Archief - 6600gt to 7800gs

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yank

Legacy Member
Op de 7800 kunnen die normaal gezien niet unlocked worden, toch nog niets over gelezen.

PineMangoes

Legacy Member
Mijn temperatuur gaat naar de 60-65 °C toe op vollast tegenwoordig. Idle heb 'k soms last van de cold bug, soms is ie maar 36-37°...

PineMangoes

Legacy Member
38° bij een 7800 GS! Dat valt trouwens zeer goed te merken bij mij, vanaf dat ie de 39° bereikt, heb ik normale fps. Onder de 39 haal ik een constante 20 fps in cs: s :s

Den Deze

Legacy Member
maakt die koeler bij jullie ook zo'n zoemend geluid? soms vrij luid eigenlijk :s

PineMangoes

Legacy Member
Dunno ik hoor hem niet in idle, op load wel maar dan wordt ie overstemd door m'n boxen/headset dus das niet zo erg. 't Hangt er natuurlijk vanaf wat je zelf als luid beschouwt en hoe luid de rest van je pc is, maar storen vind ik 'm persoonlijk niet.

Goed nieuws voor je echter want in augustus komt een third-party cooler uit speciaal voor de 7800 GS, nl. de accelero S2 - die is zeker stiller want hij is zelfs passief :applause: :applause:

PineMangoes

Legacy Member
Wrom niet? Als ie deftige prestaties kan leveren lijkt 't me zeker een optie... Er is trouwens geen andere keus als je een third-party cooler wil voor je 7800 GS...

Davion

Legacy Member
Mja, kzou zeker zorgen voor goede caseflow zen, en dan nog, alst heet is op u kamer in de zomer kan da wel eens voor problemen zorgen.

masterchief456

Legacy Member
mayhem1985 zei:
in ut2004 wast 46°c. wss in half life 2 48 a 50 °c

Ik zou UT 2004 ni te hard gebruike voor u kaart te benche :), me mijne 6600 GT op stock kan ik da draaie me alles op MAX en dan emmek nog serieus wa frames over :p voor u graka te teste zouk toch eerder CoD 2 is spele :)

-dawnz-

Legacy Member
masterchief456 zei:
Ik zou UT 2004 ni te hard gebruike voor u kaart te benche :), me mijne 6600 GT op stock kan ik da draaie me alles op MAX en dan emmek nog serieus wa frames over :p voor u graka te teste zouk toch eerder CoD 2 is spele :)
coldbug is voor iedere graka verschillend meestal rond de ~ -10 kan ook meer zijn ;)
maar ZEKER ni bij 38°C LOL !

PineMangoes

Legacy Member
Het is een gekend feit dat de 7800 GS (en enkel en alleen de 7800 GS) significant slechter presteert wanneer de temperatuur onder de 38° komt. Vanaf dat ie dan 39° wordt gaat de fps ratio direct 40-60 fps omhoog. Ik zie echt het verschil wel tussen 20 en 80 fps...

-dawnz-

Legacy Member
PineMangoes zei:
Het is een gekend feit dat de 7800 GS (en enkel en alleen de 7800 GS) significant slechter presteert wanneer de temperatuur onder de 38° komt. Vanaf dat ie dan 39° wordt gaat de fps ratio direct 40-60 fps omhoog. Ik zie echt het verschil wel tussen 20 en 80 fps...
overclock em dan eh :) dan wordt em nimeer 38°

Davion

Legacy Member
Wel raar, lijkt me driver of BIOS related, en niet echt Coldbug (das chip related)

PineMangoes

Legacy Member
Mja op tweakers noemen ze 't coldbug, dus nam ik de benaming maar over. Naart schijnt kan je 't idd verhelpen met een biosflash, maar daar begin ik niet aan - m'n bankrekening heeft nog altijd flink zeer van de aanschaf :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan