WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Het 6de monument? Nu ben ik eens benieuwd :p

Altijd dat smalend gedoe over Greg. Sorry hoor maar die man heeft jarenlang de koers gekleurd. Was tot van UAE tot WK in elke koers prominent aanwezig, heeft mooie dingen laten zien, maar winnen is verdomd moeilijk en had gewoon geen echte troef.
Maar was gewoon vrij constant en was buiten echt klimmen nergens echt slecht in.
Geen paniek, uwe keizer heeft hem ook al gewonnen. Helaas te jong om als monument aanzien te worden. Al vind ik dat nu één van de eigenschappen die het minst doorweegt.

(De strade dus, ik hoop toch dat hij de Omloop of Amstel niet bedoeld.)

Geen paniek, uwe keizer heeft hem ook al gewonnen. Helaas te jong om als monument aanzien te worden. Al vind ik dat nu één van de eigenschappen die het minst doorweegt.

(De strade dus, ik hoop toch dat hij de Omloop of Amstel niet bedoeld.)
Ik dacht wel strade, maar was niet zeker :P
Monument of klassieker is misschien niet direct gepast. Al is een klassieker meer dan enkel “de wedstrijd bestaat al lang”.
Maar het is belachelijk dat het nog altijd maar een WT-wedstrijd is van de laagste categorie. Dat mag gerust middenklasse of topklasse worden. Zeker als je dan ziet dat Quebec wel topklasse, sorry maar dan is de strade dat ook waard.

De Amstel trouwens wel een koers van de topklasse. En terecht ook.
Iedereen die zelf al eens ik zuid-Limburg gereden heeft en verder geraakt is dan de Cauberg snapt wel dat dat echt geen simpele koers is, en tevens ook gewoon een mooie koers.

Bij de vrouwen starten er 2 van Pakistan : De ene is 47 jaar en de andere zit op het eerste tussenpunt al 5 minuten achter met een gemiddelde van 27

Die Pakistaanse is binnengekomen op 22 minuten op een parcours van 34km. Kopecky is bijna 15 minuten erna gestart en heeft ze zelfs ingehaald

Ik vraag me nog altijd af waarom je meedoet aan zulke wedstrijden als je zover achter eindigt

Die Pakistaanse is binnengekomen op 22 minuten op een parcours van 34km. Kopecky is bijna 15 minuten erna gestart en heeft ze zelfs ingehaald

Ik vraag me nog altijd af waarom je meedoet aan zulke wedstrijden als je zover achter eindigt

De rit van je leven , als ze mij vragen om naar Australië te gaan om het WK te gaan rijden ik zou ook gaan met het het doel niet laatste worden.
Ik denk dat ik daar niet alleen in ben.

Ik ben benieuwd naar woensdag naar die mixed relay met Tahiti en New Caledonie, als dat maar goed afloopt kan me niet voorstellen dat die veel ervaring hebben en dan eventjes in een tijdrit in die houding in groep rijden :help:

wtf ik zie net Lampaert en Bissiger arriveren. Nu moet ik kijken naar een HongKonger en een Bangladesher. Ze hadden die wave van Lampaert en Bissegger nu toch kunnen laten rijden. Zit weer goed in elkaar.

Valt mee minder dan een seconde achter op Kung en 2" voor op Ganna. Zelfs Hayter en Foss nog voor Ganna. Nu dit stuk moet Ganna beter liggen.
Ja, die tijd heeft hij terug gepakt op die beklimming. Je ziet toch duidelijk een verschil tussen de risico's die Ganna en Kung nemen in die bochten.

Zeer jammer voor Hayter.

Wat een kloteboel voor Hayter!
Daar zat wel veel op, had spannend geweest.

Maar als ik Ganna zie rijden zal er precies weinig aan te doen zijn.

Terug
Bovenaan