Archief - Aankoop laptop - ongeveer 1400 EURO.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

neo34040

Legacy Member
Hoi,

Ik zou een laptop willen aankopen, budget is 1400 EURO (overschrijding kan wel, tot een goede 1600 EURO). Laptop wordt gewoon gebruikt, maar moet er af en toe wel serieus op kunnen gamen (cod2, bf2..).
Ik had graag een Intel centrino core duo gehad (vorige laptop had een pentium 4, en die werd veel te warm naar mijn goesting).

Eerlijk gezegd, zie ik door het bos de bomen niet meer. Merk maakt mij zo niet uit, als het maar degelijk is. Kan iemand suggestie doen, goede prijs kwaliteit, en zeker geschikt voor de spellen die ik speel, goede bruikbaarheid in de toekomst.....

Tnx

dendaak

Legacy Member
ASUS: Notebook - M6VA - 15,4"WXGA FSB333, 1.73Ghz, 2*512 DDRII, 80 GB, X700 128MB, Wlan, Bluetooth 1522 €

ASUS: Notebook - A6VM 15,4" WXGA, 1,73 Ghz , 512DDR2, 60Gb, Geforce 7300 256MB, WLan, DVD-RW +/- (A6VM-Q005H) 1149 €

ASUS: Notebook - A6JA - 15.4"WXGA, DUAL Core 1.66Ghz, 1GBDDRII, 100G, X1600 256MB, WLAN,Bluetooth, Windows Xp Home (A6JA-Q007H) 1649 €

De jouwe is ook goed maar de graffische kaart kan altijd beter.

simpele duif

Legacy Member
die A6J is toch voor 1500 euro te krijgen dacht ik?
die zou ik dus zeker aanraden
2de keus: dell inspiron 6400

neo34040

Legacy Member
Zowel de acer als de asus lijken mij inderdaad zeer interessante aanbiedingen. Welke van de twee grafische kaarten (de x1600 met 256 mb, of de 7600 go) is de beste, of zijn ze allebei zowat gelijkwaardig? Tot nu toe heb ik altijd nvidia gehad, en kben er altijd tevreden over geweest, maar ik zou er niets mee inzitten om die ati te proberen, moest die beter zijn.

a168441

Legacy Member
die acer was ik ook vanplan te gaan kopen, die leek me ook de beste prijs/performance te hebben

neo34040

Legacy Member
En ondertussen gekocht? Iemand ervaringen anders met één van de twee toestellen?

--jeanke--

Legacy Member
ik wou ook die acer kopen, maar ineens bieden ze hem niet meer aan bij tones??
Dus bestellen bij dien van Gentbrugge

Snakie

Legacy Member
de X1600 & de 7600 Go zijn ongeveer evenwaardig, maar de 7600 is iets beter.
X700 kan je vergelijken met de X1600 +/-
Om "deftig" te gamen zou ik toch niet onder die kaarten gaan, vb. zoals een 7300 = no go!

Voor de rest ewa letten op
* Resolutie scherm (afhankelijk van welke grootte je wilt)
* core duo 1.6 ben je denk ik genoeg mee af, om budget iets wat te besparen
* zie dat je schijf zeker een 5400rpm is ipv een 4200, je kan zelfs al een 7200 kiezen, dat verschil zal je ook wel merken, maar zal wel meer battery vreten :p
en niet te groot nemen, prijzen stijgen enorm de hoogte in met de grootte, heb je geen externe schijf voor dataopslag ofzo?
* 1Gig ram ddr 667 mhz ipv 533

neo34040

Legacy Member
Tnx, kga er zeker rekening mee houden. Verder nog iemand ervaringen? Kben wel geïnteresseerd in die acer aspire 5652, bestaan er ergens vergelijkingen tussen de acer en andere gelijkaardige laptops?

a168441

Legacy Member
er wordt idd veel gezegt over de behuizing van acer maar ik denk dat als je er zorg voor draagt dit niet echt een probleem kan gaan zijn.
en ze hebben over elk merk wel iets te zeggen
ik heb die acer ondertussen al gekocht ja hier in de lokale pc winkel, was 100€ duurder maar als er dan wat aan zou komen kan ik bij hun gaan klagen en moet ik hem niet opsturen etc. heb hem dus bestelt maar hij is nog altijd niet hier (eind deze week begin volgende week zeiden ze mij)

--jeanke--

Legacy Member
Ja ik heb gezien, dat acer van ziojn fouten heeft geleerd.
En zodus zijn de nieuwere modellen beter.

neo34040

Legacy Member
Fijn, want wat hardware componenten betreft, lijkt die acer mij toch de beste keus...:applause:

SpoBo

Legacy Member
yow neo3404, Ik heb toevallig een M6Va te koop :) Tweedehands 10 maand oud. Perfecte staat. Laptop is echt perfect voor games. BF2 max detail en dergelijke. En Acer is de slechtste keuze. Bouwkwaliteit = slecht. Zéér slecht. Nuja, Voor 1400 is Acer misschien wel een deftige keuze. Ik heb de mijne in de tijd 1730 betaald en kan nu nog vlotjes mee met de high-end laptops, so .. als ge de mijne tweedehands ni moet hebben zou ik u toch zoiezo aanraden om richting Asus te kijken. Of misschien IBM ofzo. 5400RPM schijf en 1GB ram overigens. PM me if interested.

hummel

Legacy Member
toshiba p100-202
zonder twijfel
heb deze ook gekocht en is een toplaptop
kan prey zonder problemen draaien op max reso

Davion

Legacy Member
Prey is dan ook niet zo zwaar hé :p

Kspeelde dat hier op 1280x960 Alles open, en zelfs AA en AF maximaal open, en kmoest nog Vsync opzetten omdak teveel frames had.

hummel

Legacy Member
jama als ge ziet wat voor gfx prey heeft, hl2 bolt ook perfect, quake 4
heb nog geen game gezien waarmee m het moeilijk had dusja

neo34040

Legacy Member
tnx voor het aanbod, maar ik peins dat ik voor een nieuwe ga gaan, het genot van het zoeken naar de beste verhouding tussen de prijs die ik wil geven en hetgeen ik er maximaal voor kan krijgen. Ik twijfel toch hard over die acer, ik lees er goede reviews over, behalve dan die bouwkwaliteit, das het enige dat mij nog tegenhoudt.:sop:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan