Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal wel meevallen ze rijden zich warm. Er komt geen afdaling hé.

Mooi dat de Colombianen weer wat komen bovendrijven zowel Bernal als Sosa vorig jaar minder lijken weer in goede doen.

Ook Alaphilippe goed normaal is dit toch wat te lang voor hem maar heeft de winter en die valpartijen van gisteren goed verteerd. Ook Vansevevant goed, DQS toch ook redelijk sterk in het klimmen als Evenepoel weer de beste wordt en doe daar de Giro ploeg van vorig jaar bij heb je toch wel wat klim vermogen in je ploeg.

Mooie klim gezien, dat inderdaad wel.

Ik moet toegeven dat ik er in een normaal jaar niet naar zou kijken, maar in deze tijden smul ik er toch van. Mss wel goed voor de wielersport als er nog meer mensen zo denken

Begin van het seizoen hé. Vroeger zat ik dan nu naar de ronde van Quatar of zo te kijken daar zou ik ook nooit naar kijken halfweg het seizoen. Maar na maanden zonder koers is alles mooi meegenomen.

Nu door het wegvallen van vele koersen zijn de gene die wel kunnen doorgaan een stuk beter gestoffeerd, wat ook wel helpt om er aandacht voor te hebben.

Knap van Vansevenant. Het ziet er naar uit Evenepoel daar toch een hele goede pion aan gaat hebben, net als aan Almeida

Heel knap van Vansevenant, nog een klimmer bij maar dat wisten we wel dat hij kon klimmen.
Alaphilippe gaat daar effe demarreren op de buitenplaat op die steile stukken op de ventoux 🙈

Die weg versmalde in de laatste meters ook wat zeker. Dat gaatje werd plots een stukje kleiner zonder dat Ballerini echt uitwijkt.

De weg was te breed voor de finishboog en daardoor staan de dranghekken de laatste meters wat naar binnen om onder de boog te kunnen.

Van Keirsbulck en Vermote zijn nog vrij en zullen geen hoge loon eisen hebben, misschien toch maar een van die mannen een contract van een seizoen geven? Vermote was al zeker blijven trainen IIRC.

Wanneer is de laatste keer dat Vermote of VK getoond hebben in de finale van een klassieker een kopman nog te kunnen bij staan? Zoveel ga je daar ook niet aan hebben vrees ik. Er zal wel een reden zijn waarom die geen ploeg hebben dit seizoen.

Wanneer is de laatste keer dat Vermote of VK getoond hebben in de finale van een klassieker een kopman nog te kunnen bij staan? Zoveel ga je daar ook niet aan hebben vrees ik. Er zal wel een reden zijn waarom die geen ploeg hebben dit seizoen.
VK is een beetje een specialleke maar Vermote heeft imo zijn eigen carrière omzeep geholpen: gegokt en verloren cru gesteld.

Vermote zat na die ijzersterke Tour van 2017 gewoon gebeiteld bij Quick-Step. Die had daar alla Tim De Clerq en Iljo Keisse nog jaren in die rol kunnen blijven. Die mannen trekken (minstens) €75k per jaar in een niet resultaatsgebonden functie, zolang ze hun kilometers op kop van het peloton malen: geen probleem. Als je dan de stap naar kopman wil maken bij een andere ploeg neem je natuurlijk een enorm risico...

Ik weet langs de andere kant ook niet wat hij kon verdienen bij Dimension Data maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat een loon was waarmee hij op 2 jaar quasi binnen zou geweest zijn.

Op zich zou je zeggen dat Vermote nog wel zijn plaats heeft in de WT maar dan enkel in een zuiver dienende rol en dan moet je eigenlijk naar de ploegen gaan kijken met topsprinters. Pakweg Wanty moet zo iemand niet in huis halen want hoe kunnen ze iemand als Vermote nuttig gebruiken? Voor wie of voor wat zou die moeten werken? Bij Alpecin-Fenix zou hij wel interessant kunnen zijn ter ondersteuning van van der Poel, Merlier en Philipsen maar er zijn waarschijnlijk goedkopere renners op de markt met wie je wel een gokje wil wagen voor de Roodhooft brothers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan