Archief - Advies high end pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[BGT]IceCube

Legacy Member
Mijn vorige pc heeft technisch gezien nog niet de geest gegeven maar de koeling van de cpu hangt er maar slapjes aan (stukje dat de cpu koeler op zijn plaats hield is afgebroken). Pc valt soms uit omdat de koeling dus niet meer goed op de cpu zit en die overheat.

Ik kan een nieuw moederbord kopen maar pc is eigenlijk wel aan vervanging toe.
Ik heb een vrij hoog budget door omstandigheden, 1500 - 2000 euro.



CPU: INTEL Core I7 2600K 32NM 4 Cores 8 Threads 3.4GHZ € 5.7GH
Graf card: MSI N580GTX Lightning Extreme 3072MB DDR5 GTX580 PCI Express
RAM: CORSAIR CMZ16GX3M4A1600C9B 16GB KIT (4X4GB) 1600MHZ DDR3
SSD: CORSAIR Cssd-F120GBGT-BK 120GB Force GT Series S-ATAiii
Hard Drive: WESTERN DIGITAL WD2002FAEX 2000GB 64MB SATA600 7200RPM
DVD/BR rewriter: LITE-ON IHBS112-04 BLU-RAY Rewriter Internal 12X


Case weet ik nog niet en ken ik eigenlijk niet zoveel veel van.

Moederbord & voeding hangen nog van paar dingen af.

Heb nu I7 core en die kan maar dual channel RAM aan, is het eigenlijk al de moeite om triple channel RAM & compatibele cpu hiervoor of kost dat teveel (kan dat precies niet zo goed vinden)?

RAM 16 GB is overkill maar het is toch goedkoop, beter teveel dan te weinig :D .

Over de graf card, ik twijfel tussen de 3 GB versie en de 1.5 GB versie. Is dat verschil in geheugen werkelijk merkbaar? En is SLI (of crossfire) de moeite (eventueel met andere 3D kaarten)?

Zo'n BLU ray lezer/writer lijkt me wel nice zijn want ik heb geen ps3 of ander blu ray device (en zie me dit ook niet kopen).



Ik zit hier dus met vrij veel vragen en ik ben bezig met opzoeken maar ik zou toch jullie mening willen. Zijn het slechte onderdelen, kosten teveel voor wat het presteert, ... ? Zelfs een hele andere build sta ik voor open.

verreckie

Legacy Member
Waarvoor moet deze pc dienen? Enkel gamen of ook zware grafische toepassingen?

mdgf

Legacy Member
Zeg inderdaad eerst eens waarvoor dat moet dienen, want die pc kost wss zo'n 1500€ en wordt zwaar vernederd door andere builds van 1000€ of minder op het vlak van gaming.

Alsook:
Inclusief windows7?
Zelf in elkaar steken of laten doen door shop?

[BGT]IceCube

Legacy Member
Waarvoor hij moet dienen is gewoon gaming.

Windows 7 mag er ook op, ik heb er geen zelf liggen.

Door de winkel in mekaar gestoken als het kan (niet zoveel tijd om het zelf te doen en het is al wel even geleden dat ik het nog gedaan heb ook).

mdgf

Legacy Member
Bij jaha.be, met de pc-builder (intel 1155).
Montage van uw computer: Montage van uw computer
PC case: Coolermaster 690 II Advanced zwart zonder voeding
CPU: Intel Core i5 2500K Quad Core 3.3Ghz 6MB socket 1155
CPU cooling: Scythe Mugen 3 SCMG-3000 AMD/Intel CPU cooler
Motherboard: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 socket 1155
Memory 1: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Memory 2: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Solid State Disk: Crucial RealSSD 128Gb M4 2.5-inch SATA 6GB/s SATA3
Grafische kaart 1: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express
Grafische kaart 2: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express
Optical Drive 1: LG 24x GH24NS70 DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: XFX Core Edition 650W voeding
Operating system: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit OEM NL
1403€, beestig masjien

Geheugen=>goedkoopste, want dat maakt totaal niks uit in een gaming pc.
GEEN HDD, wegens huidige absurde prijzen 4Gamers - HDD prijzen stijgen spectaculair (bij jaha ook al x2-x3). Kijk om te recycleren wat je hebt liggen, evt 2ehands en probeer zo ver mogelijk te geraken met de 120GB SSD.
2x6950 omdat dat quasi dubbel zo snel is als een 580 voor evenveel geld.
2500k, omdat een i7 NIET sneller is in een gaming pc.

Welk scherm heb je btw, want zo'n pc aansluiten op een 1600x1000 monitor van 80€ is idioot.

Musk

Legacy Member
schitterend pcke hierboven;


ik zou inderdaad gewoon met de 128Gb proberen te werken tot in de zomer ofzo, tegen dan zouden de prijzen wel terug zakken heb ik me laten vertellen. (overstromingen in Thailand -> HDD's pokkeduur)

futuramo

Legacy Member
mdgf zei:
Bij jaha.be, met de pc-builder (intel 1155).

1403€, beestig masjien

Geheugen=>goedkoopste, want dat maakt totaal niks uit in een gaming pc.
GEEN HDD, wegens huidige absurde prijzen 4Gamers - HDD prijzen stijgen spectaculair (bij jaha ook al x2-x3). Kijk om te recycleren wat je hebt liggen, evt 2ehands en probeer zo ver mogelijk te geraken met de 120GB SSD.
2x6950 omdat dat quasi dubbel zo snel is als een 580 voor evenveel geld.
2500k, omdat een i7 NIET sneller is in een gaming pc.

Welk scherm heb je btw, want zo'n pc aansluiten op een 1600x1000 monitor van 80€ is idioot.

voor maar ^^150euro^^ meer heb je 16gig ram en een I7 2600k voor de rest zou ik ook het zelfde nemen

Musk

Legacy Member
maffia killer zei:
voor maar ^^150euro^^ meer heb je 16gig ram en een I7 2600k voor de rest zou ik ook het zelfde nemen

Voor de 1000ste keer, een i7 heeft geen enkele meerwaarde op gaming en normaal gebruik. Een i7 heeft Hyperthreading, een technologie die maar door bepaalde specifieke programma's ondersteund wordt.

Wat ga jij in godsnaam aanvangen met 16Gig ram?


1333Mhz of 1600Mhz en heatsinks en dergelijke maken geen ruk uit in de meeste gevallen.

SpeedFreak.be

Legacy Member
maffia killer zei:
voor maar ^^150euro^^ meer heb je 16gig ram en een I7 2600k voor de rest zou ik ook het zelfde nemen

Dan zou ik voor die 150 euro liever een gewone hdd er in steken.

[BGT]IceCube

Legacy Member
Het is een 220 VW 9FB/ 62 philips beeldscherm (22 inch LCD). Ik ga binnen het jaar wel verhuizen en dit scherm is niet van mij dus ik ga sowieso er toch een nieuw moeten kopen.

Ben nog aan het twijfelen om te wachten tot ik effectief verhuis of nu al nieuw scherm te nemen. Aanbevelingen qua scherm zijn ook welkom.

Zou ik al iets hebben aan een blu ray reader/writer of is dat nog te vroeg?

Gaat hyperthreading niet meer gebruikt worden naar de toekomst (en zou zo'n I7 dus de moeite worden in een jaar ofzo of toch niet)?

En hard drives, tja ik zal is kijken maar ik zit echt al op men tandvlees qua free hard disc geheugen. Ik heb maar 500 GB en dat is echt wel weinig.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Wat betreft hyperthreading dat bestaat al een jaar of 3 (zoiets) vanaf 1e gen. I7 en nog wordt het niet gebruikt en voorlopig zie ik nog geen plannen daarvoor. Tegen de tijd dat het gebruikt gaat worden is de cpu dan toch zover voorbijgestreefd dat je een nieuwe nodig hebt.

mdgf

Legacy Member
Wat betreft hyperthreading dat bestaat al een jaar of 3 (zoiets) vanaf 1e gen. I7 en nog wordt het niet gebruikt en voorlopig zie ik nog geen plannen daarvoor. Tegen de tijd dat het gebruikt gaat worden is de cpu dan toch zover voorbijgestreefd dat je een nieuwe nodig hebt.
3? :p

Ik heb een pentium 4 met hyperthreading ;). En bestaat al sinds 2002 op de xeons, 9 jaar dus.
En aangezien er in die 9 jaar echt totaal geen vooruitgang geboekt is zou ik me niet te veel zorgen maken.

[BGT]IceCube

Legacy Member
Laatste vraagje en ik heb weet alles wat ik moet weten,zo'n blu ray reader/writer. Is dat al de moeite of niet?

Devian

Legacy Member
Johan tb zei:
Wat betreft hyperthreading dat bestaat al een jaar of 3 (zoiets) vanaf 1e gen. I7 en nog wordt het niet gebruikt en voorlopig zie ik nog geen plannen daarvoor. Tegen de tijd dat het gebruikt gaat worden is de cpu dan toch zover voorbijgestreefd dat je een nieuwe nodig hebt.

Maar zou HT geen toekomst kunnen zijn? BF3 maakt nu ook gebruik van HT...

Heb wel geen idee of dit heel merkbaar zou zijn

jm188

Legacy Member
just nog voor windows te installen en af en toe is een oud spelleke he :)

ik had een ps3 gekocht voor onder andere aan de tv blurays af te spelen, op een jaar tijd nog geen een keer nodig gehad, bluray zal in de toekomst wel meer gebruikt worden, maar nu heb je dat echt nog niet nodig

St0wned

Legacy Member
En windows kan je perfect installeren van een USB stick. maar het blijft een handig ding en voor de prijs moet je het ook niet laten. voor 15-20 euro heb je al een DVD writer
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan