Zwaar verkeersongeval Tom Waes

Tomski

Well-known member
Crowdfunder FE
Nota van de moderatie: dit topic werd afgesplitst uit Kliene Nieuwtjes

Tommeke tommeke tommeke, wadoedenu? :eek:

Tom Waes zwaargewond na crash met oldtimer Porsche aan Kennedytunnel in Antwerpen

Laatst bewerkt door een moderator:

Tom Waes zwaargewond na crash met oldtimer Porsche aan Kennedytunnel in Antwerpen

Hij gaat wel ver voor nieuwe programma's :unsure:

Hopelijk geen blijvende gevolgen

Heeft een goede engelbewaarder maar niet veel geluk. Toch ook lang moeten herstellen van op de tramsporen met de fiets te vallen zeker?

FYI, voor de mensen die het (misschien) zich afvragen:

een botabsorbeerder is per essentie een vrachtwagen met een groot impact-kussen aan de achterkant. Wij huren die soms ook voor werken langs de weg te doen op plaatsen waar je niet veilig kunt stoppen.

De bedoeling is om als werkvolk bezig is aan de snelweg, dat on-oplettende of onvoorzichtige chauffeurs dat werkvolk niet omver rijden.

Ja, die staan altijd duidelijk gemarkeerd, ge kunt daar niet naastkijken, dat is een gigantische rij van zwaalichten.

Zonder meer info te weten van dit voorval: ge moet eigenlijk al ferm uw best doen om daar tegen te rijden, of toch minsten totaal niet aan het opletten zijn.

Works as designed. Ik hoop voor Tom dat hij niets blijvend heeft, oprecht. Maar ik ben dankbaar ook dat het systeem de werkmensen beschermd heeft.

FYI, voor de mensen die het (misschien) zich afvragen:

een botabsorbeerder is per essentie een vrachtwagen met een groot impact-kussen aan de achterkant. Wij huren die soms ook voor werken langs de weg te doen op plaatsen waar je niet veilig kunt stoppen.

De bedoeling is om als werkvolk bezig is aan de snelweg, dat on-oplettende of onvoorzichtige chauffeurs dat werkvolk niet omver rijden.

Ja, die staan altijd duidelijk gemarkeerd, ge kunt daar niet naastkijken, dat is een gigantische rij van zwaalichten.

Zonder meer info te weten van dit voorval: ge moet eigenlijk al ferm uw best doen om daar tegen te rijden, of toch minsten totaal niet aan het opletten zijn.

Works as designed. Ik hoop voor Tom dat hij niets blijvend heeft, oprecht. Maar ik ben dankbaar ook dat het systeem de werkmensen beschermd heeft.
Volgens het nieuws op de radio stond die botsabsorbeerder er al voor de werken die er komende nacht gaan beginnen. Dus er was nog niemand aan het werk

Nuja moet, oldtimer, glad. Wie zal het zeggen.
Doet er op zich ook nie veel toe

Volgens het nieuws op de radio stond die botsabsorbeerder er al voor de werken die er komende nacht gaan beginnen. Dus er was nog niemand aan het werk

Indien die botsabsorbeerder daar gewoon maar stond in afwachting van werken de dag erna lijken mij bij de positionering ervan toch ook vragen te stellen: recht in het midden van de al zeer korte en in een bocht liggende invoegstrook die van het Zuid komt. Waarom zetten ze die dan niet tegen de barrier op de pechstrook?? Ik kan mij inbeelden dat als je gehaast daar de snelweg komt opgereden het toch even verschieten is. Anderzijds is er volgens mij in de Kennedytunnel (zelfs 's nachts?) altijd een snelheidsbeperking van 70 km/uur? Dus raar dat je auto zo gehavend is op een botsabsorbeerder (anderzijds oude auto's bieden niet veel bescherming).
In ieder geval hoop ik oprecht voor hem dat hij er niet teveel aan overhoudt. Duimen.

Dat er zoveel ongevallen gebeuren verbaast me niet. Alle dagen ben ik op de weg en alle dagen zie je de domste stoten. Aan wat ligt het? Incompetentie om een steeds sneller wordend voertuig te beteugelen? Veiligheidssystemen die een vals gevoel van veiligheid geven? De auto die met de chauffeur rijdt ipv omgekeerd? Hoe vaak zie ik geen mensen nog rijden op een vak met een rood kruis boven... Dat is erom vragen. Toch maar proberen om de laatste meter voor te kruipen. De snellere acceleratie van elektrische voertuigen, zowel steps als fietsen als auto's werkt dat ook nog eens in de hand. Elk gaatje dichttrekken zodat IK zeker de eerste ben.

Trouwens heel erg voor Tom Waes en familie en vrienden om zo het jaareinde in te gaan. De ware toedracht zullen we niet kennen, maar op een signalisatievoettuig rijden doet niet meteen een goed verkeersinzicht vermoeden. In slaap gevallen, beroerte, met gsm bezig, het kan allemaal natuurlijk...

Iemand een idee welke Porsche oldtimer dat is/was?

Het valt wel op dat er weinig mensen zijn die de oorzaak direct denken te weten.
Misschien omdat het een BV is die een andere status heeft.

Dat er zoveel ongevallen gebeuren verbaast me niet. Alle dagen ben ik op de weg en alle dagen zie je de domste stoten. Aan wat ligt het? Incompetentie om een steeds sneller wordend voertuig te beteugelen? Veiligheidssystemen die een vals gevoel van veiligheid geven? De auto die met de chauffeur rijdt ipv omgekeerd? Hoe vaak zie ik geen mensen nog rijden op een vak met een rood kruis boven... Dat is erom vragen. Toch maar proberen om de laatste meter voor te kruipen. De snellere acceleratie van elektrische voertuigen, zowel steps als fietsen als auto's werkt dat ook nog eens in de hand. Elk gaatje dichttrekken zodat IK zeker de eerste ben.

Trouwens heel erg voor Tom Waes en familie en vrienden om zo het jaareinde in te gaan. De ware toedracht zullen we niet kennen, maar op een signalisatievoettuig rijden doet niet meteen een goed verkeersinzicht vermoeden. In slaap gevallen, beroerte, met gsm bezig, het kan allemaal natuurlijk...

Iemand een idee welke Porsche oldtimer dat is/was?

Een 911S 2.7, de voorloper van de 930.

Er waren wel mensen aan het werk. Ik ben daar een kwartier voor het ongeval gepasseerd en er waren werkmannen putten aan het vullen. Die absorbeerders stonden er dus vermoedelijk voor beide werken.
Glad lag het alleszins niet. Zoals hier reeds gezegd moet ge al heel goed uw best doen om die dingen niet te zien staan.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem net er voor nog bij de Revista in Antwerpen gezien, en laat me zeggen dat ik nu niet meteen achter het stuur gekropen zou zijn...

Hopen dat hij er niks aan over gaat houden, maar ben ook wel gewoon blij dat hij niemand anders heeft geraakt.

Ik heb hem net er voor nog bij de Revista in Antwerpen gezien, en laat me zeggen dat ik nu niet meteen achter het stuur gekropen zou zijn...

Hopen dat hij er niks aan over gaat houden, maar ben ook wel gewoon blij dat hij niemand anders heeft geraakt.

Was ie dronken?

Dit soort uitspraken misschien wat staven?
9 kansen op 10 bij Tom Waes dat het ongeval komt door overdreven snelheid (en mogelijk alcohol). Erg voor hem maar de enige schuldige is hijzelf.

Stel dat je zelf niet kan blazen , hoe checken ze dat dan? In zijn geval moesten ze hem reanimeren dus hij zal niet zelfstandig kunnen blazen hebben neem ik aan.

In zo’n geval zal het redden van de patiënt ook wel voorrang hebben op hem te controleren of hij teveel gedronken heeft.

Stel dat je zelf niet kan blazen , hoe checken ze dat dan? In zijn geval moesten ze hem reanimeren dus hij zal niet zelfstandig kunnen blazen hebben neem ik aan.

In zo’n geval zal het redden van de patiënt ook wel voorrang hebben op hem te controleren of hij teveel gedronken heeft.

Als hij niet bij bewustzijn is nemen ze bloed af bij aankomst in het ziekenhuis.

Inderdaad, met zo een high-profile persoon komt de waarheid anno 2024 altijd wel naar buiten. In de jaren 90 werd dat inderdaad "stil" gehouden en had je geen andere infobronnen behalve tv, krant en radio.

Maar hoe dan ook: er zijn geen andere slachtoffers, dus hoe dan ook is er geen reden tot heksenjacht momenteel.

Terug
Bovenaan