Mijn hoogste niveau is rond de 310w voor 64 a 65kg. Is dat goed is? Is dat slecht? Dat is relatief zeker. Ik ben bij de zwakste in onze tijdritploeg dus ik besef zeker dat het beter kan.Maar dan leid jij jouw conditie af puur op basis van de FTP waarde?
Of wat bedoel je met jouw “hoogste niveau”?
In de zomer zal je dan misschien veel beter presteren op ritten van 4 tot 6u en op het einde nog waarden kunnen halen die je misschien in de winter helemaal niet zal halen als je eens zo een lange rit zou doen?
Dat zomaar wat rondfietsen in de zomer geeft jou dan uiteindelijk ook weer een basis van waaruit je in staat bent om in de winter al die stevige indoor ritten te doen…
De belangrijkste metric is de TTT die ik quasi wekelijks rijd op Zwift. Waar ik in de winter vaak tussen de 290 a 300w NP zit is dat in de zomermaanden vaak maar rond de 270W. Bij races ga ik in de winter richting 310w als beste waardes, daar geraak ik nu helemaal niet. Uiteraard besef ik ook dat het qua koeling beter is in de winter.
Als ik buiten veel uren maak mis ik volledig de vonk om hoog te gaan qua korte power. Waar ik in de wintermaanden vrij "vlot" 5w/kg trap voor 5' haal ik dat nu in de verste verte niet. Als ik korte intervaltrainingen doe geeft mij dat energie, dat gevoel heb ik niet bij ritten van 3 a 4u.
Ik zeg nergens dat die langere ritten in de zomer mij geen voordeel opleveren in de wintermaanden. Zowel interval als Z2 zijn van belang.
De vraag is vooral, ik rij tussen de 13 a 14.000km per jaar. Word ik beter van nog meer uren, of moet ik er net over waken dat ik in die kilometers aan voldoende intensiteit geraak?

Ik zeg letterlijk dat ik zit rond te kijken, maar je hebt nog niet één link opengeklikt... Wat kan het mij schelen of iemand die ik niet kende meer gelijk heeft dan iemand anders die ik niet kende. Ik wil wel graag iets van feiten zien.