Archief - 2.1 set

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mythe

Legacy Member
Ok, sry dat ik NOG eens een thread met 2.1 set open.
Maar ik weet gewoon niet wat kiezen.
+
Al die dat aangewezen worden liggen boven mijn budget.

Ik dacht dus aan een:
ALTEC LANSING Luidsprekers VS4121 2.1 70 euro
of
ALTEC LANSING CS21 Luidsprekers 100 euro

Maar ik zou wel maximum 80 euro willen geven. Maar aangezien ik er via een groothandel aangeraak zou ik wel wat van de prijs kunnen dalen denk ik.

Moloch

Legacy Member
als ge wa ne audiofiel zijt zouk toch uitkijken naar mid-high range tweeters (creative T-series bvb) ipv diene full-range bucht

TekkaBlade

Legacy Member
Altec Lansing > Creative
CS21 = 2-channel sattelites + woofer

b3rNd

Legacy Member
Ik heb de X-230 set van Logitech en ik ben er zeer tevreden over :)

Ik ben dan wel meer een "common-user" en ik gooi niet alles open :p maar voor wat rustig muziek af te spelen, een filmpje of wat te gamen zijn ze imo zeer leuk :D

En ze liggen onder de 80€ ;)

TekkaBlade

Legacy Member
b3rNd zei:
Ik heb de X-230 set van Logitech en ik ben er zeer tevreden over :)

Ik ben dan wel meer een "common-user" en ik gooi niet alles open :p maar voor wat rustig muziek af te spelen, een filmpje of wat te gamen zijn ze imo zeer leuk :D

En ze liggen onder de 80€ ;)

de x-series van logitech zijn zowat de slechtste speakers die te koop staan.
Ze klinken zo nasaal als iets en de triplex waarvan de subwoofer is gemaakt kan het amper houden... Het zou me niet verbazing mocht er ooit nog eentje barsten.

b3rNd

Legacy Member
Hm, minder :)

ah well.. Nu werken ze nog zeer goed dus :D IK merk wel, als ik die boxen heel hard zet... dat dan de subwoofer begint te "teuten, blazen, fluiten"

weet niet hoe ze't noemen maarja :D

Dakantochnie

Legacy Member
Het hangt er vooral vanaf wat je met die speakers wil doen.

Sphinkx

Legacy Member
Ik heb onlangs van de Creature II gekocht van JBL. Goeie boxen en mooi geluid ook. Andere keuze zou ook Altec Lansing geweest zijn maar dit hadden ze toen niet op stock in de Mediamarkt...

Logitech & Creative zijn de populaire merken maar als je echt kwaliteit wil ga je best voor JBL of Altec Lansing. Creature II van JBL ligt rond uw budget dus dit moet zeker haalbaar zijn. Nadeel van Altec Lansing is dat ik ze nogal saai vind van uitzicht... Daarom dat ik ook voor JBL ben gegaan.

ComputerVISTA

Legacy Member
Moloch zei:
als ge wa ne audiofiel zijt zouk toch uitkijken naar mid-high range tweeters (creative T-series bvb) ipv diene full-range bucht


Full range bucht? Op uw kopke gevallen en blijven botsen? Weet ge wel wat full range wilt zeggen?

Dakantochnie

Legacy Member
Ik zou de CS21 nemen dan, maar beluister eerst alles wat je zou opteren van te kopen en beslis dan he. :)

mythe

Legacy Member
Weet jij winkel waar je alles kan besluiteren?

Maar ik had een 5.1 set (T5400) altijd content van geweest. Enkel dat ik te weinig plek heb voor ze alle 5 uit te zetten en te laten staan. En dan plots waren mijn linker en rechter box beschadigd. Kwerk momenteel enkel via center.

Dus als ik weer Right en Left ga emmen gaat da zoiezo 10 keer zo goed zijn :p.

mythe

Legacy Member
dakantochnie zei:
De Fnac en de Media Markt hebben regelmatig zo'n setjes. ;)
Tjah, das Gent en Brussel :) wa ver voor mij ;). (2 dichtste steden in omtrek van Ninove.

mythe

Legacy Member
En de
CREATIVE 2.1 speakers I-Trigue 3400 wit

of

JBL Creature 2
??

Maar ik vind eerlijk gezegd die Creature 2 een lelijk ding. Zo een Darth Fader masker precies :p. Maar iedereen zijn eigen smaak.

Die altec lansings zijn dan weer te klassiek en te saai. Tegenover die Creative is wel mijn ding :).

Dakantochnie

Legacy Member
Tja, je moet zelf weten wat het belangrijkste is voor jou: stijl of klank.

MetalG

Legacy Member
als ge zon setje koopt moet je dan ook een geluidskaart kopen ? of is onboard al goed genoeg ?

mvg

mythe

Legacy Member
Lian-Li zei:
als ge zon setje koopt moet je dan ook een geluidskaart kopen ? of is onboard al goed genoeg ?

mvg
Denk dat dat valt te zien aan welke kwaliteit je je vooroorlooft. Hoe hoger de kwaliteit hoe een betere geluidskaart je zal nodig hebben voor alles te berekenen.

Ik wil voor klank. Niet voor stijl. Stijl is iets bijkomstig.
Ik denk dat ik voor de Altec Lansing VS4212 ga als dat een goed setje is :).

MaTraK

Legacy Member
Ik heb over een paar maanden de AL CS21 gekocht, en ben daar uiterst tevreden van.
Ben van Welle, das nog geen 10min van Ninove, als je wil kan je deze week eens komen luisteren ze, geen probleem... :)

mythe

Legacy Member
mjah :) kheb geen auto e. Tzal dan met fietske te doen zijn :).
Maar kzou gerust volgende week wel is willen binnen springen voor eens te horen als het geen kwaad kan.

Stuur anders PM met privé gegevens.

grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan