Zou jij je partners' trouw testen?

Lijkt me beetje alsof een werkgever een recruiter de opdracht zou geven u te benaderen met een beter voorstel elders. Ook om te kijken wat de trouw waard is tov de huidige werkgever :)

Wat een krankzinnig concept.

Eerlijk gezegd komt het voor mij ongeveer neer op blind vertrouwen. Als uw partner u wilt bedriegen zal het wel gebeuren. Of ze nu gewoon eens snel van bil willen gaan of ze verliefd worden op de toffe collega, maakt niet uit.

Het heeft dan weinig zin om achter elke hoek te gaan zoeken achter ontrouw. Daar zo op de voorgrond mee bezig zijn brengt meer slecht dan goed met zich mee. Eigenlijk alleen maar slechts tbh. Ben je zo fel bezig met wantrouwen? Dan zit je zelf niet goed, of je weet dat je relatie niet goed zit.

Ik ben zelfs ooit al eens bedrogen geweest en dat heeft dan ook totaal niets aan mijn uitgangspunt veranderd op dat vlak.

Maar ook dan moet je eerder over je relatie gaan praten dan over bedrog op zich.

Ik kies dus blind vertrouwen en verwacht het terug. Ik heb 0,0 zin om bij elke keer ik iets ga drinken, elke keer ik dinner heb voor het werk, etc etc domme vragen en insinuaties te krijgen waar mijn goesting van voorbij gaat. Ik heb geen zin om mij te laten tracken en vice versa, ik moet geen paswoorden kennen, ik ga niet gelijk een debiel elke 5 sec vragen of ik mijn partner haar telefoon mag lenen om 'het weer' te bezien (lees: ik ga even in Whatsapp en Insta piepen) enzovoort. Laat de mensen hun eigen ruimte om te doen en laten wat ze willen. Daar hoor tbedriegen natuurlijk niet bij, maar mijn partner mag/moet haar eigen wereld ook hebben waar ik geen deel van hoef te zijn. Ik kots als ik hoor dat sommige mensen zich verplicht voelen om elk detail, elk gesprek enzovoort te delen. Dit betekent niet dat je uw ogen toe moet houden natuurlijk.

Indertijd toen ik bedrogen werd moest ik ook eigenlijk constant projectie en dus vermoedens/domme vragen ondergaan, dat heeft quasi alle vreugde uit mijn leven gezogen voor een periode. ik heb toen besloten om dat nooit meer toe te laten.

Vaak denk ik ook dat je eerder de kans vergroot om bedrogen te worden door zo controlerend en verstikkend om te gaan met iemand.

Neen, ik ga mij dus niet bezighouden met kinderachtige domme testjes. Ik zou ook hopen dat mijn partner niet achterlijk genoeg is om in zo een Disney kinderfilm prank te trappen.

Een oud spreekwoord is: “aan uzelf kent ge een ander”. Of “zoals de waard is, zo vertrouwt hij zijn gasten”.

Lees, in dit geval: “wie anderen (laat) testen op (on)trouw, is meestal de eerste om zelf ontrouw te zijn”.

Toen ik en mijn vrouw pas samen waren had ik weet van ne kerel die achter haar gat zat. Ik heb mij daar nooit in gemoeid. Komt vooral neer op zelfvertrouwen. Ik vond van mezelf dat ik ne goeie was. Of ze mij wou houden of niet was aan haar om te beslissen. Natuurlijk zou ik wel triest geweest zijn als ze voor den andere gekozen had maar ja. Dat zou dan haar keuze geweest zijn he. Dan had het beter zo geweest want een relatie hebben met iemand die u maar als 2de keuze ziet lijkt mij ook niet alles. Mijn mening dat ik een goeie was zou daardoor ook niet veranderd zijn. Gelukkig voor mij heeft ze in ieder geval wel voor mij gekozen. Reeds 17 jaar samen nu. 🥰

Zo controlerend/testend doen komt ook vaak voort uit een gebrek aan zelfvertrouwen. De angst dat ge niet genoeg zijt. Dat kan ook enorm vermoeiend zijn voor de partner want zo'n mensen hebben meestal constant bevestiging nodig.

Toen ik en mijn vrouw pas samen waren had ik weet van ne kerel die achter haar gat zat. Ik heb mij daar nooit in gemoeid. Komt vooral neer op zelfvertrouwen. Ik vond van mezelf dat ik ne goeie was. Of ze mij wou houden of niet was aan haar om te beslissen. Natuurlijk zou ik wel triest geweest zijn als ze voor den andere gekozen had maar ja. Dat zou dan haar keuze geweest zijn he. Dan had het beter zo geweest want een relatie hebben met iemand die u maar als 2de keuze ziet lijkt mij ook niet alles. Mijn mening dat ik een goeie was zou daardoor ook niet veranderd zijn. Gelukkig voor mij heeft ze in ieder geval wel voor mij gekozen. Reeds 17 jaar samen nu. 🥰
Ik had minder chance rond mijn 20ste met mijn eerste grote liefde. Ze koos voor de andere.
Maar ja zoals je zelf zegt: Als je toch maar tweede keuze bent dan is het beter dat er kipkap van gemaakt wordt.

Lijkt me precies ook meer een Amerikaans concept als ik het internet mag geloven (gevaarlijk).
Dat sturen van 'verleiders(ters)' wel (hier toch nog nooit iemand gehoord), testen van relatie (en trouw) veel meer. Controle uitoefenen zoals dagboeken lezen, neuzen in mails, vrienden uithoren, constant bellen waar die zit, etc. zijn eigenlijk ook jouw partners trouw testen (maar dan indirect). Of dillema's en veto's: "als je nu naar plek X gaat dan zie je mij niet graag"

Testen en constante controle zijn gewoon ziek en infantiel. De enkele uitzondering daargelaten waarbij er echt een zeer aannemelijke twijfel bestaat over vreemdgaan, maar daar stopt het normaal na één test/controle en is het geen terugkerend dingetje.

Welke vrouw denkt nu ook "Oh wat een goeie piemel, daar moet ik iets mee" als ze een dick pic krijgt 😂
Precies, helemaal niets. Ik denk dat dit vriendje niets begrijpt van vrouwen.
Als er iets is wat afkeer oproept is het een dickpic. Wilde nog een ongevraagde dickpic schrijven maar ik vraag me af welke vrouw hitsig wordt van een gevraagde dickpic. Tenzij jullie super into elkaar zijn, natuurlijk. Dat heeft niets met het oproepen van lust te maken met het stillen ervan. Dus plots een dickpic op je scherm, das een soort daad van agressie icm hee kijk mij nou eens een grote en bijzondere hebben.. wat nu ook al niet perse materiaal is om hitsig van te worden.

Ohjee, sommige mannen 🙄

Mijn enige relevante bijdrage hier: in lijn met "de ultieme relatie-test" beter gekend als Temptation Island, een quote van Xander de Rijke:

"Temptation Island is geen relatie-test. Het is een intelligentie-test. Als gij meedoet aan Temptation Island, ben je een... debiel"

Vat beetje mijn mening over het onderwerp ook samen :).

Als gij uw partner moet testen, heb je grotere issues aan uzelf en de relatie te fixen.

Nog nooit gehoord dat iemand zoiets gedaan heeft tbh. In een prille relatie zou dit voor mij ook wel het einde van die relatie zijn gok ik. Als je al serieus wat hebt opgebouwd (huisje, kindje) en mijn vrouw zou zoiets doen, dan gaan er wel wat serieuze gesprekken volgen waarom ze zoiets gedaan heeft en dan gaan we daaraan werken. Maar ik zie mijn vrouw dit gewoon niet doen gelukkig.

Goh, ik snap het ergens wel. Maar lijkt me toch ook een formule voor misserie.

Ik snap het hele "schrik hebben dat je partner je gaat bedriegen" ding ook niet echt.
-Als je nooit schrik hebt, en het zou toch gebeuren: Kut, gaat pijn doen
- Altijd schrik maar het gaat nooit gebeuren: Veel kutgevoelens en potentieel problemen in de relatie, voor niks
-Als je wel altijd schrik hebt en mss zelfs problemen in de relatie veroorzaakt, en dan gebeurt het: Nog steeds even kut, alleen ben je nu al jaren aan het stressen

Ik heb eigenlijk absoluut geen enkele reden om mijn partner te wantrouwen. Mijn vrouw is niet perfect, maar op vlak van ethische waarden zit dat héél goed. "Zeg nooit nooit" maar ik geloof niet dat mijn vrouw iemand is die zich zou laten verleiden tot een misstap. Dus nee, ik heb er ook geen behoefte aan om dat te doen. Jaloezie is bij ons een non-issue.

de basis van een goede relatie imo is respect en vertrouwen. als je al de ander niet genoeg respecteert en vertrouwt dan scheelt er toch wel iets (ofwel aan jij ofwel aan de relatie)

anyway, moest mijn partner zo respectloos zijn dat ze me wil controleren op vertrouwen door zo'n stunt uit te halen dan zou dit toch een hele flinke deuk in mijn respect en vertrouwen naar haar kant toe veroorzaken.

De dag dat ik de nood voel om mijn vrouw te testen is de dag dat ze mag vertrekken.
Want dat is er sowieso geen vertrouwen.
Omgekeerd ook, de dag dat ik 'getest' wordt mag ze ook gaan om dezelfde reden.

Bedrog komt vroeg of laat toch uit. Je kan beter open kaart spelen en uit elkaar gaan dan het op zo een pijnlijke manier te doen.

Ik ben vorig jaar 'getest' geweest. M'n schoonzus was op bezoek bij ons toen mijn vrouw nog snel even op boodschappen moest. Ik zat alleen met haar in de living toen zijn plots haar bovenstuk af deed tot op de blote borst. Ik wist totaal niet hoe te reageren en ben recht gestaan om naar buiten te wandelen via de voordeur. Toen ik op de oprit kwam stond m'n vrouw mij op te wachten en sprong in mijn armen. Ik was geslaagd voor dé verleidingstest.

Moraal van het verhaal: leg uw condooms altijd in uw auto.

Nee, nog nooit gedaan en dat niet van plan ook. Zoals eerder aangehaald draait alles in een relatie om vertrouwen. Om dat te gaan 'testen' lijkt me echt niet ok.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan