Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Boven de zakken in uw jeans aan de zijkanten zit er nog een klein zakje.
Dat is voor uw zakhorloge in te steken :D
Maar de laatste decenia is dat toch gewoon het zakske voor een aansteker? :p

Random weetje van de dag: nu stappen zowat alle mensen met hun hiel eerst en rollen dan naar hun tenen. In de middeleeuwen stapten mensen eerst met hun tenen en zetten dan pas hun gewicht op de voet.

De meeste vogels hebben een cloaca ipv een penis.
Eenden en ganzen hebben wel nog een penis.
De penis van een eend is gemiddeld 10 tot 30cm lang! Oh en de penis heeft de vorm van een kurkentrekker.
😆

Kauwgom overal. Totaalverbod op verkoop er van graag. ‘T heeft geen enkele toegevoegde waarde aan eender wat.
Kauwgom is populair geworden omdat het werd uitgedeeld aan Amerikaanse soldaten tijdens de tweede wereldoorlog. Door het kauwen bleef hun mond meer open waardoor ze bij explosies minder last hadden van een gescheurd trommelvlies. (door het drukverschil op het trommelvlies dat je dan krijgt met een gesloten mond)

Kauwgom is populair geworden omdat het werd uitgedeeld aan Amerikaanse soldaten tijdens de tweede wereldoorlog. Door het kauwen bleef hun mond meer open waardoor ze bij explosies minder last hadden van een gescheurd trommelvlies. (door het drukverschil op het trommelvlies dat je dan krijgt met een gesloten mond)
Dat is nu eens een interessant weetje die ik moet onthouden voor op café.

Nog leuke weetjes om te vertellen op café mogen altijd gratis opgestuurd worden via PM.

Tenzij je in Antwerpen woont hebben we hier toch zoveel last niet meer van explosies.

Delhaize heet in de V.S. “Food Lion”.

BBA9E40A-D723-42CB-8F77-629CB39A7456.jpeg

FFDA0BC6-2B67-451A-AE81-09E10E595EBC.jpeg

Of gewoon zoekmachines waar een zoekopdracht wordt ingegeven en een van de hits een topic of andere pagina van BG is?

Zorgen deze er niet voor dat alle topics mooi geïndexeerd worden, zodat de inhoud ervan opgezocht kan worden via de respectievelijke zoekmachines?

Geen idee, ik stel mij nu allemaal mini Wall-E'tjes voor die zo ijverig aan het werk zijn haha. :biglaugh:

Of gewoon zoekmachines waar een zoekopdracht wordt ingegeven en een van de hits een topic of andere pagina van BG is?

Ahja, lijkt mij inderdaad wel een logisch antwoord eigenlijk. Merci!

Laatst bewerkt:
Maar, die zijn geen eigendom van Colruyt he ;). Ik dacht ook eerst "hoe in godsnaam is een Belgische supermarktketen hier terecht gekomen", maar eigenlijk is Colruyt gewoon de Belgische uitbater van het SPAR merk.
Oftewel, hoe in godsnaam komt een Nederlandse supermarktketen daar terecht. :)

De Spar staat trouwens voor "Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig", al hebben ze dat blijkbaar achteraf verzonnen toen de naam al bestond.

Nu we het toch over afkortingen hebben waarvan je niet door hebt dat het een afkorting is: King (de muntjes) is een afkorting voor "Kwaliteit In Niets Geëvenaard" (en dat is wel opzettelijk).

Oftewel, hoe in godsnaam komt een Nederlandse supermarktketen daar terecht. :)

De Spar staat trouwens voor "Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig", al hebben ze dat blijkbaar achteraf verzonnen toen de naam al bestond.

Nu we het toch over afkortingen hebben waarvan je niet door hebt dat het een afkorting is: King (de muntjes) is een afkorting voor "Kwaliteit In Niets Geëvenaard" (en dat is wel opzettelijk).
Nog eentje: Scuba (van het duiken) Self-contained underwater breathing apparatus

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan