Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Tgv vrt feitje. Baarle Hertog en Baarle Nassau dat dit een mengeling van Nederland en België is. Waarbij +/- de helft van de enclaves over de volledige wereld heen de enclaves tussen België en Nederland zijn.
Iets van een 20+ tal

Al moet ik eerlijk zijn dat ik niet wist dat we een stuk belgië hadden dat omgeven was door Nederland of dat er een stuk Nederland was dat omgeven was door België.

Net zoals ik het straf vond, kwam in die reportage, dat er mensen waren die 2 adressen hebben (nederlands en Belgisch) omdat de grens door hun 'living' loopt of een vlaming niet akkoord was met het feit dat ze normaliter een Nederlands adres zou krijgen en om die reden haar raamkozijn had aangepast naar een deur en haar deur naar een raamkozijn.

Straf, straf, straf...

Laatst bewerkt:
Tgv vrt feitje. Baarle Hertog en Baarle Nassau dat dit een mengeling van Nederland en België is. Waarbij +/- de helft van de enclaves over de volledige wereld heen de enclaves tussen België en Nederland zijn.
Iets van een 20+ tal

Al moet ik eerlijk zijn dat ik niet wist dat we een stuk belgië hadden dat omgeven was door Nederland of dat er een stuk Nederland was dat omgeven was door België.

Net zoals ik het straf vond, kwam in die reportage, dat er mensen waren die 2 adressen hebben (nederlands en Belgisch) omdat de grens door hun 'living' loopt of een vlaming niet akkoord was met het feit dat ze normaliter een Nederlands adres zou krijgen en om die reden haar raamkozijn had aangepast naar een deur en haar deur naar een raamkozijn.

Straf, straf, straf...
Er zijn ook Duitse enclaves in België, veroorzaakt omdat een voormalige spoorweg na WO I Belgisch gemaakt is: de Vennbahn. Vroeger lag die volledig in Duitsland, maar omdat de Oostkantons naar België gingen kregen we het grootste deel van de Vennbahn ook. Omdat een spoorweg die 10x van land wisselde nogal onhandig was (dat was lang voor het Schengen akkoord) hebben ze maar heel de spoorwegbedding en stations aan België toegekend.

Iedereen weet dat in t-shirts en truien het etiketje achteraan in de nek zit. Daar kijk je dus ook naar wanneer je een t-shirt juist wil aandoen. Een week geleden besefte ik echter dat je niet eens naar dat neketiket moet zoeken. De meeste t-shirts en truien hebben ook een etiket beneden in de zij... en dat zit altijd links!
Ik vind het enorm gek, maar mijn vriendin heeft dit ook onlangs geleerd. Voor mij is dit echt al sinds mijn kindertijd vanzelfsprekend. Zelfs als je maar één keer per dag een kledingstuk over je hoofd aantrekt, heb je na 30 jaar toch al 11000 keer de kans gehad om dat briefje te zien hangen.

Nooit de noodzaak gehad om dat te weten, maar voor kinderkleren is het vaak wel handig wegens gebrek aan een nekbriefje af en toe.

Ik vind het enorm gek, maar mijn vriendin heeft dit ook onlangs geleerd. Voor mij is dit echt al sinds mijn kindertijd vanzelfsprekend. Zelfs als je maar één keer per dag een kledingstuk over je hoofd aantrekt, heb je na 30 jaar toch al 11000 keer de kans gehad om dat briefje te zien hangen.

Nooit de noodzaak gehad om dat te weten, maar voor kinderkleren is het vaak wel handig wegens gebrek aan een nekbriefje af en toe.
Ik heb dat eigenlijk ook nooit anders geweten. :p

Zeker als je regelmatig een hemd draagt, zit er soms aan dat etiket ook 1 of 2 reserveknopen.

Hoe lang moet ik die laten liggen voor ze effectief groen worden? :unsure:
20230508-125750.jpg

Waarom staat dat rek niet evenwijdig met de voeg van die tegels? Welk monster doet zoiets.
Wellicht een gefrustreerde Delhaize medewerker die komt uitrazen in de Carrefour op advies van de psycholoog.
Pure gok uiteraard.

Binnenkort naar Duitsland en ik wilde de omgeving al eens bekijken. Dat was dus een big nono. Geen streetview in Duitsland, net als Oostenrijk.

Gelukkig wel een kaart, de papieren versie mag dus in de kast blijven.

Het LINTJE aan de auto's onderaan

@Lint this one is for you :help: :)

Nee serieus, soms zie je onderaan achteraan de auto een LINTJE hangen!, dat raakt dan de vloer.

Als kind ooit eens gevraagd aan mijn ouders waarom dit is.
Dat zou zijn om "car sickness" tegen te gaan?

Is dit een urban legend? Of wat is het dan juist wel.

Nog steeds geïntrigeerd hierdoor, want vanmorgen weer zo éne voor mij zien rijden.

Het LINTJE aan de auto's onderaan

@Lint this one is for you :help: :)

Nee serieus, soms zie je onderaan achteraan de auto een LINTJE hangen!, dat raakt dan de vloer.

Als kind ooit eens gevraagd aan mijn ouders waarom dit is.
Dat zou zijn om "car sickness" tegen te gaan?

Is dit een urban legend? Of wat is het dan juist wel.

Nog steeds geïntrigeerd hierdoor, want vanmorgen weer zo éne voor mij zien rijden.
Dat diende om de statische lading van de carrosserie af te voeren zodat je geen 'snok' krijgt als bv het portier vastneemt.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan