Archief - Belgische webshops

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Geen verschil idd.
En ik zou het toch bij een X2 3800+ houden met een 7800GT en dan is 2GB RAM zeker mogelijk.

Davion

Legacy Member
Kzou ook nen X2 3800+ nemen, goedkoopste 7800GT, 2Gb ValueRAM (dinien niet overklokken), en een BenQ DW-1640 DVD-RW, voor de rest zoals die koelers ziet dat der goed uit :)

Skizzy

Legacy Member
Dus wat zou er dan best nog veranderd worden aan dit systeem?

Antec Sonata II 450W Black - 119,20
MSI K8N SLI Platinum, 939, Soundblaster Live - 126,80
AMD 4200+ X2 - 439,00
MSI NX7800GT - 322,00
Corsair Twinx 2048MB PC3200 - 337, 00
WD 200GB - 95,50
NEC DVD - 23,50
NEC DVD-RW - 46,00

Ik wil wel zeker een massive setup die games op high res vlot draait :).
Dus die 4200+ mss gwn laten zijn zo?

Thx

Yank

Legacy Member
Neem goedkoper ram, 2x1GB moet je voor 250€ of minder vinden en die Corsair TwinX is z'n prijsverschil niet waard.

halovision

Legacy Member
voor een gamer is een dual core beke overbodig (is enkel handig als je zware proggies tegelijk wilt runnen), maar op gebied van betere gameperformances, is t verschil echt miniem.

en met 2x512mb ram (2-2-2-5) heb je ook voldoende.
het verschil tss 512 en 1gig ram is duidelijk, maar tss 1 en 2 gig merk je weinig.

Skizzy

Legacy Member
halovision zei:
voor een gamer is een dual core beke overbodig (is enkel handig als je zware proggies tegelijk wilt runnen), maar op gebied van betere gameperformances, is t verschil echt miniem.

en met 2x512mb ram (2-2-2-5) heb je ook voldoende.
het verschil tss 512 en 1gig ram is duidelijk, maar tss 1 en 2 gig merk je weinig.

Ik moet er we lbij zeggen dat ik ook geregeld met 3d prog's en photoshop cs2 heb openstaan. :)

Ok, dan ga ik voor 2 snelle latjes van 512mb (mijn neef had dit ook aangeraden, maar ik was niet zeker)

Cheers

EDIT: Dit heb ik dan als voorlopig systeem :). Niet mis denk ik.
LINK

SMa

Legacy Member
@halovision, zeg je dat uit ervaring?

je merkt wel degelijk het verschil tussen 2*512mb, 4*512mb, 2*1024mb
imo is het zen geld waard, beter meteen genoeg ram kopen

de Zalman VF700-Cu zou ik vervangen door een Arctic Silencer
de rest is goed :niceone:

Yank

Legacy Member
halovision zei:
voor een gamer is een dual core beke overbodig (is enkel handig als je zware proggies tegelijk wilt runnen), maar op gebied van betere gameperformances, is t verschil echt miniem.

en met 2x512mb ram (2-2-2-5) heb je ook voldoende.
het verschil tss 512 en 1gig ram is duidelijk, maar tss 1 en 2 gig merk je weinig.
- nu heeft dual-core nog niet veel nut, maar games zullen multi-threaded worden en dan zul je pas echt verschil merken
- 2-2-2-5 ram is weggesmeten geld voor gamers, en 2gb wordt zeker nuttig binnen het jaar. Kijk er maar eens enkele tests op na en zie hoe weinig latencies eigenlijk uitmaken voor games.
1.5j geleden kon je ook elke game heel vlot draaien met 512mb, nu moet je dat voor de laatste games niet eens meer proberen. En BF2 en FEAR hebben het zelf moeilijk met 1gb op hoge resoluties.

@Skizzy: neem liever 2x 1gb kingston value-ram, kost maar 30€ meer:
http://tones.be/shop_product.php?idx=100905

SMa

Legacy Member
met value ram kun je dan wel niet echt overclocken he :)
probeer toch ergens een deftig setje te kopen (zoiets)


2*1024mb wordt met de dag nodiger en nodiger om alles op high te kunnen spelen en snel te kunnen alt-tabben tussen zware applicaties

en binnen het half jaar zal zowat ieder nieuw prog/spel multi-threading ondersteunen

Yank

Legacy Member
@sheep: er staat dan ook nergens dat hij wilt overclocken he. en als hij dat toch zou willen, kan hij ook gewoon divider gebruiken he.
En die ocz's zijn veel te duur voor wat ze doen, die Gskills (ZX en HZ dan) en gaan waarschijnlijk even hoog of hoger.

@smason: heel leuk :)

Davion

Legacy Member
Kzou WEL de DualCore behouden en ook 2Gb RAM pakken, die GSkill's zijn echt het dubbele waard zenne, das nen dikke koop!

Skizzy

Legacy Member
Ok, na wat wikken en wegen ben ik dan tot deze setup gekomen:


Er is wel niet zoveel veranderd maar ik denk dat het zo wel goed zit :).

Cheers

RealFlub

Legacy Member
waarom andere vga cooler? standaard cooler koelt ook goed genoeg ;)
DVD-lezer weglaten..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan