Archief - advies PC aankoop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tsommy

Legacy Member
Kheb ff rondgekeken en ik heb van iemand deze prijs gekregen

enige wijzigingen nodig ofzo??

ATX CASE SILVER/BLACK - IVORY/BLUE + 500W LOW NOISE VOEDING ( BIG FAN 12CM )
MSI K8TNEO2FIR - 4SATA - 3IDE - 3 FIREWIRE - 8USB - 8KANAALS AUDIO + DIGITAAL + OPTISCH.
AMD ATHLON64 3200
1024MB DDR 3200
FRONT KAARTLEZER
GEFORCE 6600GT 128 + TV + DVI

Totaal:
619 ,- Btw in

Dit systeem met 2048Mb ddr + ATHLON 64 3500: 769,- Btw in
Dit systeem, maar dan met 7800GT PE 256 ( geen agp beschikbaar ) + MSI K8N_NEO4_F Mobo : opleg 190,- op systeem van 619 of 769,-

tmag wel wa meer kosten zo rond de 900 ofzo.

dj insulin

Legacy Member
welke soort pc gebruiker ben je? (zakelijk, autocad, gamer, ...)

Tsommy

Legacy Member
Tis dus gewoon voor te gamen, msn,muziek en surfen. Ik zit hier nu met een oude AMd Xp2200+ met Gf4ti4200 agp8 en 1024 ram. En em is aan vernieuwing toe.
Ik heb al een Western Digital Externe HD van 320 GB gekocht en ik ga de oude 80 GB HD gebruiken van mijn oude PC.
Dus hierboven staat mogelijk wat ik nog nodig heb hé.
Zoals al vermeld is het voor te gamen. gewoon zowa vanalles en tis de bedoeling da die weer een tijdje meegaat zoals diegene die ik nu heb.
En dan even over de prijs is die volgens jullie in orde of kan dit nog goedkoper gevonden worden ergens anders?

Tsommy

Legacy Member
dus dit systeem:
* ATX CASE SILVER/BLACK - IVORY/BLUE + 500W LOW NOISE VOEDING ( BIG FAN 12CM )
* 2048Mb ddr 3200
* MSI K8N_NEO4_F
* AMD ATHLON 64 3500
* 7800GT PE 256
Zou een deftige setup moeten zijn voor de prijs van 959 euro?
Nog paar kleine vraagjes.
1/ 1024 ram of 2048 Ram = groot verschil of niet echt de moeite
2/ wat is een Front kaartlezer :D
suggesties voor veranderingen ofzo mag altijd :)

Davion

Legacy Member
Ja zekers :)

1) Niet echt de moeite, maar gaat zeker in de toekomst gebruikt worden
2) Een cardlezer die aan de voorkant van u kast zit voor vanalle type kaartjes, CF, SD, CompactFlash etc..

SMa

Legacy Member
1/ hangt er vanaf wat je ermee zal doen (zware toepassingen? of enkel word, msn, games, ...)
maar imo is 2gb zeker de moeite
ik raad je niet aan om reviews enzo te lezen, want die vertellen imo nx nuttigs. je voelt dat echt enorm, die extra gb
2/ front kaartlezer dient om kaartjes uit bvb digitale camera's te lezen ;)

als je niet van plan bent om intensief te gamen neem je mss beter een mindere graka
een 6800GS (voor €250) is dan al meer dan genoeg, en die is zomaar €75 goedkoper :)

Tsommy

Legacy Member
Kdacht al dat het zo iets was. Maar zo iets heb ik totaal niet nodig dus da mag der al van geschrapt worden. Veel verschil van prijs zal da wel niet uitmaken zkr
veronderstel ik. En nog even terug over die ram. Het beste is om sticks van 512 te nemen of niet?

Davion

Legacy Member
Idd, beter 1x1024Mb nu en dan 1x1024Mb bij, anders zit je met 4x512Mb en das niet zo goed.

Tsommy

Legacy Member
sheep zei:
als je niet van plan bent om intensief te gamen neem je mss beter een mindere graka
een 6800GS (voor €250) is dan al meer dan genoeg, en die is zomaar €75 goedkoper :)

Mja niet echt intensief maar als ik nu een mindere kaart neem is ze ook sneller minder goed dus beter nu iets meer uitgeven dat dan op termijn langer meegaat. lijkt me toch een logische redenering.

Tsommy

Legacy Member
ik heb eens even op forcom gekeken en heb deze samengesteld

AMD Athlon64 3500+ 64bit Boxed Sckt939 (venice) 1 € 216.01
Chieftec Medium Tower CX-01 Silver 420W USB/Firewire 1 € 99
Corsair DDR 1024MB PC 3200 2 € 198
Asus EN7800GT/2DHTV 256MB VIVO/2xDVI-I HDTV € 348.98
Gigabyte K8N SLI nVidia nForce4 1 € 96
Totaal : € 957.99

ongeveer hetzelfde volgens mij of zijn er verschillen die ik zelf niet zie?

SMa

Legacy Member
verschil in voeding

en nog iets: neem een NX7800GT, geen EN7800GT (tenzij je het leuk vind overbodige software mee te krijgen)

Tsommy

Legacy Member
420 of 500 W is dat verschil groot is da verschil miniem?
kweet dak hier wel een beetje blijf doordrammen maar ik wil geen verkeerde keuzes maken :D
en is het misschien aangewezen om even te wachten omdat er binnekort nieuwe dingen uitkomen waardoor de prijzen wat naar beneden gaan gaan?

JackF

Legacy Member
Je neemt het best een kwalitatief goede voeding. De Chieftec voeding van 420W is een kwalitatief goede voeding en is beter dan een no name 500W voeding

solix

Legacy Member
Ik vind de EN7800GT wel zalig. Overclockt goed en heeft een mooie
Blue Led edition :cool: . Oké je krijgt er veel software troep bij maar ook games (En dat laatste heeft mij overtuigt :p)

Tsommy

Legacy Member
mja uitzicht kan mij weinig schelen tis prestaties da mij vooral intereseren.
Overclocken mja ik ben een uver PC noob dus da zal ik ook maar zo laten dus ik zoek gewoon kwaliteit voor mijn geld.

Tristan

Legacy Member
Arctic Silentium T2 450 Watt, Zilver € 68,07 exc
MSI K8N Neo4 FI € 78,15 exc
2x G.Skill Value DDR DDR SDRAM, 512 MB, 400 MHz, 67,22 exc
AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, Boxed 178,99 exc
TOTAAL : 475,49 incl
+ x850 pro TOTAAL : 694,49 incl
+ 6600GT TOTAAL: 611,48 incl
+7800 GT TOTAAL :763,50
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan