Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Froome
De zaak Froome heeft aangetoond dat de test in bepaalde omstandigheden vals positief worden.
Ullissi en pettachi hebben dit ook willen aantonen maar ze hadden er geld en of de middelen niet voor.

Stomme vergelijking:
stel dat je een half pintje drinkt maar positief test bij de politie omdat de test afgenomen is bij regenweer en vriestemperaturen waardoor de test uw automatisch positief laat testen. Daarom was dit moeilijk te bewijzen maar het is wel degelijk bewezen.
🙊🙊🙊

Laat hem maar in zijn waan.

Topsporters zoeken altijd de grens op, en het is wel beter dat er nu enorme verontwaardiging is over een simpele puffer, 15 jaar geleden was het zware epo waarbij er pas verontwaardiging kwam. Op dat vlak is het dus wel al beter in de sport.

EtzcMHjXcAM2vC3.jpg

Laat hem maar in zijn waan.

Topsporters zoeken altijd de grens op, en het is wel beter dat er nu enorme verontwaardiging is over een simpele puffer, 15 jaar geleden was het zware epo waarbij er pas verontwaardiging kwam. Op dat vlak is het dus wel al beter in de sport.
Wada heeft zelf toegegeven dat de test niet deugd en dat nog andere renners niet schuldig zijn bevonden (maar deze kleinere renners) zijn niet openbaar gemaakt, dus zelf in andere omstandigheden van Froome er vals positieve testen kunnen opleveren.

net zoals er ook veel vals positieve coronatesten zijn.

En nogmaals een puffer alleen heeft geen doping effect , brengt alleen de longcapaciteit terug naar 100%

Laatst bewerkt:
hou u gewoon bij de feiten en studies in plaats van te zeveren
Je kan zeggen wat je wil hierover. Er zijn voldoende feiten uit het verleden die aantonen dat overal waar er KAN gesjoemeld worden er ook gesjoemeld ZAL worden.

Jij haalt in je betoog aan dat Froome zich wel kon verdedigen maar onze Italiaanse vrienden hiervoor niet de middelen hadden. Ik wil u daar gerust in volgen, ik vond het ook een flauw excuus dat Froome minstens even lang zou moeten zitten als die 2, want die hadden ook hun straf moeten uitzitten. Het is natuurlijk niet omdat er in het verleden fouten worden gemaakt dat je die je die moet blijven maken nadat er "nieuwe inzichten" zijn.

Ik heb wel een beetje de indruk dat je sterk gelooft dat de wielerwereld voornamelijk mooi binnen te lijntjes kleurt. Ik vermoed dat de realiteit eerder is dat men collectief op het uiterste randje balanceert. Je ziet zelf ook wat er met ketonen gebeurt toch? Een heel deel ploegen gebruiken ze. DSM doet dat dan weer niet omdat het niet duidelijk is wat de gevolgen zijn op langer termijn... uiteindelijk is dat toch het beste voorbeeld van het feit dat men in topsport sowieso de neiging heeft van de marges op te zoeken, want daar wordt het verschil tegenwoordig gemaakt. Niemand heeft van nature nog een edge van 10%. Als er 15 renners binnen de 2-3% van elkaar zitten, dan maakt die 0,5% links en die 0,75% recht vaak al het verschil van de wereld.

PS: in before heel betoog waarom ketonen totààl niet hetzelfde is... :sneaky:

Ik steek niet men handen in het vuur en weet zeker dat er sjoemelaars zijn in andere producten, ik zeg enkel feiten wat bewezen zijn want het ging over puffers en die zijn niet prestatiebevorderend voor niet astma patiënten.

Doordat een ttn moet verworven zijn door een akkoord van 3 onafhankelijke artsen moet je toch wat proberen vertrouwen hebben in het systeem.

Vooral boos als wielerfan dat de UCI dingen verbieden en verplichten die niet veel ter zake doen. Maar de cruciale dingen jaren lang laten aanslepen.
2 van de 3 zwaardere blessures dit jaar komt door dingen die de UCI wel degelijk in de hand had en niet de renners.

Op zwift daarnet met de Schleck broeders gereden en Frank vond dat ze powermeters in wedstrijden zouden moeten verbieden omdat het teveel controle is daardoor op de wedstrijd.
Heeft wel een punt natuurlijk

Op zwift daarnet met de Schleck broeders gereden en Frank vond dat ze powermeters in wedstrijden zouden moeten verbieden omdat het teveel controle is daardoor op de wedstrijd.
Heeft wel een punt natuurlijk
Tcho ja... er is iets voor te zeggen. Powermeter zorgen er wel mede voor dat koers "opgelost" wordt. Aan de andere kant kan je ook een case maken om alles zonder oortjes te rijden... ook dat is een factor die koersen minder attractief maakt. Nu wordt alles kapot gemanaged vanuit de volgwagens: renners worden op het juiste moment naar voor gestuwd (met alle gevolgen vandien, je kan namelijk niet met 50 bij de eerste 10 rijden).

Op zich vind ik power meters niet per sé een probleem. Het maakt bergritten in rondes misschien minder interessant, maar dan kan je u ook de vraag stellen of bergritten vroeger wel interessant waren... random Amerikaan gaat aan de voet van de eerste aankomst bergop, rijdt alles en iedereen op een hoopje en pakt meteen 3 minuten #Tourgereden. Nee, mensen die tegen powermeters zijn zijn vermoedelijk dezelfde mensen die standaard vinden dat vroeger als beter was...

In het kader van selectieve verontwaardiging vind ik dit wel een mooie, in principe wisten ze 2 maand geleden al wat er ging aankomen

In het kader van selectieve verontwaardiging vind ik dit wel een mooie, in principe wisten ze 2 maand geleden al wat er ging aankomen
And the title for mister popular goes to... alvast niet Matteo Trentin na deze mededeling lijkt mij :cool:

Hij heeft nochtans 100% gelijk dat hij not amused is als dit effectief klopt (en ik zou er niet van verschieten). Maar verontwaardigd doen op Twitter is natuurlijk altijd gemakkelijk...

hehe leuk Alaphilippe halve dag in de aanval en dan nog ploegmaat Ballerini die het afmaakt

Stybar kon wel Demare niet volgen maar Ballerini sterk er nog naar toe, ferme windje

Ook weer zo'n zonnig weer daar. In Besseges ook al. Leuk om naar te kijken na zo'n koude dag hier krijg je het meteen wat warmer van.

Die omheining aan de finish was wel weer huilen met de pet op + nog eens een gevaarlijk curbstones zonder seingever in de laatste km

Laatst bewerkt:
Ook weer zo'n zonnig weer daar. In Besseges ook al. Leuk om naar te kijken na zo'n koude dag hier krijg je het meteen wat warmer van.
Ik blijf het wel vreemd vinden dat ze zo vroeg in het jaar de Ventoux op rijden. Al is het maar tot aan Chalet Reynard. Ik heb net eens gekeken, morgen geven ze daar -4 tot 0°C aan... uiteindelijk kan dat in de Giro ook altijd gebeuren als ze een bergpas over rijden maar daar kan het ook gewoon 20° zijn boven. De Ventoux half februari heb je eigenlijk de garantie dat je nauwelijks boven het vriespunt komt.
Die omheining aan de finish was wel weer huilen met de pet op + nog eens een gevaarlijk curbstones zonder seingever in de laatste km
+1

Vooral die curbstones... er werd wel gezegd dat ze daar ongeschonden door kwamen maar ik heb net nog eens naar de beelden van de laatste km gekeken: net voor ze wegzappen zie je dus effectief iemand vallen, big surprise... :cautious:
Als je op de 4de rij zit heb je die dingen dus echt nooit gezien, das dus puur op reflex met een hartslag die vermoedelijk dicht tegen de rode zone aan komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan