Zwaar verkeersongeval Tom Waes

Maar als er meer controle is , gaan mensen wel al eens sneller nadenken of ze nog iets drinken of niet. Wat ben je met een nultolerantie zonder controle? En genoeg mensen die bewijzen dat je na 1 pint wel nog kan rijden. Gewoon meer controle, de regels zijn goed zoals ze zijn.

Ik ben toch verbaasd over de vriendenkring die velen hier hebben.

Ik kan me echt in de verste verte niet voorstellen dat mijn vriendenkring me scheef zou bekijken omdat ik geen alcohol zou drinken.

Het zijn allesbehalve geheelonthouders in de vriendenkring, maar er wordt altijd gezorgd voor een bob. Echt niemand stapt dronken in de auto en niemand bekijkt iemand anders scheef als die persoon een hele avond watertjes drinkt. Wat voor vrienden ben je dan ook?

De mentale bokkensprongen om toch maar geen nultolerantie in te moeten voeren. Ook hier op het forum. 't is eigenlijk genant om te moeten lezen hoor. Hogere wiskunde om te bewijzen dat ze toch wel kunnen rijden met tig pinten erin want het is toch gespreid en blablabla. Maar bij nultolerantie paniek want nu kunnen ze hun pralinneke of zak rijpe bananen niet meer eten zeg.

Shit man

Oei oei, het was echt maar gewoon een oprechte vraag hoor. Ik drink zelf quasi nooit, en al zeker niet als ik rijd. Maar aangezien ik momenteel zwanger ben en het me nu dus nog extra opvalt dat er in sommige dingen alcohol zit waar je op het eerste zicht niet aan zou denken, is het gewoon een vraag die ik me stel. In dranken die gelabeld zijn als alcoholvrij, mag bevoorbeeld nog een bepaald percentage zitten, enkel in dranken met label 0,0% niet.

Blijkbaar een genante en schaamtelijke vraag. Excuses, ik zal terug onder mijn steen kruipen en me een beetje verder schamen :unsure:

Nog even over die nultolerantie: ik heb me altijd afgevraagd als dat ooit ingevoerd zou worden, dan is het dus ook gedaan met tiramisu als dessert of een "mon chérieke" bij de bomma? Ale, ik vraag me gewoon af of je dan positief zou blazen als je tiramisu ophebt en niet bedacht had dat daar alcohol in zit. Zo zullen er waarschijnlijk nog wel zaken zijn met een kleine hoeveelheid alcohol, bv sommige homeopatische geneesmiddelen.
Nultolerantie is over het algemeen 0.2 promille. 1 alcohol consumptie is dat al teveel, maar een praline of tiramisu kan geen kwaad.

Terug
Bovenaan