Zeer laag verbruik water

gumball4000

Well-known member
ikzelf woon al bijna 4 jaar in een huurappartement (nieuwbouw).
het appartement is van 2014. In 2017 ben ik het beginnen huren en stond de waterteller op 177 kuub.
Vorig jaar is de watergroep zelf komen opmeten en was het 286 kuub (dus 109 kuub op 3 jaar..dus +-36 kuub per jaar)...nu heb ik het vorig jaar niet gedubbelcheckt.

Sinds januari 2020 wonen we hier met twee. Gisteren heb ik mijn meterstanden moeten doorgeven en stond deze op 289 kuub (in werkelijkheid 289,06) ...dus een verbruik van 3 kuub op een jaar, met twee personen.
Deze avond terug gaan nameten en stond hij op 289,06...maar iets meer naar de 289,07.

Bij wijze van test ben ik bij de meter gaan staan terwijl mijn vriendin water liet lopen... de meter bewoog amper.

Hierbij even ter illustratie. Het zwarte wijzertje is het enige dat bewoog...en heel schokkerig. Voor de rest bewoog er niets.

Moet ik dit melden of houd ik mij beter van de domme, aangezien hij nog wel draait maar super traag..

Hier zie je waterverbruik per gezin(gemiddeld)

Was jij niet die zuinige kerel van 9lives? Denk dat in uw geval dat wel klopt hoor.

Hier zie je waterverbruik per gezin(gemiddeld)

Was jij niet die zuinige kerel van 9lives? Denk dat in uw geval dat wel klopt hoor.
Goeie joke 😛
nee even serieus. Dagelijks 2 douches, toilet mss 5-6x spoelen, koken, was..

Aangezien je de teller hebt moeten doorgeven, mag je zeker verwachten dat ze hiervoor zelf contact gaan opnemen. Hier kon ik in het verleden "te sterk afwijkende waarden" niet eens digitaal doorgeven 🤔
Maar toen mijn nachtteller stuk was en alles op dagtarief aangerekend was, heb ik wel zelf moeten bellen 🤣

Aangezien je de teller hebt moeten doorgeven, mag je zeker verwachten dat ze hiervoor zelf contact gaan opnemen. Hier kon ik in het verleden "te sterk afwijkende waarden" niet eens digitaal doorgeven 🤔
Maar toen mijn nachtteller stuk was en alles op dagtarief aangerekend was, heb ik wel zelf moeten bellen 🤣
Gij hebt nachttarief voor uw water of wat? :unsure:

De meter zal kapot zijn, heb ik hier ook al eens gehad. Best contact opnemen met de watermaatschappij, die komen de meter dan vervangen.

Moet ik dit melden of houd ik mij beter van de domme, aangezien hij nog wel draait maar super traag..
Niet van de domme houden, ze gaan daar sowieso een gedoe van maken. Mijn broer heeft dat ook aan de hand gehad toen hij net in zijn nieuw huis trok. Na een jaar de meteropname, was bijna niks bijgekomen. Ze gingen dan een schatting van het verbruik doen, op basis van het jaar ervoor. Toen woonde er nog een gezin van 4.... Na veel gedoe hebben ze de schatting dan gedaan op basis van zijn meterstand van zijn vorig huis.

Hier ooit bij een verbouwing in app blok 2 gastellers (of elek, dunno Anymore) omgewisseld. Ik naar een teller die niet in gebruik was. Het stuk dat nog moest verbouwd worden op mijn teller.

Na een jaar van elektrabel 1000 euro teruggestort gekregen wegens geen verbruik . Paar weken later stond er een mannetje van eandis om alles op te meten. Binnen de maand een factuur van 1000 euro :rofl::rofl:

Hier ooit bij een verbouwing in app blok 2 gastellers (of elek, dunno Anymore) omgewisseld. Ik naar een teller die niet in gebruik was. Het stuk dat nog moest verbouwd worden op mijn teller.

Na een jaar van elektrabel 1000 euro teruggestort gekregen wegens geen verbruik . Paar weken later stond er een mannetje van eandis om alles op te meten. Binnen de maand een factuur van 1000 euro :rofl::rofl:
Mijn appartement is nieuwbouw. Bij het verhuizen gaf ik de tellergegevens(elektriciteit) door. Omdat het nieuwbouw is, is dat teller uiteraard quasi 0.
Na een jaar was het nog steeds quasi 0.
Ik dacht aan een fout in de meter, maar heb niks doorgegeven.

Op een dag opeens zat ik zonder elektriciteit. Ik dacht aan een stroomstoring of een algemeen panne.
Ik ging naar de meterlokaal, maar ik zag niks speciaal, ik ken ook niks van elektriciteit. Omdat het nieuwbouw is, zat het daar nog vol met kabels die niet goed waren weggestoken. Ik heb naar eandis gebeld om ter plaatse te komen. Zij hadden geen melding van een een storing gekregen, ze zeiden dan dat ze kosten aan mij gingen doorrekenen als het blijkt dat het geen algemene storing is.

Die eandis kerel kwam langs en zei: "meneer zie je die losse kabel? Ze hebben dat eruitgehaald. Iemand heeft dit recent gedaan"
Echt niet normaal. Ik was geschockeerd, wie zou zoiets doen? Ik snapte er niks van.
Ik herinner me wel dat er iemand was om de liften te controleren..maar waarom zou die persoon dat doen? Dat kon niet kloppen, dat is niet logisch.

Ik had toen nog een baby van amper een jaar oud. Ik heb de babyflessen aan de buurman moeten geven om te verwarmen in de magnetron.

De eandis kerel had met mij te doen. Hij heeft alles hersteld en uiteindelijk is er niks aangerekend geweest. Hij zei ook nog "dit heb ik nog nooit gezien, ik zou het hier niet bij laten".

Uiteindelijk wat bleek?
Sinds dat de eandis kerel alles heeft hersteld, loopt mijn meter nu wel door!! Die was dus niet stuk!! Blijkbaar waren mijn kabels aangesloten op die van de algemene meter. Ik vermoed dus dat de lifttechnicus vermoedde dat ik illegaal elektriciteit van de lift of zo aan het aftappen was?

Dat jaar heb ik zo'n 700 euro aan elektriciteitskosten teruggekregen.

Ik durf nog steeds geen klacht indienen omdat ik bang ben om 700 euro op te hoesten. Als ik kijk naar de syndicuskosten zie ik wel dat verbruik elektriciteit gedaald is....go figure.

Terug
Bovenaan