World of Warcraft

World of Warcraft

Sommige van die private servers zijn niet zo makkelijk aan te pakken voor blizz vanwege vaak landen waar ze gevestigd zijn en hoe ze omgaan met hun data.

Vroeger ook nog wel wat op gespeeld, maar als die dan toch opgedoekt worden heb je ook niet veel in te brengen voor je honderden uren progress die je kwijt bent.

En buiten het feit dat je daar soms leuke xp en char boosts op hebt zie ik er persoonlijk niet veel voordelen aan.
Als je sowieso maar van plan bent om daar occasioneel eens op te spelen, en dus geen maandelijkse abbo betaald tja dan misschien wel.
Dat is voor mij ook de grootste reden dat ik niet veel tijd in private servers steek maar ik zie de voordelen zeker wel van bv project epoch en turtle wow. Turtle is classic (vanilla) met echt enorm veel content, nieuwe races, starting zones, items, dungeons, raids, professions en noem maar op. Een classic+ die we van blizzard zelf nooit zullen krijgen.

Vanilla classic : mensen die na Vanilla zijn begonnen vinden het te traag ( persoonlijk vind ik het nog de leukste versie)
Tbc classic : vond ik al ne mindere
wotlk : beste classic versie imo
cata : gequit na 85 te dingen , nog een paar keer pvp geprobeerd
mop : ik twijfel , een van de beste pvp expansies maar die Aziatische lore komt men oren uit (volgens mij ook een van de beste kwa classbalance)
ze hadden ook die mop remix ni moeten maken imo
Sod: vond ik ni slecht maar pvp ( iets wat ik het meeste speel ) was zo unbalanced
Retail ; elke expansion laat ik me vangen om weer dezelfde stuff te moeten doen .

Vanilla classic : mensen die na Vanilla zijn begonnen vinden het te traag ( persoonlijk vind ik het nog de leukste versie)
Tbc classic : vond ik al ne mindere
wotlk : beste classic versie imo
cata : gequit na 85 te dingen , nog een paar keer pvp geprobeerd
mop : ik twijfel , een van de beste pvp expansies maar die Aziatische lore komt men oren uit (volgens mij ook een van de beste kwa classbalance)
ze hadden ook die mop remix ni moeten maken imo
Sod: vond ik ni slecht maar pvp ( iets wat ik het meeste speel ) was zo unbalanced
Retail ; elke expansion laat ik me vangen om weer dezelfde stuff te moeten doen .

Ikzelf zit nu op de Anniversary Realms, toch wel een leuke versie.

Ik amuseer me momenteel met de hardcore anniversary..
Iets minder 2 weken geleden toen ik mijn lvl 53 rogue verloor ;p

Project epoch is niet van de grond gekomen btw.
Die mannen krijgen hun server infrastructuur niet goed met de overvloed aan spelers.
En na 14 dagen weinig info, server die enkel up was voor korte periodes en veel frustraties in de playerbase,
is er beslist dat Ascension epoch gaat 'overnemen'.
Er staat een faq sinds vorige nacht op de Ascension discord met wat uitleg.
Zij hebben wel de hardware en ervaring voor grote aantallen en gaan ook al een aantal jaar mee met verschillende classic+ versies.

Project epoch is niet van de grond gekomen btw.
Die mannen krijgen hun server infrastructuur niet goed met de overvloed aan spelers.
En na 14 dagen weinig info, server die enkel up was voor korte periodes en veel frustraties in de playerbase,
is er beslist dat Ascension epoch gaat 'overnemen'.
Er staat een faq sinds vorige nacht op de Ascension discord met wat uitleg.
Zij hebben wel de hardware en ervaring voor grote aantallen en gaan ook al een aantal jaar mee met verschillende classic+ versies.
Benieuwd wat er vrijdag gaat gebeuren met Twow komt met mega patch en zijn er die denken dat Ascension dan Epoch zou willen launchen.

Benieuwd wat er vrijdag gaat gebeuren met Twow komt met mega patch en zijn er die denken dat Ascension dan Epoch zou willen launchen.

Het ziet er niet zo goed uit voor twow qua playerbase imo.
Op hun patch afgaande zijn hun nieuwe zaken geen nieuwigheden op bvb wat ascension aanbied.
En twow gebruikt nog altijd de oudste client (1.12), wat ook veel spelers tegensteekt.
Ascension de 3.3.5 client, net zoals epoch.

Ascension is echt uit zijn voegen aan schieten sinds paar weken geleden en ze hebben serieus kunnen profiteren van het gedoe met epoch.

En ja, het zijn geen rumours.
Vandaag stresstest epoch op ascension en als alles goed gaat zal er dus heel snel toegang zijn tot epoch via ascension launcher.

Laatst bewerkt:
Ik zie niet in waarom je anno 2025 op een 1.12 server (twow) zou willen spelen waar het nog eens geweten is dat het in handen is van een Russische dame die al meerdere succesvolle servers naar de kloten geholpen heeft met haar super shady gedoe.

Ik zie niet in waarom je anno 2025 op een 1.12 server (twow) zou willen spelen waar het nog eens geweten is dat het in handen is van een Russische dame die al meerdere succesvolle servers naar de kloten geholpen heeft met haar super shady gedoe.
Explain?

Ik speel geen van beide maar zover ik weet zijn het toch 2 heel verschillende servers, turtle wow houdt zich aan de echte vanilla experience en bouwt daar op verder, terwijl project ascension echt een custom versie is met veel nieuwe features, QoL improvements, custom classes, seasons etc. Ik ben van beide servers wel geen fan van de monetization, turtle valt op zich nog mee maar ascension gaat wel heel ver met zelfs level, profession en reputation boosts in hun shop.

Explain?

Ik speel geen van beide maar zover ik weet zijn het toch 2 heel verschillende servers, turtle wow houdt zich aan de echte vanilla experience en bouwt daar op verder, terwijl project ascension echt een custom versie is met veel nieuwe features, QoL improvements, custom classes, seasons etc. Ik ben van beide servers wel geen fan van de monetization, turtle valt op zich nog mee maar ascension gaat wel heel ver met zelfs level, profession en reputation boosts in hun shop.
Die heeft op meerdere servers dingen gedaan zoals gold duping , items verkopen, characters verkopen, geld ontvangen van Chinezen in ruil voor het gebruik van gold farming bots etc.

Iedereen kent haar wel onder haar oude naam "SHENNA".

Zie bijvoorbeeld

Laatst bewerkt:
Die heeft op meerdere servers dingen gedaan zoals gold duping , items verkopen, characters verkopen, geld ontvangen van Chinezen in ruil voor het gebruik van gold farming bots etc.

Iedereen kent haar wel onder haar oude naam "SHENNA".

Zie bijvoorbeeld

Tja ik zie daar toch niks schokkends, dat er shady dingen gebeuren achter de schermen in de private scene en dat de devs geld geroken hebben met hun cash shops is wel duidelijk maar het blijft optioneel. Turtle bestaat ondertussen al meer dan 5 jaar en je kan vanilla wow met een hoop extra content spelen zonder een cent uit te geven.

Epoch beloofde op dat vlak wel beter te zijn maar nu ze uitverkocht zijn aan ascension moet ik dat toch ook nog zien op lange termijn.

Op de discord van acsension staat er nog eens duidelijk in de faq dat men zich niet gaat moeien met de cash shop van project epoch.
Dat zal voorlopig ook wel zo zijn, maar kan altijd veranderen op lange termijn of course.

Nu dat ik verlof had en na hier de eerste post toch eens ascension geprobeerd uit nieuwschierigheid, op 3 verschillende servers en mechanics en tis toch wel dikke fun.
Tis een beetje zoals Season of discovery x10. :)
Leuk om met niet officiele classes/spells te spelen.
Maar ik zou er ook geen maanden tijd kunnen insteken op deze manier voor ik het beu word denk ik, tis allemaal heel simpel tenzij je met challenges speelt.

Die challenges, zoals de voor de hand liggende zoals ironman of hardcore.
Maar nog een heleboel andere, zoals enkel met crafted gear levellen tot 70 of wat ik gekozen heb 'adventure mode'.
In adventure mode is iedere mob een elite, krijg je 50% minder xp van mobs en dubbel zoveel xp van quests, je kan geen dungeons doen maar ALLE mobs droppen dungeon gear.
Op level 30 ben ik al rijk (ivm officiele classic) door de vele blues te verkopen die ik gedropt krijg.

Die cash shop heb ik totaal nog niet nodig gehad en al zijn er veel p2w elementen, tis voor 90% vanity items.
Tis ook zo dat veel p2w items party/group en zelfs server wide zijn.
Zo kan je scrolls gebruiken met buffs die heel de server krijgt, en dat is ook constant dat die up zijn door de vele spelers.
Je hebt ook aura scrolls met buffs voor in dungeons, en ook die buffs worden geshared met heel de party.

Nog kleine week verlof dus als epoch released ga ik het ook wel eens checken.
Stresstest is gepland voor vandaag, client al beschikbaar in de acension launcher.

Stresstests done, ze hebben 10k spelers gehaald op 1 server en hebben 8 servers voorzien.
Release 17/08 15h00 onze tijd. Toevallig ook release fresh server turtlewow vandaag. :)

Laatst bewerkt:
Epoch getest en meh bevonden, Turtle Wow - Ambershire is wel de max. Server zit vol, zit in een BE/NL guild en iedereen is precies tss de 30-45 jaar. Trip down memory lane :-)

Neen, die zijn overgenomen door ascension omdat ze zelf hun servers niet konden werkende krijgen met de vele spelers.
Ik heb er afgelopen weekend nog even op gespeeld.
Afgelopen weekend is vandaag niet ;)
Net zoals Turtle WOW hebben de devs van Project Epoch ook een C&D brief van Blizzard gekregen. Het grote verschil is wel dat Turtle WOW in handen is van een Russische dame en de server in Rusland gehost wordt. Ascension is Europees en trekt zich blijkbaar al terug.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan