Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben geen fan van het aanpassen van het parcours. Het is geen grote ronde waarbij je de finish moet halen om morgen te kunnen starten. Als het je ding niet is stap je gewoon uit de koers. We denken allemaal aan de toprenners, maar de helft van dat peloton kan al niet over droge kasseien rijden.

90% van de koersen zijn de perfecte aanloop naar Lombardije?
Allez goed om weten!
Neen.

Elke koers die niet de Tour is heeft een goed deelnemersveld omdat die koers valt wanneer die valt. Organiseer het Baskenland en Catalonië tijdens de Tour en daar zal het al direct wat minder zijn.

Over LBL kan je net zo goed zeggen dat het een sterk deelnemersveld heeft omdat er niets anders is. Dat kan je over quasi elke koers zeggen dus uw eerste opmerking was nutteloos.
Het zou zelfs logischer zijn om te zeggen dat er op die moment niets anders wordt georganiseerd omdat die Italiaanse koersen, zowat de oudste koersen op de kalender, ingepland staan.

Dat ziet er toch niet al te best uit...

Iemand een pompje? :unsure:

Neen.

Elke koers die niet de Tour is heeft een goed deelnemersveld omdat die koers valt wanneer die valt. Organiseer het Baskenland en Catalonië tijdens de Tour en daar zal het al direct wat minder zijn.

Over LBL kan je net zo goed zeggen dat het een sterk deelnemersveld heeft omdat er niets anders is. Dat kan je over quasi elke koers zeggen dus uw eerste opmerking was nutteloos.
Het zou zelfs logischer zijn om te zeggen dat er op die moment niets anders wordt georganiseerd omdat die Italiaanse koersen, zowat de oudste koersen op de kalender, ingepland staan.
Don't feed the troll :tongue:

Je hebt uiteraard een punt maar je overdrijft ook naar de andere kant (wrs om wat te overcompenseren maar bon). Je hebt wel een duidelijke hierarchie binnen het wielrennen waarbij als alles op hetzelfde moment zou vallen men eerst voor wedstrijd x zou kiezen, dan y, dan z...

Een aantal wedstrijden steekt daar bovenuit en alle andere wedstrijden proberen zichzelf inderddas zodanig op de kalender te plaatsen dat ze perfect combineerbaar zijn met de "grote koersen" om zo het beste deelnemersveld te krijgen.

Dat ziet er toch niet al te best uit...

Iemand een pompje? :unsure:
Sta daar maar eens langs de kant als de volgwagens passeren 😁

Wat zou een Merlier kunnen vandaag? Hij voldoet aan alle theorieën dat cyclo-crossers in het voordeel zouden moeten zijn vandaag, maar ik weet niet of hij de motor heeft om zo'n zware, lange wedstrijd te rijden.

Wat zou een Merlier kunnen vandaag? Hij voldoet aan alle theorieën dat cyclo-crossers in het voordeel zouden moeten zijn vandaag, maar ik weet niet of hij de motor heeft om zo'n zware, lange wedstrijd te rijden.
De afstand is idd nog een vraagteken voor hem.

Meegaan in een vroege vlucht lijkt me wel een optie voor hem.

Allé ze zijn vertrokken. Gelukkig weer niet zo slecht dat we geen heli beelden hebben. Maar zal wel moeilijk worden om renners te herkennen met allemaal die regenjasjes aan.

Over LBL kan je net zo goed zeggen dat het een sterk deelnemersveld heeft omdat er niets anders is.
Of je kan gewoon zeggen dat LBL een monument is. Want ja, dat is het natuurlijk wel, een monument.
Waarom staat daar een sterk deelnemersveld aan de start? Omdat iedereen een monument op zijn palmares wilt.

Doen alsof enkel maar de tour telt is belachelijk. Er worden ook gewoon koersen gereden tijdens de tour hoor.

90% van de koersen zijn de perfecte aanloop naar Lombardije?
Allez goed om weten!

Vraag me af of VDP deze ochtend zijn vreugdegebaar al eens geoefend heeft. Dat hij toch wat deftig op de finishfoto staat eh!
Dat hij eerst maar ziet dat hij geen plank nodig heeft op sommige kasseistroken ipv op voorhand al denken gewonnen te hebben ;)

Ik verwacht al dat ze het parcours gaan aanpassen vandaag als je dat ziet...
Neen, toch niet:

ASO-baas Prudhomme: "Als een renner niet wil starten, start hij niet"​

Hier en daar wordt al gesuggereerd dat de huidige omstandigheden te gevaarlijk zijn, maar Christian Prudhomme - grote baas van ASO, de organisator achter Parijs-Roubaix - wil daar niet van weten. "Parijs-Roubaix is de 'Koningin der Klassiekers', de regen behoort tot haar legende", vertelt hij aan RTBF. "Als een renner niet wil starten, start hij gewoon niet. Het is niet zoals een rit in een grote ronde."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan