WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Ik zie wel een onderliggend probleem overigens. Het lijkt me dat sprinters bijna uitgeroeid worden. Geen WKs meer waar sprinters een kans maken, maar vooral grote rondes die precies zwaarder en zwaarder worden en waarin de sprintersetappes verschillende moeilijkheden hebben waar mannen als Van Aert of Pedersen telkens van gebruik kunnen maken. Hoewel ik een sprintersetappe natuurlijk ook maar saai vind, is het voor mij toch een cruciaal onderdeel van de start. De snelste mannen van de wereld op 2 wielen horen ook hun kansen te krijgen. Die laatste 10 km zijn toch telkens mooi om te zien. De perfecte leadout en sprint is nog altijd een kunst imo. Ik vind die ritten niet veel saaier dan een of andere random vluchtersrit overigens, of zo een bergrit met 1 col waarop je weet dat er niets gaat gebeuren omdat het 8km aan 4.5% is.
De laatste edities is het parcours van de Tour de France een stuk interessanter geworden. Daarvoor kwam er toch veel kritiek op het parcours (ook op dit forum), want het parcours van een Vuelta of Giro was vaak toch interessanter en hadden een minder saaie aanloop.

Als je kijkt naar afgelopen Tour de France, dan was het aantal pure sprintkansen voor mij ook wel zowat het absolute minimum. Maar het moet zeker ook weer niet de andere richting uitgaan. Een Giro waar een Petacchi 10(?) ritten kon winnen, zijn hopelijk toch wel definitief verleden tijd.

Ik vind het op WKs wel meevallen hoor, dat moet echt ook niet om de 3-4 jaar zijn. In de recente geschiedenis hadden we toch Kopenhagen en Doha bijvoorbeeld. Ik vind dat een wereldkampioen best wel allround mag zijn in de meeste gevallen.

Ik zie ook dolgraag massasprints hoor daar niet van.

Sterker nog, een wereldkampioen moet allround zijn.
We hebben niks aan de beste man in de laatste 500m, voor dat WK moet je op de Champs-Elysee zijn.

De laatste edities is het parcours van de Tour de France een stuk interessanter geworden. Daarvoor kwam er toch veel kritiek op het parcours (ook op dit forum), want het parcours van een Vuelta of Giro was vaak toch interessanter en hadden een minder saaie aanloop.

Als je kijkt naar afgelopen Tour de France, dan was het aantal pure sprintkansen voor mij ook wel zowat het absolute minimum. Maar het moet zeker ook weer niet de andere richting uitgaan. Een Giro waar een Petacchi 10(?) ritten kon winnen, zijn hopelijk toch wel definitief verleden tijd.

Ik vind het op WKs wel meevallen hoor, dat moet echt ook niet om de 3-4 jaar zijn. In de recente geschiedenis hadden we toch Kopenhagen en Doha bijvoorbeeld. Ik vind dat een wereldkampioen best wel allround mag zijn in de meeste gevallen.

Ik zie ook dolgraag massasprints hoor daar niet van.

Waren er maar 9 blijkbaar. Ik dacht ook altijd 10. Hij won wel maar 1x 2 keer op rij. Dat was vooral het probleem bij de Tour

Kirsipuu, 2x Steels en dan maar liefst 4x op rij Cipolini. Voor die 7 massasprint een proloog die natuurlijk Armstrong won omdat stuk af te sluiten een lange TT die Armstrong natuurlijk won om dan eindelijk de bergen in te gaan waar natuurlijk ook Armstrong won. Resultaat na 10 dagen Tour 7 (!) massasprints op rij, 2 tijdritten en 1 bergrit en Armstrong 6 minuten voor op de 2e. Probeer dan maar eens enthousiast te worden over de koers.

Er mogen best wel wat vlakke ritten zijn, wat massasprints maar geen ganse week op een rij. Het is vooral dat dat belangrijk is.

Volgend jaar in Glasgow wel meer kans voor sprinters, maar dan misschien veel kans dat het weer roet in het eten gaat gooien.

Het is normaal een soortgelijk parcours op papier: 277 km met 3100 HM (normaalgezien).
Maar er zou geen helling in het parcours zitten zoals dit jaar, (eerder meerdere kleintjes van een paar 100meter)

Je gaat dus wel een brug over moeten kunnen maar voor Ewan's en Groenewegens moet het meer te doen zijn blijkbaar dan dit jaar.

Opeenvolging van korte knikjes, misschien veel draaien en keren, ... kan misschien wel zwaarder worden dan verwacht. Anderzijds is het wel midden augustus, dus koud en regenachtig weer zal het mogelijk niet worden.

De tijdrit wordt > 40km met een stevige aankomst zo te zien. Die jongen uit Schepdaal zal dat niet erg vinden.

EK in Glasgow van een paar jaar terug was best pittig meen ik me te herrineren was toen echt een koers van mannen van het vlaamse werk. Ook midden augustus en het weer daar was niet al te best.

EK in Glasgow van een paar jaar terug was best pittig meen ik me te herrineren was toen echt een koers van mannen van het vlaamse werk. Ook midden augustus en het weer daar was niet al te best.
Was een heel lang criterium, heel veel bochten en stroken die niks voorstellen maar die na 16 keer wel beginnen te ambeteren.
De uitslag die dag spreekt ook boekdelen natuurlijk.

De goeie ouwe tijd dat WVA nog maar weinig WT-koersen gereden had, laat staan iets laten zien had. VDP had zelfs nog nooit een WT-koers gereden.

Het is misschien maar goed voor de Belgen dat bijna alle komende WKs echt zwaar zijn want hoe krijg je dat zelfs geregeld met de hoeveelheid topsprinters dat wij (in aantocht) hebben? Een Philipsen/Alpecin of De Lie/Lotto gaan dat in de toekomst niet pikken als ze voor een Van Aert moeten werken hoor.

En wat dan met Nederland! Groenewegen en Jakobsen, Kooij opkomende man, Van Poppel die uitstekend kan piloteren. Fieuw

Het wk tijdrijden wordt volgend jaar opnieuw 48km lang👍. Wegrit 277km met 3100hm's. Technisch rondje in Glasgow met vermoedelijk 101 bochten zoals op dat ek.

En die hebben als extra nadeel nog dat Jakobsen en Groenewegen niet echt goeie vrienden zijn.

Dat bewijst natuurlijk ook niet alles :P
Ik denk dat het wel al een heel stuk bekoeld is, je kan ook niet anders natuurlijk.
Maar het blijven wel twee haantjes die voor andere ploegen rijden, dus voor elkaar werken zal altijd moeilijk zijn.

Ik denk echt dat het tijd wordt dat men het WK eens deftig gaat aanpakken. 364 dagen per jaar speelt het ploegenspel en op het WK moet je dan ineens voor uw rivaal de slip uit de bilnaad rijden, dat klopt gewoon niet. Zeker omdat de WK in uw ploeg zo een grote meerwaarde is.

Laporte zal gerust wel een beurt durven overslaan als hij daarmee Wout een dienst mee kan bewijzen, om nu maar een voorbeeld te geven.
Waarom denk je dat PatLef graag zoveel van zijn renners op het WK wilt? Daar zit een bepaalde agenda achter natuurlijk.

Wie mailt naar Australië om Karl te migreren?

Snap niet waarom Vandevelde in vlucht is gegaan, dit is toch een parcours voor haar om diep nog Kopecky te helpen

Waarom rijdt Van Vleuten hier nog rond? Die kousen komen tot net onder haar knieën... das toch niet reglementair? Er zijn er al voor minder uit koers genomen...

Terug
Bovenaan