niet meer doorrijdt komen de anderen terug en heeft Remco niks en wint Colbrelli wss nog.. Rijdt hij door zoals nu.. wint hij ook niet.. Koerskennis blijkbaar niet echt hoog aangeschreven in uw geval
Zelfs allesbehalve anti-Remco. Eerder legitiem kritisch over Remco.
Ik had niks liever gehad dat Remco het werk van de Belgische ploeg had afgemaakt. Daarom dat ik ook een klein beetje teleurgesteld was.
Wat doet hij hij rijdt mee met Colbrelli en gaat zelfs nog lange beurten op kop doen, dan weet je dat je geen kans maakt want in geen enkele sprint kan hij dat winnen. Dat weet hij ook van zichzelf, zijn sprint is gewoon niet goed. Op dat moment rij je dus voor zilver. Zeker als je dan nog eens half de sprint voor hem aantrekt. Colbrelli weet dit ook en voor hem is dit gewoon het ideale scenario, hij kan op dat moment niet meer verliezen.
Hij had de benen kunnen stilhouden en niet meer de kop moet nemen. Dan zet hij Colbrelli onder druk, die weet ook dat als de achtervolgers terugkomen zijn kans op winst slinkt. Dan gaat hij ofwel rijden om toch niet ingerekend te worden, ofwel worden ze ingerekend. De finale wordt dan ineens heel anders, en dan is er terug kans op een andere afloop. Kans is bestaande dat hij dan nog niet had gewonnen, maar hij had dan wel iets geprobeerd.
Want laat ons eerlijk zijn hier 2des worden daar koop je niks mee eh, het is de eerste plek en de trui waar het om te doen is.

Amstel dit jaar was rondjes rijden ronde de Cauberg en ook een stuk korter dacht ik; konden niet anders door corona. De voorbije jaren was het wel een mooi parcours met ook mooie wedstrijden. Amstel heeft echt wel geleerd uit het verleden.

EK las ik ergens 4000 hoogtemeters terwijl WK er 2500 of zo zijn. RVV is ook zo'n 2500. Dus zo lastig is dat WK niet hoor. EK was ook maar 180km en WK is er 260 dus die hoogtemeters zijn ook nog eens meer verspreid.

Er zijn al makkelijkere WK parcoursen geweest maar een zwaar WK wordt het nu ook weer niet.

Wel altijd rekening houden met het weer. Yorkshire was ook een veldslag door die overvloedige regen natuurlijk.
RVV is inderdaad niet zo zot qua hoogtemeters, maar je moet kijken hoe die hoogtemeters moeten afgelegd worden en wanneer. Al het klimwerk is te doen op hellingen met kasseien, en het begint pas op 100km en de het echte zware werk is pas na 120 km aan de beurt.
En pas de laatste 58km is het echt loodzwaar. Iedereen die al eens die hellingen is opgereden weet dat het gewoon moordend is met die kasseien.

Het WK parcours is een stuk makkelijk in dat opzicht. Beter berijdbare hellingen en ook gewoon minder lastig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan