Archief - AMD X2 4200+ vs Intel D 950 vs Conroe

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke processor ?


  • Totaal aantal stemmers
    93
  • Opiniepeiling gesloten.

-Timo-

Legacy Member
Is er nu veel verschil tussen een X2 4200+ (eventueel X2 4400+) en een conroe. Wil iemand hier aub op antwoorden ?

-Timo-

Legacy Member
In snelheid dan of wat ? Maar een X2 4400 + is toch zeer snel. Daar heb je toch al meer als genoeg mee, niet ?

Gothrek

Legacy Member
lees het artikel aub, dan weet het je het verschil :)
nuja, conroe ga je vooral merken bij SLI/CF SSE2 testen en nog wat andere dingen
voor met 1 gpu gaming is die x2 ook een goede keuze

SMa

Legacy Member
Thammels zei:
Waarom ? Dan kan ik DDR2 gebruiken. Als ik dan naar intel zou overgaan heb ik het geheugen toch ?
als je kan wachten op AM2 kun je imo nog een heel klein beetje langer wachten op Conroe ;)

-Timo-

Legacy Member
SLI is zeker niet de bedoeling ;)
Nog wel heel wat langer wachten he ;)

miejas

Legacy Member
Als je nu een pc wil: DualCore AMD (in geen geval het PentiumD misbaksel)
Als je liever wacht: de conroe (maar dan kan het zijn dat AMD weer een pak sneller wordt met dat DDR3 geheugen en die nieuwe core die ze aant ontwerpen zijn).

Ik weet eigenlijk nog zo niet of die Conroe wel ECHT zo goed zal presteren. De testsystemen zijn immers door Intel geleverd...

Davion

Legacy Member
Miejas: Die core komt pas binnen een dik jaar uit, nu schakelen ze eerst over op DDR2...

SMa

Legacy Member
om nu al bezig te zijn over DDR3 :ironic:

noem de Pentium D zoals je zelf wilt
maar prijs/kwaliteit gezien staat een 940 gelijk aan de X2 3800+
enkel als je echt niets anders doet dan gamen kan AMD nog een meerwaarde geven

en voor er hier geflame op komt:
€265 - Intel Pentium D 940
€312 - AMD Athlon X2 3800+
het gaat hem ook niet puur over de cpu, maar ook over de DDR2 die toch voor een extra boost zorgt

-speedy-

Legacy Member
Uit al de reviews die ik nu gelezen heb en dat zijn er veel :p blijkt die 9XX serie toch aantrekkelijker dan X2 :)
Ik ga me denk idd zo'n 950 halen samen met wat pc5400 geheugen en dat asus bordje :) wordt feest :woohoo:

SMa

Legacy Member
-speedy- zei:
Uit al de reviews die ik nu gelezen heb en dat zijn er veel :p blijkt die 9XX serie toch aantrekkelijker dan X2 :)
Ik ga me denk idd zo'n 950 halen samen met wat pc5400 geheugen en dat asus bordje :) wordt feest :woohoo:
imo is het niet al te slim om nu nog een nieuwe cpu te kopen
ik weet niet hoe de Intel's roadmap er nu uitziet, maar er was ook nog een 960 aangekondigt met nog extra prijsdalingen

als je pc5400 wilt probeer dan een CL3, of max CL4, setje te vinden
maar ik raad je dan toch pc6400 CL4 aan

Yank

Legacy Member
miejas zei:
Als je nu een pc wil: DualCore AMD (in geen geval het PentiumD misbaksel)
Als je liever wacht: de conroe (maar dan kan het zijn dat AMD weer een pak sneller wordt met dat DDR3 geheugen en die nieuwe core die ze aant ontwerpen zijn).

Ik weet eigenlijk nog zo niet of die Conroe wel ECHT zo goed zal presteren. De testsystemen zijn immers door Intel geleverd...
1) ik hoop dat je al de prijsverlaging van Intel gezien hebt, prijzen zijn serieus gezakt
2) je kunt moeilijk verwachten dat AMD de testsystemen verleent he :sop:

SMa

Legacy Member
Yankee zei:
2) je kunt moeilijk verwachten dat AMD de testsystemen verleent he :sop:
:rofl: :lol:
hij bedoelt wrs dat ook de vergelijkende testsystemen van AMD ook eerst via Intel gegaan zijn ;)

de eerste resultaten van de Conroe waren dus wel ietwat overdreven
maar de andere resultaten op bvb XS liegen er toch niet om

-Timo-

Legacy Member
Ik ga wachten op de conroe ;) Ik koop me wel -om de tijd te overbruggen- een paar games op psp (socom bvb).

boostah

Legacy Member
sheep zei:
:rofl: :lol:
hij bedoelt wrs dat ook de vergelijkende testsystemen van AMD ook eerst via Intel gegaan zijn ;)

de eerste resultaten van de Conroe waren dus wel ietwat overdreven
maar de andere resultaten op bvb XS liegen er toch niet om

idd het verschil lag tussen de 60% en 40%, nu nog maar tussen 20% en 30% max dacht ik, en nog denk ik dat het verschil nog iets zal dalen, want waar ligt het verschil zo groot, juist jah bij synthetische dingen, tis zoiets als 3dmark, leuk maar geen 100% indicatie, hoewel da verlies van snelheid wel weer zou kunnen opgehaald worden door mobo's die ervoor gemaakt zijn

tis nogal gissen, maar sneller is ie zeker

Bulba

Legacy Member
Persoonlijk ga ik voor AMD.

Mijne AMD Athlon64 4800+ X2 Dual Core socket 939 is zo goed als besteld.

En wat betreft wachten op de volgende reeks ... er is alijd wel een volgende reeks op komst.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan