WK2022: Bloed aan het doelqatar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 3366
  • Startdatum Startdatum
Deels akkoord, het is inderdaad geen statement maken maar volgens mij gewoon omdat er geen beleving is. De drukte in cafés en gratis locaties zullen volgens mij wel lager liggen. Er is gewoon geen aanloop/hype naar dit WK toe, wat wil je ook met dat in de winter te organiseren (en dan nog in een land als Qatar).
Maar raakt dat de juiste mensen? Dan bedoel ik die verantwoordelijk zijn dat het WK in Qatar doorgaat?

Laat osn hopen dat Qatar niet toegeeft, want gezichtsverlies en vernedering van FIFA kan ik alleen maar als positief zien, en mensen die naar Qatar gaan verdienen het niet om hiervan te genieten.

Laat osn hopen dat Qatar niet toegeeft, want gezichtsverlies en vernedering van FIFA kan ik alleen maar als positief zien, en mensen die naar Qatar gaan verdienen het niet om hiervan te genieten.

Hahaha wat een soap is dat nu al aan het worden. Zou idd heerlijk zijn als de FIFA de boemerang terug in het gezicht krijgt.

Ik las onlangs ook dat, toen het WK aan Qatar werd toegekend, er gezegd werd dat bv. regenboogvlaggen ook in stadions gingen toegelaten worden. Daar twijfel ik toch ook aan :p

Gaat er iemand aan Qatar uitleggen hoe je echt moet sportswashen? Want dit werkt duidelijk niet.

Het is en blijft een islamitisch land, maar dit is vooral gênant voor FIFA en de hele WK-organisatie en niet zozeer voor Qatar.

En proef je het verschil tussen Bud Zero en Budweiser? :unsure:

Het had oorspronkelijk nooit mogen afgesproken worden. Alcohol is verboden in het land en het had gewoon in het bid moeten staan van Qatar. Nu nog terugkrabbelen is voor alle partijen ridicuul.

Tja, dat stelt dan ook alweer vragen voor wat er zal gebeuren met "holebi's" die daar aanwezig zullen zijn. En het gepraat van FIFA over inzetten op meer inclusiviteit krijgt wederom een deuk. Het bewijst voor mij wel dat al die holle slogan's zoals "no against racism" of "voetbal verbindt", uiteindelijk niet meer van toepassing zijn wanneer er geld bij te pas komt (en andersom ook, dat die holle slogans er ook maar komen om sponsors aan te trekken of aan imago-opschoning te doen).

Beeld u in dat je als een van de hoofdsponsors 72 miljoen neerlegt om dan één dag voor de start van het evenement te horen te krijgen: Ja, maar voorzie maar een alternatief.

Hahaha, heeft wel een hoog monkey paw gehalte dat de FIFA eens stevig terug kloot voor hun wangedrag.

Tja, dat stelt dan ook alweer vragen voor wat er zal gebeuren met "holebi's" die daar aanwezig zullen zijn. En het gepraat van FIFA over inzetten op meer inclusiviteit krijgt wederom een deuk. Het bewijst voor mij wel dat al die holle slogan's zoals "no against racism" of "voetbal verbindt", uiteindelijk niet meer van toepassing zijn wanneer er geld bij te pas komt (en andersom ook, dat die holle slogans er ook maar komen om sponsors aan te trekken of aan imago-opschoning te doen).

Ik ga er wel van uit dat er quasi geen enkele holebi van plan was om naar Qatar te gaan.

"Hand in hand lopen kan, maar we moeten er ook respect voor hebben dat we in een andere cultuur terechtkomen. Knuffelen of kussen in het openbaar is not done in Qatar. Ook voor heterokoppels.

Beeld u in dat je als een van de hoofdsponsors 72 miljoen neerlegt om dan één dag voor de start van het evenement te horen te krijgen: Ja, maar voorzie maar een alternatief.
Idd, ik ben vrij zeker dat AB-Inbev absoluut not amused is hoor. Dat is een logistieke nachtmerrie alleen al om zo kort dag die hoeveelheden drank te vervangen, laat staan eventuele aanpassingen aan infrastructuur.
Als zij (fictieve cijfers) 25% totaal consumptie aan alcoholisch bier rekenden is het geen kwestie van ff de lokale colruyt binnenspringen voor een extra pak cola en een fles fanta he, die voorraden daar is surplus-productie waar naar toe gewerkt is.
Nog los van eventuele gemiste inkomsten uit de verkoop want dat zal qatar mss nog wel bijpassen op deze of gene wijze.

Maar bovenal toont ge u een onbetrouwbare partner met zoiets eenzijdig enkele dagen op voorhand uit te roepen, al dan niet toevallig vlak na een grootscheepse info-campagne die nu dus compleet voorbijgestreefd is.

Op zich geen slechte zaak, alcohol in voetbalstadia is mij persoonlijk al langer een doorn in het oog.

Maar het feit dat ze in hun bid aangeven alcohol toe te staan, jarenlang beweren dat dat geen probleem zal vormen, om dan 2 dagen voor het evenement van start gaat, het toch te verbieden, is hallucinant.

Qatar vertegenwoordigt gewoon echt alles wat we in 'het westen' niet meer OK vinden de laatste 10-20 jaren (of al langer zelfs voor sommige zaken).

Geen vrouwenrechten, geen LGBTQ+ rechten, een wetgeving gebaseerd op religie, geen rechten voor arbeiders, corruptie, geen duurzaamheid...

Toch wel heel "cringy" dit :

En opnieuw op het laatste moment beloftes die niet gehouden worden :

Terug
Bovenaan