Archief - Advies voor Conroe Systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ambiorix.be

Legacy Member
Deze 'gaming rig' heb ik momenteel in gedachten:

Antec Performance P180
Enermax Liberty 500W
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
G-Skill DDR II PC6400 4-4-4-12 2X 1024MB HZ (F2-6400PHU2-2GBHZ)
Sapphire 512Mb X1900XT PCI-E
Maxtor 300GB 6V300F0 (SATA II/16 MB)
ViewSonic VX2025wm (20.1" Wide-screen, 8ms g>g)

Kwa mobo kan het ook nog de P5B Deluxe worden, ik wacht de reviews van de P965 vs 975X nog af.
Wat denkt gijlie ervan, is er iets dat 'stoort' in dit lijstje? :help:

-ambi

Yank

Legacy Member
Ziet er goed uit, maar 'k zou wel een PSU nemen die geen fan aan de onderkant heeft, want die fan wordt nutteloos in de Antec P180.
En persoonlijk zou ik eerder een 7900GTX of 7950GX2 nemen, maar de X1900XTX is ook een goede keuze.

ambiorix.be

Legacy Member
Yankee zei:
Ziet er goed uit, maar 'k zou wel een PSU nemen die geen fan aan de onderkant heeft, want die fan wordt nutteloos in de Antec P180.

Ahja, da's ook weer waar :oink: Goe gezien :D Dan ofwel een andere PSU of een andere kast, enige voorstellen?

koendg

Legacy Member
Je kan toch evengoed je voeding omdraaien :), en trouwens in de antec p180 is er nog een kleine ruimte onder de voeding, waar de lucht meteen uit je kast gaat...

brechtvm

Legacy Member
steek daar ne raptor in van 36gb..
dan ebte tenminste nog wa performance qua hdd.. ;)

ge steekt ook geen ferrari-banden onder ne kruiwagen é ;)

Yank

Legacy Member
brechtvm zei:
steek daar ne raptor in van 36gb..
dan ebte tenminste nog wa performance qua hdd.. ;)

ge steekt ook geen ferrari-banden onder ne kruiwagen é ;)
Waarom? Raptor-schijven zijn duur (100€ voor 36gb is duur, ge kunt daar een 300GB schijf voor kopen), niet enorm veel sneller en hd performance doet er maar op weinig momenten echt veel toe, enkel bij laden van OS/programma's/games (en maps). in-game maakt de hd niets uit.

36GB is voor velen ook serieus krap om daar OS, programma's en games op te krijgen.

brechtvm

Legacy Member
ze zijn allesinds een stuk sneller dan gewone hdd's :)
schijf-operaties etc gaan veel sneller...

..Thats my opinion ;)

Mr. M

Legacy Member
brechtvm zei:
ze zijn allesinds een stuk sneller dan gewone hdd's :)
schijf-operaties etc gaan veel sneller...

..Thats my opinion ;)
idd op papier zijn ze een pak sneller en ja, ge merkt het mss wel een beetje
maar ik heb hier een 36gig raptor en ik weet dat ik die aankoop niet meer opnieuw zou doen (zeker niet voor wat ik er voor betaald heb toen)

ik heb echt niet het gevoel dat door deze schijf mijn pc super veel sneller gaat ze :)

Yank

Legacy Member
brechtvm zei:
ze zijn allesinds een stuk sneller dan gewone hdd's :)
schijf-operaties etc gaan veel sneller...

..Thats my opinion ;)
Kan wel goed zijn dat ze sneller zijn, dat heb ik ook niet ontkend, ik vraag me gewoon af of het wel zoveel nut heeft (voor een game-pc dan toch), want 't maakt maar uit bij starten van Windows, starten van games en switchen van maps. En die duren bij elke huidige schijf al niet echt lang, dus wat maakt het uit dat het dan een paar seconden (op een minuut voor te laden) rapper laadt, maar in het komende uur dat je gamet, maak je geen winst.
Dan spendeer je beter die 100€ aan een betere grafische kaart of cpu, het laden duurt dan 5 seconden langer, maar je hebt wel wat extra FPS in games.

Maar da's m'n laatste reply over dit, want 't zijn toch eindeloze discussies waarbij iedereen en niemand gelijk heeft.

brechtvm

Legacy Member
@ Yankee : idd, ieder zn mening ;) we gaan het hier bij houden :p
klopt wat ge zegt :) iedereen heeft gelijk, tis gewoon te zien wat "jij" als belangrijk ervaart..
@ Threadstarter : aan u de keuze :p

Davion

Legacy Member
Ander merk HDD pakken, en een 7900GTX ofzo.

@brechtvm: Van ne Raptor merkte in een gewone config zo goed als niks.

nTFs

Legacy Member
Het zou me straf lijken dat de Conroe cpu's op 23 Juli al verkrijgbaar zijn.

boostah

Legacy Member
Davion zei:
Ander merk HDD pakken, en een 7900GTX ofzo.

@brechtvm: Van ne Raptor merkte in een gewone config zo goed als niks.

bah die nieuwe raptors zijn toch wel ni slecht (en die 36gb zen transferrates zijn minder dan een moderne 7200 schijf btw), maar is imho weggesmeten geld, heel misschien merkt ge da windows 3 seconden sneller is opgestart :p

ambiorix.be

Legacy Member
Wat voeding en kast betreft, 'k heb er nog eens ne P180 review op nagekeken, en inderdaad zou de vrije ruimte onder en boven de PSU, en eigenlijk het hele ontwerp van de 'onderste kamer' met zijn in-line 120mm fan en verluchtingsroosters, geen probleem mogen geven met een 'traditionele' 120mm fan voeding. Desalnietemin, voelt een Antec Neo HE voeding met zijn 80mm fan achteraan zich waarschijnlijk beter thuis in de P180, maar de Enermax is volgens mij kwalitatief beter.

Wat de Raptor historie betreft; ik weet het Raptor is goed en ik heb het serieus overwogen, maar denk inderdaad niet dat het in mijn geval zijn geld waard is.

-ambi

ambiorix.be

Legacy Member
@Davion: Gij zijt ne WD fan zekers? Wat is er mis met de Maxtor? Niet dat ik tegen WD ben hoor, helemaal niet.

Wat de graka betreft, die keuze staat vast zenne. Ik blijf bij de X1900XT :niceone:

-Timo-

Legacy Member
Maneen 7900GTX is 10 euro duurder en presteert veel beter. Je kan ook een x1900xtx pakken. Die is ook goed.

ambiorix.be

Legacy Member
Volgens mij kunt ge nen x1900xt gemakkelijk overklokken en is 't dus ewa onnozel om extra geld uit te geven aan den xtx :unsure:

borisson_

Legacy Member
ambiorix.be zei:
@Davion: Gij zijt ne WD fan zekers? Wat is er mis met de Maxtor? Niet dat ik tegen WD ben hoor, helemaal niet.

Wat de graka betreft, die keuze staat vast zenne. Ik blijf bij de X1900XT :niceone:

hij heeft niet gezegd da je nen WD moet nemen, gewoon geen maxtor..

ambiorix.be

Legacy Member
borisson_ zei:
hij heeft niet gezegd da je nen WD moet nemen, gewoon geen maxtor..

Nee, maar hij heeft zelf WD... vandaar ;) En nu weet ik nog altijd niet wat jullie tegen Maxtor hebben... :confused:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan