Archief - advies PC aankoop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Roefus

Legacy Member
kben niet echt een held in het samenstellen van computers maar met
een 6800GS en dual core AMD X2 3800+ zou je ook nog (net) binne je budget kunne blijven (miss wel maar met 1024mb ram, maar dat kan je nog altijd bijkopen als je terug geld hebt :))

als je graag meerdere dingen tegelijk doet lijkt me een dual core wel handig

Tsommy

Legacy Member
ik zie hier ook veel Amd X2 processoren zijn die goed??
Als het de moeite is kan ik altijd iets meer uitgeven aan de PC misschien gewoon 1024 ram mee beginnen en later dat eventueel upgraden en een beter processor ofzo nemen ik weet niet.
Misschien dat iemand een paar voostellen heeft met verschillende budgetten lopen van 900 - 1200 ofzo?

Davion

Legacy Member
- Ja die zijn zeker goed.

Antec Sonata II 450W
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 X2 3800+
1x1024Mb Corsair ValueSelect
GeForce 7800GT
WD HDD 200GB SATA WD2000JD
BenQ DW-1640

Tsommy

Legacy Member
HD is niet nodig heb ik al 1 van 320 van WD en 1 van 80 gig uit mijn oude pc :D

Tsommy

Legacy Member
ik heb zelf ff iets samengesteld kweet niet of alles compatibel is ofzo en of de prijzen wat ok zijn maar dit is het:

MSI K8N NEO4 FI / S939 € 97,70
AMD Athlon 4200+ 64Bit X2 Dual-Core Sock 939 - 2200Mhz - 2 x 512KB - Boxed € 401,50
MSI PCI-X NX7800GT VT2D256E nVidia 7800GT 256Mb DDR3 256bit Fan 400Mhz/1000MHz € 320,50
GEIL Value Dual Channel 2x512Mb PC3200 400MHz 5ns 2.55-2.65V CL 2.5 8-4-4 2T GE1GB3200BDC € 109,40
Extreme Gaming Case Black ATX 400Watt 20/24 pins 80mm fan Window € 53,10
Totaal: € 982,2

Davion

Legacy Member
- Volgens mij gaat dat een brol voeding zijn
- Ik zou 1x1024Mb pakken
- Geen 4200+, ofwel 4400 ofwel 3800.

Tsommy

Legacy Member
dus als ik dan een x2 3800 neem en 1 * 1024 ram met dan een beter case+ voeding dan zou het goed zijn?

Tsommy

Legacy Member
ik heb ff iets anders geprobeert dan maar is wel zonder case want der vond ik geen goede tussenstaan.

AMD S939 Athlon 3800+ 64Bit X2 Dual-Core Processor Boxed 326,00
K8N_NEO4_F 89,00
ASUS EN7800GT_2DHTV_256 356,00
DDR400 PC3200 1024MB 184Pin CL3 Kingston 92,00

Subtotaal 863,00

en da komt van http://www.vicpc.be/ in Sint niklaas das al goed dichtbij voor mij dusja. Nu alleen nog een goede case + voeding.

ik heb nu wel een mobo van Msi en een gfx van asus kweet niet of dat slecht is?

Yank

Legacy Member
- case en voeding: 'k zou kijken bij Chieftec en Aopen, met 400W voeding. Zijn deftige cases en ook niet echt duur.
- asus en msi kan geen kwaad

Tsommy

Legacy Member
dan zallek mij daar een case tussen zoeke van een +/- 100 euro en dan zijnk gereed peis ik :p

Tsommy

Legacy Member
ff vraagje ik heb ff op een duitse site gekeken. ( www.hardwareversand.de )
Heeft iemand soms ervaring met deze shop want van prijs is het toch een verschil van een 100 - 150 euro +/- op dit systeem. Misschien ff nadenken of het de moeite waard zou zijn om het daar dan te bestellen

Davion

Legacy Member
Is zeker de moeite waard, veel mensen bestellen in Duitsland tegenwoordig :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan