Archief - boxen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CobraX

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik zou doorsparen voor een FX6021 (€200) maar als je budget kleiner is: met die AL setjes doe je sowieso nooit een echte miskoop hoor. ;)

Mja kijk weet ge. Die FX6021 kosten 200 €. Dan heb ik zoiets van: als ik toch zoveel geld ga opdoen, kan ik beter direct ineens een pak meer ophoesten om ECHTE kwaliteit in huis te halen in de vorm van hifiboxen.

Dakantochnie

Legacy Member
CobraX zei:
Mja kijk weet ge. Die FX6021 kosten 200 €. Dan heb ik zoiets van: als ik toch zoveel geld ga opdoen, kan ik beter direct ineens een pak meer ophoesten om ECHTE kwaliteit in huis te halen in de vorm van hifiboxen.
Dat moet je natuurlijk voor je eigen uitmaken, alhoewel je dan ineens weer een heel pak meer zal kwijt zijn natuurlijk.

CobraX

Legacy Member
dakantochnie zei:
Dat moet je natuurlijk voor je eigen uitmaken, alhoewel je dan ineens weer een heel pak meer zal kwijt zijn natuurlijk.

Yeah dat is een feit, maar dan krijg ik een veel betere kwaliteit in de plaats. Daarom dat ik nu (voorlopig) boxen wil die mijn oude boxen evenaren / overtreffen in geluidskwaliteit (en dat zal niet al te moeilijk zijn aangezien het Cambridge Soundworks boxen zijn :p). Ik vermoed dat die FX6021 boxen niet dubbel zo goed zijn als die CS21 boxen, maar ze kosten wel dubbel zoveel!

CobraX

Legacy Member
Net mijn Altec Lansing CS21 boxen gaan halen (kom van een Cambridge Soundworks Desktop Theater DTT2500 Digital setup). De boxen hangen aan m'n M-Audio Revolution 5.1 geluidskaart. Eerste bevindingen:

- Ander soort van bass. Niet zo fel overheersend als bij m'n vorige boxen, maar toch diep en leuk. Subwoofer staat nu ongeveer op de laagste stand en toch knalt hij al.
- De boxen produceren ook een ander geluid. Eentje dat ik nog niet gewend ben. Komt misschien doordat ik ineens 'middentonen' hoor zoals ze zeggen? Zeker geen slecht geluid. Moet er enkel nog aan wennen :).
- Minpuntje vind ik dan weer dat je de bass enkel kan regelen op de achterkant van de subwoofer wat betekent dat ik onder mijn bureau moet kruipen als ik dat wil regelen (maar ik denk eerlijk gezegd dat ik dat zelden/nooit ga doen). Dit wist ik natuurlijk wel op voorhand.
- Die blauwe lichtjes aan de boxen zelf zijn cool :p.

Al bij al ben ik dus nu al een tevreden gebruiker (na ongeveer een half uurtje in gebruik).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan