Archief - arctic + grantie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

steffoe

Legacy Member
hallo
ik heb me onlangs een sparkle 6800 gt agp aangekocht
en idle pakt die 60 graden
nu is de vraag aan de pros hier
hebben jullie al veel probleme gehad men die stock koeler er trug op te monteren
zien ze dat ?
en maken ze daar problemen van?
en is het dan beter om men case cooling op een of andere manier beter te krijgen?
graag u mening
ik heb zo wa rond gezien en die arctic silencer 5 rev3 ziet er wel cv uit
die blaast de warme lucht er direct uit
wat denken jullie?

Davion

Legacy Member
60° idle is idd redelijk hoog voor een 6800GT, maar die Sparkle koeler is dan ook niet de beste.

steffoe

Legacy Member
het is de standaar van nvidea en niet die vanop de afbeelding
maar ik heb ati tool laten lopen
77 graden max voorlopig
dus da gaat nog

steffoe

Legacy Member
ik heb met rivatuner
die fan vollebak opgezet
wordt er niet koeler van
conclusie
kast koelt ni genoeg denk ik

RealFlub

Legacy Member
of cooler staat er niet goed op ;)

heb je koelpasta gebruikt?

SMa

Legacy Member
ik gebruik dan altijd het zelfde kleur van koelpasta (meestal wit, en men witte is toch brol)
installeer die dan zoals je hem anders ook zou installeren
zullen ze nooit zijn

SMa

Legacy Member
Arctic Silencer is een hele goede koeler, zeker als de case niet zo'n goede airflow heeft.

In uw vorige thread las ik dat je al eens de koeler van een graka vervangen hebt, en dat die dan een week later moest ge-rma'd worden.
Een tip: een druppeltje koelpasta is al meer dan genoeg! trop is trop & teveel is teveel :p


offtopic:
zijn er nog die zich ergeren aan die google adds?

steffoe

Legacy Member
eu
nee ik heb da toen ni gedaan da vervange
die graka was zonder garantie en pats nix meer
en ja ik erger me zot aan die dingen:p

boostah

Legacy Member
77 graden max is ni veel voor een graka om eerlijk te zijn

springen zelfs pas uit (of op lagere clocks als beveiliging) rond de 110graden

mijn x800xt (iets warmer als 6800gt normaal) loopt op een zalman vf700 7v en wordt daar 90graden mee, is geen enkel probleem

steffoe

Legacy Member
ik denk dak me toch ene ga kopen
als et weer zo warm wordt is da toch beter
dan is er toch wel wa warme lucht buiten

chalyken

Legacy Member
Waar kopen jullie die losse koelers?
ik vind niet meteen een winkel die ze aanbiedt

-Timo-

Legacy Member
dutchblok enzo installen, je moet maar eens kijken bij algemene discussies-google ads, daar staat het uitgelegd

bernardo

Legacy Member
vraagske in verband met die ati tool?
Kunt ge da zonder probleem op nvidia kaarten gebruiken?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan