Archief - Belgische webshops

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skizzy

Legacy Member
Lo,

Ik ben van plan om een deftige pc te bestellen.
En ik zoek dus een webshop in België (lage verzendkosten dus :))
En meer specifiek zoek ik de goedkoopste :p.

Ng een vraagske:
Klopt het dat als mijn pa die pc bestelt op de naam vd garage,
(pa is garagist) dat hij dan de BTW terugkrijgt?
21% minder, dat zou mooi zijn :p .

Cheers

no_way2go

Legacy Member
www.tones.be
www.loveno.be

Ps: Hij krijgt het niet zomaar trug hoor, hij kan het wel van de belastingen aftrekken (dus ge moet zowiezo voor dat bedrag aan belastingen hebben maar in ons landje is dat warsch geen probleem :D)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Kzou in de sticky es zien voor de goedkoopste: https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/info-shops-in-belgi.365311
Soms is het ene onderdeel goedkoper in winkel X en het andere in winkel Y. Dus het systeem dat je zou bestellen stel je beter es samen in elke shop en kijkt dan waar dat het het goedkoopste uitkomt.

Van die BTW klopt dat zeker en vast. Het moet wel in te brengen zijn in de zaak van je vader (is hij eigenaar en heeft hij een BTW-nummer? want dat is wel noodzakelijk). Dus het moet *bruikbaar* zijn in de zaak. Bv van een boeiing 747 (lucraak voorbeeld e :p) zal je geen BTW kunnen terugvorderen.

Skizzy

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Kzou in de sticky es zien voor de goedkoopste: https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/info-shops-in-belgi.365311
Soms is het ene onderdeel goedkoper in winkel X en het andere in winkel Y. Dus het systeem dat je zou bestellen stel je beter es samen in elke shop en kijkt dan waar dat het het goedkoopste uitkomt.

Van die BTW klopt dat zeker en vast. Het moet wel in te brengen zijn in de zaak van je vader (is hij eigenaar en heeft hij een BTW-nummer? want dat is wel noodzakelijk). Dus het moet *bruikbaar* zijn in de zaak. Bv van een boeiing 747 (lucraak voorbeeld e :p) zal je geen BTW kunnen terugvorderen.

Van die BTW, jaja, tis zeker bruikbaar, en menne pa is zelfstandige (eigenaar dus).
En geldt dat eigelijk ook als ge pc uit buitenland besteld? Duitsland dan, aangezien pc onderdelen daar meestal een mooie prijs hebben :).

Cheers

SMa

Legacy Member
pc onderdelen hebben daar een mooiere prijs omdat de btw lager ligt, dus dat zal geen groot verschil maken

normaal zou dat geen probleem moeten zijn om dat in te brengen in de zaak
en de kans op controle is ook heel klein, de fiscus zit +- 5 jaar achter...
enkel grote bedrijven hebben nog een echte kans op controle :)

hier is ook alles ingebracht in de zaak
die 21% is het wel waard :) (maar is in feite wel niet eerlijk...)
maar eens je zo begint koop je beter alles nieuw, met 2de hands doe je dan toch geen grote 'winst' meer

Skizzy

Legacy Member
sheep zei:
pc onderdelen hebben daar een mooiere prijs omdat de btw lager ligt, dus dat zal geen groot verschil maken

normaal zou dat geen probleem moeten zijn om dat in te brengen in de zaak
en de kans op controle is ook heel klein, de fiscus zit +- 5 jaar achter...
enkel grote bedrijven hebben nog een echte kans op controle :)

hier is ook alles ingebracht in de zaak
die 21% is het wel waard :) (maar is in feite wel niet eerlijk...)

Niet eerlijk niet eerlijk, pc's kosten al geld genoeg :p.
Weet iemand of op snogard.de de prijzen mét BTW incl zijn?
En wat zouden ongeveer de verzendkosten voor een volledige pc zijn?

EDIT: Wat voor CPU (AMD dualcore ....) moet ik nemen om geen bottleneck te vorme voor een MSI NX7800GT?
Greets

BioHaZarD

Legacy Member
Niet eerlijk niet eerlijk, pc's kosten al geld genoeg .
Weet iemand of op snogard.de de prijzen mét BTW incl zijn?
En wat zouden ongeveer de verzendkosten voor een volledige pc zijn?

Je kan moeilijk verwachten dat ze de pc onderdelen verkopen zonder dat de winkel / distri / fabrikant er ook iets aan verdiend hé.
De marges in de IT zijn al zeer klein als je bv naar de textiel sector ziet waar de marge veeeel hoger ligt

Denk eraan dat als je in Duitsland koopt dat als je iets voor hebt, defect stuk ofzo dat je dit ook via Duitsland moet rma'en. Dan ben je al diwkijls je paar euro's kwijt die je eruit zou halen....

Niet slecht bedoeld op jouw, maar van de pummels die in Duitsland bestellen omdat het daar een paar euro goedkoper is, en dan als er iets aan is ergens bij de lokale pc boer gaan zagen voor een swap, daar krijg ik het vliegend sch**t van.

Skizzy

Legacy Member
sheep zei:
wat is je budget?

Ik heb niet echt een vast budget, maar neem ongeveer 1300 voor de pc.
dwz:
Case: Centurion C5
Mainboard: MSI K8N SLI Platinum, 939, Soundblaster Live
CPU: ik dacht aan een AMD 4000+ of 4200+ (als ik SLI setup zet na een jaar fzo) +++
Graka: MSI NX7800GT, 256
Harddisk: Maxtor Diamondmax 160GB
RAM: 1gig, wat juist weet ik ng niet? +++
DVD: LG DVD, zwart
DVD ROM: LG DVD-RW, zwart
Voeding: Zalman 460-APS
En dan misschien nog wat Zalman koelers voor graka, cpu en northbridge :).

Dingen met +++ zou ik nog wat advies over kunnen gebruiken :).

Cheers

SMa

Legacy Member
dus €1573 btw incl
dan zou ik dit kopen:

Antec Sonata II 450W 119.20
MSI K8 SLI-FI s939 - 105
AMD 4200+ X2 - 439
Asus 7800GT - 425
Corsair Twinx XL 1024mb (2x512mb) - 215
WD 200GB-JS - 95.5
NEC Floppy - 7.45
NEC DVD - 23.5
NEC 4550 16x DVD-RW - 46

totaal €1475.65 (btw incl)
@Tones.be

rest zijn verzendkosten en eventueel andere koelers
persoonlijk zou ik 2gb ram kopen (€337 ipv €215 => totaal: €1597.65 en is het waard)

en waarom moeten al je coolers Zalman zijn?
cpu: Arctic Freezer 64 pro
gpu: Arctic Silencer
nb: Zalman NB47J
lijken me de betere coolers van dit moment

Skizzy

Legacy Member
sheep zei:
dus €1573 btw incl
dan zou ik dit kopen:

Antec Sonata II 450W 119.20
MSI K8 SLI-FI s939 - 105
AMD 4200+ X2 - 439
Asus 7800GT - 425
Corsair Twinx XL 1024mb (2x512mb) - 215
WD 200GB-JS - 95.5
NEC Floppy - 7.45
NEC DVD - 23.5
NEC 4550 16x DVD-RW - 46

totaal €1475.65 (btw incl)
@Tones.be

rest zijn verzendkosten en eventueel andere koelers
persoonlijk zou ik 2gb ram kopen (€337 ipv €215 => totaal: €1597.65 en is het waard)

en waarom moeten al je coolers Zalman zijn?
cpu: Arctic Freezer 64 pro
gpu: Arctic Silencer
nb: Zalman NB47J
lijken me de betere coolers van dit moment

Mooie setup wel, denk ik :).

Alleen mag de floppy weg, heb ik in de 4 jaar dat ik pc heb nog nooit gebruikt.
En de Maxtor Diamondmax 160GB zou ik graag houden :), kom ik mee toe.
En wat is het verschil tussen 7800GT van Asus en die van MSI?

Coolers zijn ook ng optioneel hoor, ik zou eerst eens willen weten hoe warm het gehele systeem wordt met standaard koeling.

Ik zal even een 'voorlopig' systeem samenstellen, aan de hand van jouw voorbeeld :), thx.

SMa

Legacy Member
Asus & MSI is hetzelfde, doet er dus niet toe
neem een Western Digital (prijs is +- hetzelfde, en de gemiddelde WD maakt minder lawaai & warmte dan een Maxtor)
floppy kun je idd wegdoen, maar da maakt ni zoveel uit (vr die 7.5 euro?)

Skizzy

Legacy Member
Dit systeem heb ik nu gemaakt:

Antec Sonata II 450W Black - 119,20
MSI K8N SLI Platinum, 939, Soundblaster Live - 126,80
AMD 4200+ X2 - 439,00
MSI NX7800GT - 322,00
Corsair Twinx 2048MB PC3200 - 337, 00
WD 200GB - 95,50
NEC DVD - 23,50
NEC DVD-RW - 46,00

Totaal (incl BTW denk ik?): 1509,00
Excl BTW 21%: 1193 :applause:

Dit lijkt me een degelijk, en nog betaalbaar systeem?

Cheers

SMa

Legacy Member
jep, is mooi systeem
nu weet ik wel niet of er een groot verschil is tussen een EN7800GT en een NX7800GT (behalve dan in prijs)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan