Dat zeg ik een post hoger. Het idee dat "ras" alleen maar kan gaan over iets wat je echt kunt zien, en dat het dus echt bestaat. Dat is het idee in stand houden dat het niet gewoon een sociaal bedenksel is om te kunnen rechtvaardigen dat je zwarten niet als mensen hoefde te behandelen.Zo "rechts" vind ik dat ook niet om te zeggen:
“But these are two white groups of people. This is white people doing it to white people, so y’all going to fight amongst yourselves.”
En nee, dat zegt ze niet letterlijk. Maar het is wel de enige logische conclusie die je kunt maken op basis van haar woorden. En ze heeft niet goed door wat ze éigenlijk zegt en waar die gevoeligheid ligt. En dat is dan domheid, en voor mij geen excuus.
Ze zegt ook létterlijk dat Joden GEEN ras kunnen zijn en dat dit GEEN racisme is, omdat het wit tegen wit is. Dus van de grootste racisten in de wereldgeschiedenis zegt ze letterlijk én herhaaldelijk dat het géén racisten zijn. Dan is het toch niet triestig om dat daaruit te concluderen? Ze zegt het even letterlijk als dat ze de holocaust niet verbloemt. Je kiest er alleen voor om het ene niet te zien en het andere wel.Kijk, uw reactie is eigenlijk echt triestig hoe je dat daaruit kan concluderen. Je valt zelf in dat semantiek gedoe
Ze zegt letterlijk dat het over inhumanity in totaliteit gaat.
Moeten we dan expliciet wél de Joden classificeren als 'ras'?
Ze verbloemt de holocaust niet, ze ontkent het niet. Dus voor mij is de rest dan semantiek
.)

zie onder