Muñoz
Well-known member
Niet enkel West-Europa, maar ook een groot deel van de VS, Canada, gans Oceanië.
Maar ik heb het hier nog al gepost: het gaat niet gewoon om dat LGBTQ-aspect - helemaal niet zelfs. Het gaat om de FIFA die jarenlang roept om 'respect' en 'no discrimination', en vervolgens doodleuk een WK verkoopt aan Qatar dat niet inzit met mensenrechten.
Er is ook een reden dat zoveel mensen uit landen die "niet wakker liggen van regenboogwaarden of slavenarbeid" naar West-Europa willen vluchten voor een beter leven.
Tot slot heb ik hier ook al eens gepost dat de doorsnee holebi in België inderdaad niet wakker zal liggen van holebirechten in Qatar. Die zijn meer bezig met niet in elkaar geslagen te worden op straat in België.
(plus-artikel)
![]()
Niet nu, niet hier, niet met mij
Op een koude herfstavond staat schrijver en scenarist Angelo Tijssens in een nieuwe, lichtroze jas op de tram te wachten wanneer hij plots wordt aangevallen. Eerst fysiek, daarna verbaal. ‘Omdat het kan, gewoon omdat het kan.’www.standaard.be
![]()
Brusselse galeriehouder getuigt over queerbashing tijdens Pride
‘Twee jongens begonnen me te achtervolgen. Ze riepen dingen, ik antwoordde dat ik hen niet begreep en stapte weg. Toen probeerden ze me vast te grijpen en te slaan’, schrijft de Brusselse galeriehouder Nathan French op Facebook.www.standaard.be
(plus-artikel)
![]()
Ik laat het deze keer niet passeren
www.standaard.be
Is het u nog niet opgevallen dat die holle slogans van de FIFA er enkel maar zijn om meer Westerlingen (en belangrijker: hun geld) te lokken naar hun competities? Je ziet quasi alles Westerse ondernemingen in juni hun logo veranderen in één met een regenboog in verwerkt, om te laten zien hoe progressief ze wel niet zijn. En vanaf augustus is het terug business as usual met de productielijnen off te shoren naar diezelfde lageloonlanden waar homo's met veel geweld de isoleercel in gedwongen worden.
De FIFA doet gewoon wat alle andere profit bedrijven ook doen: de waarden en de ideologie van de hand vanwaar het geld komt volgen.
Ohja, ik ben "Oceanië" vergeten te vermelden omdat die zowel demografisch als politiek echt niks voorstellen.