WK2022: Bloed aan het doelqatar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 3366
  • Startdatum Startdatum
Er zal in de regelgeving ook wel iets staan dat je geel kan krijgen wanneer je een 'politiek' statement maakt, denk ik?

Nu ja, walgelijk van de FIFA ... alweer. En maar 'campagnes' voeren tegen discriminatie, racisme, ...

Ik hoop echt dat er een speler is die het toch aandurft, maar ik vrees ervoor.
Waarom krijgt een hele ploeg dan geen geel als ze allemaal op hun knieen gaan zitten? Dat is toch ook een stevig politiek statement.

Ook het woordje "Love" moet van het witte shirt verwijderd worden :laugh:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221121_92478889
Blijkbaar moet het woordje 'love' van de truitjes van de rode duivels gehaald worden.
Qatar bepaalt de regels en geniet er blijkbaar van om de westerse wereld toegevingen te zien doen. Tis een kaakslag aan het worden.
Had ik profvoetballer geweest op het WK had ik mijn ploegmaats bij het scoren van een goal gewoon binnengedraaid.
Ik vermoed dat Qatar het geweer van schouder aan het veranderen is, de PR campagne tegenover het westen is mislukt maar de wereld is meer dan het westen alleen, nu proberen ze misschien als back-up te tonen aan de rest van de wereld dat ze niet het schoothondje van het westen zijn. Dit soort beslissingen zal hen bvb wel punten doen scoren in de regio.

Blijkbaar moet het woordje 'love' van de truitjes van de rode duivels gehaald worden.
Qatar bepaalt de regels en geniet er blijkbaar van om de westerse wereld toegevingen te zien doen. Tis een kaakslag aan het worden.
Had ik profvoetballer geweest op het WK had ik mijn ploegmaats bij het scoren van een goal gewoon binnengedraaid.
Dat woordje 'love' staat op hun kraag, plak er een regenboogsticker over zou ik zeggen.
Mogen ze nog een 'hartjesgebaar' maken met hun handen na het maken van een goal? Of krijgen ze dan direct rood?

Als de mannen hun ballen niet tonen, dan moet een vrouw het maar doen hé.

Ok, dat je als speler een sanctie probeert te vermijden, maar als je als bond echt een statement wil maken, geef dan elk lid van de staf (en omkadering) een armband hé.

Ook jammer van de grote landen zoals Engeland, Duitsland, ... want zij hebben toch meer macht. Zeker als ze het ook nog eens samen kunnen afspreken.

Ergens snap ik het wel dat men uiteindelijk de focus dan maar gewoon op het sportieve legt, maar ik had het toch een goed signaal gevonden zo'n f*ck you richting de FIFA en Qatar. Zeker als je ziet dat Engeland dan wel nog de knieval doet...

Volgende stap is het schminken van tatoeages die het regime niet aan staat.

Dat woordje 'love' staat op hun kraag, plak er een regenboogsticker over zou ik zeggen.
Mogen ze nog een 'hartjesgebaar' maken met hun handen na het maken van een goal? Of krijgen ze dan direct rood?

Hopelijk zien we dit he
giphy.gif

Ook het woordje "Love" moet van het witte shirt verwijderd worden :laugh:
Dat staat blijkbaar aan de binnenkant van de kraag. Straks moet elke voetballer zijn tattoos verbergen.
En de Pro League roept op dat alle CPL clubs dit weekend die armband dragen ‘als statement’. Nee Lorin, Nee Peter de CEO, gewoon dragen en het geel slikken, dat is een statement. Of binnenste buiten dat er EVOL staat of er in alcoholstift ‘ARAB’ voor schrijven.

Dat is al lang zo hoor dat dit soort politiek getinte logo's niet thuishoren op de truitjes bij het WK. Het WK is niet bedoeld om reclame te maken voor uw overtuiging of politiek standpunt.

Dat staat blijkbaar aan de binnenkant van de kraag. Straks moet elke voetballer zijn tattoos verbergen.
En de Pro League roept op dat alle CPL clubs dit weekend die armband dragen ‘als statement’. Nee Lorin, Nee Peter de CEO, gewoon dragen en het geel slikken, dat is een statement. Of binnenste buiten dat er EVOL staat of er in alcoholstift ‘ARAB’ voor schrijven.
Of voetballers laten voetballen (= hun job uitoefenen) en vooral geen geel doen pakken, gezien dat later in het toernooi zeer slecht kan uitdraaien?

Ik heb het specifiek over Five-Seven's mening dat tolerantie en inclusie politieke overtuigingen zijn waar je dus uit politiek tegen mag zijn. Dat is iets wat rechts afgelopen decade verwezenlijkt heeft.

Het is rechts duidelijk echt gelukt om het verdragen van minderheden weg te zetten als een politiek statement.
Als ik met een t shirt zou rondlopen waarop ik zet dat China zou moeten stoppen met Oeigoeren te vermoorden dan is dat ook iets waar niemand fatsoenlijk iets tegen kan hebben maar toch is dat politiek, en het is ergens normaal dat bvb de FIFA of eender welke organisatie die belangen heeft in China liever niet heeft dat dat getoond wordt en daarom een soort van blanket ban heeft tegen gelijk welke boodschap die controverse kan veroorzaken.

Ook jammer van de grote landen zoals Engeland, Duitsland, ... want zij hebben toch meer macht. Zeker als ze het ook nog eens samen kunnen afspreken.
Als er 1 land een statement (had) moet(en) maken, dan zijn wij het toch wel zeker? Jarenlang op 1 gestaan en nu op 2.

Maar nee, Bobby minimaliseert vlak voor het tornooi de wantoestanden in Qatar en tijdens het EK bleven we ook opvallend stil rond Hongarije.

Youri Tielemans is een fokking held door te zeggen dat de beslissing van de kapiteinsband een regelrechte schande is. Dat die nietszeggende mietjes in de rest van het elftal en de bond op kop daar alvast is een voorbeeld aan nemen.

Terug
Bovenaan