Archief - Conroe Systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Poepoei

Legacy Member
Heb deze namiddag dit gelezen, prestaties zouden ongeveer gelijklopend zijn met die van intel 975x (die test was wel met work-in-progress bios)

En idd geen slecht idee om een tabel te maken, 'k zal er mij morgen eens mee bezig houden ;)

Poepoei

Legacy Member
Weeral enkele aanpassingen, denk dat het dit gaat worden:

  • Intel Core 2 Duo E6600
  • Patriot 2x 1 GB 800 Mhz
  • Seasonic S12-600, 600 Watt
  • Seagate Barracuda 7200.10 250 GB
  • Asus EN7900GT
  • Thermaltake Kandalf Case
  • Nec 4571 DVD (Re-)Writer

Iemand nog aanmerkingen hierop?
Anders kan ik het bestellen, een moederbord kan ik nog apart bestellen of misschien later bijvoegen bij de bestelling.

Kwestie van op tijd de preorder geplaatst te hebben (you never know :p) en dat alle onderdelen beschikbaar zijn.
(Niet dat iemand anders van een bepaald onderdeel het laatste exemplaar koopt en ik 2 weken moet wachten op een voeding ofzo :unsure: )

Yank

Legacy Member
Voeding zou ek vervangen, er zijn wel betere merken dan Thermaltake zoals OCZ, Tagan, Fortron, Seasonic, Silverstone, PCP&C,...

white-hat

Legacy Member
ben ook verandert naar de 6600 de 6700 kost een pak meer,en wat nog nooit iemand ervaren heeft zal ik niet missen wss :)


ook begin ik te twijfelen over men vga kaartje,
zou het niet beter zijn te wachten op DX10 en dan een superkaart te kopen?

Poepoei

Legacy Member
Yankee zei:
Voeding zou ek vervangen, er zijn wel betere merken dan Thermaltake zoals OCZ, Tagan, Fortron, Seasonic, Silverstone, PCP&C,...
Voila, een Seasonic S12-600 ok?

Mylotec

Legacy Member
ik ga mij een 7900GT kopen en dan als DX10 uit is koop ik mij een monster kaart van 1 GB

Yank

Legacy Member
SeaSonic S12 is zeker goed.
Die Thermaltake ging ook wel niet slecht zijn he, maar als je voor hetzelfde geld wat beter kunt krijgen ;)

Poepoei

Legacy Member
Yankee zei:
SeaSonic S12 is zeker goed.
Die Thermaltake ging ook wel niet slecht zijn he, maar als je voor hetzelfde geld wat beter kunt krijgen ;)
Die Seasonic is zelfs € 9 goedkoper :p

En heb net een artikel gelezen op Tom's Hardware, 19 voedingen werden
onderworpen aan een stress-test, de S12-600 kwam er als beste uit :bow:

Poepoei

Legacy Member
Ik speel met het idee om de 7900GT te vervangen door een X1900XT.

Wegens HDR + AA, de iets hogere performance in reviews (die ik gelezen heb tenminste), en eigenlijk ook omdat ik een beter gevoel heb bij ATI (:p)

Goede keuze?


Verder heb ik ook besloten voor de Asus P5W DH Deluxe te gaan als moederbord. :)

Davion

Legacy Member
Kzou da nie doen zen, ze zijn gelijkwaardig hoor, maar als jij je beter voelt bij een ATI, dan kies je een ATI, das u volste recht, en je doet daar zeker geen miskoop mee.

Mylotec

Legacy Member
blackdragon1990 zei:
Ik speel met het idee om de 7900GT te vervangen door een X1900XT.

Wegens HDR + AA, de iets hogere performance in reviews (die ik gelezen heb tenminste), en eigenlijk ook omdat ik een beter gevoel heb bij ATI (:p)

Goede keuze?


Verder heb ik ook besloten voor de Asus P5W DH Deluxe te gaan als moederbord. :)
als ge uw 7900GT weg doet ik em intresse é ;) :D

Poepoei

Legacy Member
Mylotec zei:
als ge uw 7900GT weg doet ik em intresse é ;) :D
Hehe, ik heb die nie he ;)

't Ging over ne pc die ik ga kopen ;) :D

Moest hier ne 7900GT te koop staan, dan kon ge tegen mij opbieden hoor :p

blind_ripper

Legacy Member
x1900GT is normaal te unlocken naar een X1900XT :p woensdag breng ik hier over meer info . dan is die hier stock heeft die 12pp en 36 sharders , 256mb ram 1.4ns dat makelijk 700mhz moet doen, . deze kost 300€ en is mss 2% beter dan een x1800XT met 512mb ram 1.26ns :)

SMa

Legacy Member
Ben je dat zeker van dat unlocken?
Ik dacht dat er nogal problemen waren met andere bios'n

Poepoei

Legacy Member
Ja, mannen, weer enkele aanpassingen :p

Heb vandaag besteld, alle Conroe's die ze kregen waren al besteld door anderen, dus leg ik al mijn hoop in de handen van Bytes@Work :p

Voeding: OCZ GameXStream 600 W omdat de Seasonic ook al uitverkocht was (en schandalig lange levertijd) => +3.3V(36A), +5V(30A), +12V1(18A), +12V2(18A), +12V3(18A), +12V4(18A)

En als graka ga ik toch weer voor een 7900GT, omdat het er naar uitziet dat ik een mooie deal kan sluiten op Buy & Sell ;) (edit: hij is van mij :woohoo: )

@ Blind: Ma de XT heeft wel 512 MB RAM he, Denk toch dat dat een merkbaar verschil is? Of zit ik er weer helemaal naast? :p

Heb de 4 extra pipelines van mijne X800 Pro ook unlocked, maar draait wel nog op Pro speeds...
Voeding was te zwak om 'm op XT speeds te clocken :sop: (300 W no-name, heeft al moeite met Pro speeds)


Wat wel minder is is dat ik met de Asus P5W DH Deluxe gelimiteerd ben tot Crossfire (behalve met de hacked sli drivers, ma gaat die maar eens vinden...)

blind_ripper

Legacy Member
SMa zei:
Ben je dat zeker van dat unlocken?
Ik dacht dat er nogal problemen waren met andere bios'n
als mijn kaart unlockt kan je van el snorro en ik een redelijk zware cf run op dice verwachten :D

Cranox

Legacy Member
blackdragon1990 zei:
Wat wel minder is is dat ik met de Asus P5W DH Deluxe gelimiteerd ben tot Crossfire (behalve met de hacked sli drivers, ma gaat die maar eens vinden...)

Hihi ik heb die , goed zoeken is de boodschap :D

SMa

Legacy Member
in die thread zijn drivers te vinden om SLI te kunnen gebruiken met 975X, enige minpunt is dat die drivers geen 7900GT and above ondersteunen.
Om die drivers te kunnen krijgen moet je al gaan rond pm'n...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan