Archief - Conroe Systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Poepoei

Legacy Member
Mijn huidige config is aan vervanging toe, en de komst van de Conroe is altijd mooi meegenomen ;)

Wat ik tot nu toe heb:

  • Intel Core 2 Duo E6600
  • Tagan EasyCon 580 Watt
  • Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB SATA300, 16 MB
  • Asus EN7900GT
  • OCZ 2048 MB 667 Mhz Cas 4
  • Thermaltake Tsunami Case
  • Nec 4571 DVD (Re-)Writer

Dit zou me in Nederland zo'n € 1150 kosten...

Maar zoals je waarschijnlijk wel al ziet heb ik nog geen mobo.
Ik twijfel tussen:
  • MSI 975X Platinum => € 169
  • Asus P5B Deluxe => € 196
  • Intel D975XBX => €226

Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de Asus, omdat die de Conroe sowieso ondersteunt. Voor de andere twee moet ik eerst nog eens navragen of het
de juiste revisies zijn...

Welk zou het beste zijn? Of nog een ander?

Over de andere onderdelen mag je ook commentaar geven uiteraard ;)

Alvast bedankt :)

SMa

Legacy Member
imo geen Bad Axe, wordt nu fel overroepen omdat er veel mee getest wordt bij gebrek aan andere moederborden.

Als Asus de trend aanhoudt, zullen ze weer net iets beter zijn dan MSI.
Onmogelijk te voorspellen...


Ik denk dat ik het zal houden bij een Asus P5WD2-E

solix

Legacy Member
Wa zullen er geen nieuwe mobo's komen bij de launch van de conroe.

Yank

Legacy Member
Conroe is nog bijna een maand van hier, in die maand kunnen er nog heel wat nieuwe bordjes beschikbaar komen...

Poepoei

Legacy Member
Tot nu toe blijf ik nog bij de Asus P5B Deluxe, maar zoals Yankee zegt, moet ik toch nog wachten en heb ik dus nog tijd genoeg om een bordje uit te zoeken :)

Nog comments op de rest van m'n config?

Trebby

Legacy Member
begrijp, tot mijn spijt, niet waar mensen het geld vandaan halen om zo grote upgrades te doen terwijl je pc zelf nog goed is :s

ikzelf heb deze pc al 2 jaar en nu zelfs heb ik nog het geld niet over op m'n systeem volledig te upgraden, zelfs niet met m'n studentenjob en dan zie je hier zo kinderen van 15jaar die zomaar prompt een nieuwe pc kunnen kopen wanneer ze het uitkomen :(

Poepoei

Legacy Member
't is nu ook nie zo dat ik der niks voor doe he, ik verkoop m'n huidige pc, heb nog een heleboel andere dingen verkocht, gooi daar een klets geld van vakantiewerk en een aalmoes van m'n ouders (rapport enzo) tegen... En 't is ook nie zo dat ik elke maand zoiets koop hoor, mijne pc is ook twee jaar oud, op 2 koelerkes na...

thaMAN zei:
zo kinderen van 15jaar
Ga een van dees toch eens vragen om menne nick te laten veranderen :sop:



Maja, 'k denk dat ik de 7900GT TOP ga vervangen door ne gewone, dan plak ik menne VF900 dertegen en zet ik 'm zelf wel op die clocks, spaart € 20 uit.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
'k zou ook graag niemeer van die replies krijgen, heeft niks met het onderwerp te maken en 't is ook nie bepaald plezant om "zo'n 15 jarig kind" genoemd te worden...|

xyus89

Legacy Member
tjah.. Het is ook te zien aan je schrijfstijl. alles aan elkaar, geen enters, dialect.

een klets geld.. koelerkes
(niets persoonlijk grof bedoelt hoor, ik geef je alleen maar tips)

anyway best wel tof dat je als eerste pc zo een high-end computer gaat kopen.
Over mijn eerste pc viel er weinig over te stoeffen (amd s754 64 systeem).

ivb die aanschaf van een conroe zou ik echt wachten hoor.
Die cpu is nog niet officieel uit en er zullen nog genoeg moederborden gereleased worden in de zomer zelf.

Die quadcore van intel is ook erg aantrekkelijk maar wat doet een mens met 4 kernen?

Ik ga alle sinds ook een conroe aanschaffen omdat ik dual screen heb en een single core is veel te zwak voor een high end game te trekken en op het ander scherm OS toepassingen (msn, firefox, Itunes).

mvg,

Xyus

ambiorix.be

Legacy Member
blackdragon1990 zei:
Ik twijfel tussen:
  • MSI 975X Platinum => € 169
  • Asus P5B Deluxe => € 196
  • Intel D975XBX => €226

Ge zou eigenlijk best proberen te beslissen ofdat ge een mobo gebaseerd op de 975X chipset wilt (de MSI 975X en den Intel D975XBX), of eentje gebaseerd op de P965 chipset (de Asus P5B) - 'k weet 't, 't is nie simpel, 'k sta voor dezelfde keuze :s
De 975X is misschien stabieler omdat hij al veel langer uit is en zich al wat meer bewezen heeft, maar voor de rest heeft volgens mij de 975X pas echt zin als ge van plan bent ooit 2 graka's te steken om die in crossfire te draaien, omdat die 975X twee PCI-E x16 sloten heeft die ge beide in x8 kunt draaien, maar omdat ge een graka van Nvidea kiest, heb ik niet den indruk dat ge Crossfire wilt, en dan zijt ge misschien beter af met een mobo gebaseerd op de P965 (ook 2xPCI-E x16, maar enkel in x16/x2|x4 mode), zoals de Asus P5B. Maar in 't geval van de P965, kunt ge beter een beetje wachten, want er gaan nog nen hele hoop mobo's gebaseerd op P965 uitkomen. Tenzij ge natuurlijk een Asus fan bent, dan is uw keuze duidelijk. En eventueel kunt ge ook wachten op een mobo gebaseerd op de Nvidea590 chipset, ik denk dat DFI zoiets gaat uitbrengen.
M.a.w. 't is nog wat te vroeg om een mobo te kiezen. Beter wachten tot augustus/september :music:

blind_ripper

Legacy Member
dfi 975x conroe support 189€ ;)
let op er zijn rev van mobo den msi is het den rev 0.2 en bij die intel rev304 ;)

Poepoei

Legacy Member
@xyus: ik zal er op proberen te letten ;)

@ ambiorix & blind ripper:

Het is toch niet zo simpel he :p

Ik zou wel willen wachten op een nForce 590 (maybe DFI?), maar heeft iemand een idee wanneer dat zou uitkomen?

En over Crossfire: ik denk dat ik het bij de 7900 GT houd, de X1900GT is € 3 euro duurder en zou slechter presteren in nVidia games dan de 7900 GT in ATI games...

Daarom is het misschien niet zo'n slecht idee om te wachten op een nForce 590 (SLI?), ik ben toch niet van plan Crossfire te gebruiken.

En blind_ripper, bedoel je niet de rev 2.0 bij de MSI? ;)
Bij u staat rev 0.2

blind_ripper

Legacy Member
zeg ik toch en zal eens na vragen naar de lanch datum van da mobo ;)

Trebby

Legacy Member
blackdragon1990 zei:
't is nu ook nie zo dat ik der niks voor doe he, ik verkoop m'n huidige pc, heb nog een heleboel andere dingen verkocht, gooi daar een klets geld van vakantiewerk en een aalmoes van m'n ouders (rapport enzo) tegen... En 't is ook nie zo dat ik elke maand zoiets koop hoor, mijne pc is ook twee jaar oud, op 2 koelerkes na...


Ga een van dees toch eens vragen om menne nick te laten veranderen :sop:



Maja, 'k denk dat ik de 7900GT TOP ga vervangen door ne gewone, dan plak ik menne VF900 dertegen en zet ik 'm zelf wel op die clocks, spaart € 20 uit.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
'k zou ook graag niemeer van die replies krijgen, heeft niks met het onderwerp te maken en 't is ook nie bepaald plezant om "zo'n 15 jarig kind" genoemd te worden...|

was wel niet bedoeld als een belediging, m'n excuses daarvoor wel

Poepoei

Legacy Member
ThaMAN zei:
was wel niet bedoeld als een belediging, m'n excuses daarvoor wel
No hard feelings ;)


Vraagje: 667 Mhz Cas 4(-4-4-12) of 800 Mhz Cas 5(-5-5-10)? 800 Mhz is € 20 duurder...

blind_ripper

Legacy Member
ik die 667
:p verschil in cas 4 en 5 is redelijk ;).
btw dfi mobo is binnen een week of 2 goed te vinden :p mijn is onder weg R600 sampel ownd hard

-Timo-

Legacy Member
Ik ga mij een gelijkaardige setup kopen. Ik ha een P5B nemen samen met een E6600 denk ik. Is dit een goede keuze ? Is de P5B Deluxe zoveel beter ? Of zijn er betere andere mobo'en ? Ik wetet, beter wachten, maar ben ongeduldig :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan