Archief - AMD X2 4200+ vs Intel D 950 vs Conroe

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke processor ?


  • Totaal aantal stemmers
    93
  • Opiniepeiling gesloten.

Davion

Legacy Member
DDR2 is voor AMD niet sneller... maar ze moeten gewoon volgen.

SMa

Legacy Member
Gothrek zei:
over den datum moete ni zeveren :)
tis idd den allereerste ddr2
daar staat ook de technologie in uitgelegd e
moest die site rapper gaan ik zou beter dingen vind hoor, kzal der mij ff mee bezig houden
en wat denk je van men eigen resultaten? (achteraf ge-edit)
400MHz CL2.5 vs 667MHz CL5
=> DDR zit bijna 2 seconden achter
en je zal zelf wel weten dat dit véél is ;)

en die site gaat idd enorm traag, daarom heb ik maar de eerste de beste dingen hier neergetypt
die datum is enkel om te illustreren dat er met ondertussen sterk verouderde ram gewerkt werd

hstone

Legacy Member
damn komt conroe al zo vlug uit :oink:

juist op tijd mn dothan systeem verkocht dus :D

Gothrek

Legacy Member
2.5-5-5-15 als dit uw latencies zijn van uw DDR1 geheugen begijp ik uw score maar al te goed

SMa

Legacy Member
jouw regel blijkt te zijn: CL en frequency van DDR2 delen door 2 = DDR

CL2.5 is de helft van CL5
333MHz is de helft van 667MHz
=> 400MHz CL2.5 zou zeker sneller moeten zijn dan 667MHz CL5

2 seconden is een groot verschil
je gelooft nu toch zelf niet dat CL2 & CL4 dan gelijk zullen lopen?

Gothrek

Legacy Member
how how, ik had het niet enkel op cas latency
ik zei het geheel e :)
de 3 belangrijkste
cas latency, row precharge, ras to cas

Gothrek zei:
idd ddr2 1000mhz (effectief 250 :)) CL4-4-4-x == ddr500 (effectief 250:)) 2-2-2-x

SMa

Legacy Member
2 seconden is gewoon te veel om te overbruggen met een snellere row precharge & ras to cas

eventueel test je dit zelf
zet bvb je DDR op 2-4-4-x, en dan op 2-2-2-x [edit: of probeer met 2-5-5-x ;)]
en kijk dan of je plots 2 seconden wint ;)

Gothrek

Legacy Member
zucht, kzal van 2.5-3-3-4 naar 2.5-5-5-4 gaan ok??
kheb wel nen amd e
0.5 sec verschil
idd geen 2 seconden
mem stond op 280mhz btw
ik kan cas 2 niet op deze snelheid e
dit is wel een AMD

SMa

Legacy Member
Gothrek zei:
zucht, kzal van 2.5-3-3-4 naar 2.5-5-5-4 gaan ok??
kheb wel nen amd e
0.5 sec verschil
idd geen 2 seconden
mem stond op 280mhz btw
ik kan cas 2 niet op deze snelheid e
dit is wel een AMD
bij amd heeft een verschil tussen latency's toch een groter effect dan bij Intel?

ik hoop dat je me ondertussen toch al gelooft dat
1000MHz 4-4-4-x niet gelijk is aan 500MHz 2-2-2-x
en dat dit ook bij geen enkele andere snelheid het geval is

voila, het voordeel van DDR2 lijkt me nu toch wel bewezen :p

Gothrek

Legacy Member
is zien wat het geeft op stock cpu speed :)
op stock cpu 1.2 sec verschil

SMa

Legacy Member
net gezien dat ik een "foutief" resultaat gepost heb
vorige scores waren van DDR zonder HT & DDR2 met HT

31-12-2005
GB 8I915P Dual Graphic
X850XT @ 564.30MHz (+4%) / 610.00MHz (+3%) (CCC 5.12)
P4 640 @ 4009.30MHz (+25%) [16.0*250.6]
PN-OCZ4002084PFDC-K @200.50 MHz 2.5-5-5-15
omgeving: 18°

SuperPi 1M : 34.969s
dit is met HT aan ;)
nuja, dit maakt toch geen al te groot verschil (0.14s)

Gothrek

Legacy Member
ow wacht nu hebbek op 2.5-3-3-4 getest tegen 2.5-5-5-4 die 4 moest 15 zijn :)

-Timo-

Legacy Member
Gaan de 7900GTX en de X1900XT nog dalen in prijs tegen dat de conroe er is ?

-Timo-

Legacy Member
Ik begin er stilaan terug te denken om nu toch een pc te kopen. Of eventueel te wachten op AM2 (voor het DDR2 RAM). Of zouden jullie dit toch afraden ? Is het verschil echt zo groot tussen een X2 4200+ (of x2 4400+) en een conroe ?

-Timo-

Legacy Member
sheep zei:
of je koopt nu een pc, of je wacht op Conroe
laat AM2 maar buiten beschouwing ;)
Waarom ? Dan kan ik DDR2 gebruiken. Als ik dan naar intel zou overgaan heb ik het geheugen toch ?

-dawnz-

Legacy Member
koop gwn een budget kaart of mid-range ala 7600GT voor 200€
verkoop die wnn de next-gen kaarten uitkomme ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan