Archief - CPU - Mobo - RAM

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
nForce 550 is de budgetchipset binnen de nForce 500 reeks.
nForce 570 is mainstream, nForce 590 is high-end

en zie jij me ergens lelijk typen?
ik zeg: "achterlijk"
neem nu de 24-pin connector, is dat nu geen achterlijke locatie?


ik weet van mezelf dat ik het me nooit zou vergeven dat ik geen 35 euro extra opgelegd heb voor een betere chipset en betere lay-out
we komen ook almaar dichter bij het dual graka tijdperk, waarbij iedereen met SLI of CF zal werken



en waarom zou je een €300 kostende cpu kopen als je ram die volledig afremt?
het probleem van DDR2 is dat er nog geen goede budget-oplossingen bestaan, daar is het gewoon nog veel te vroeg voor, dus moet je wel bij de betere setjes gaan kijken. producenten zijn nog teveel aan het knutselen met latency's & frequency's.

SMa

Legacy Member
kyomity zei:
Je hebt niet naar de regels geluisterd, je bent bijgevolg een arrogante zak.

PROFICIAT!
proficiat met deze mooie pm :niceone:
mag ik iets vragen? hoe oud ben jij?

@BMF|Johan
prijzen zullen maar zakken als de Conroe beschikbaar is
je kan dan dus evengoed wachten op Conroe

SMa

Legacy Member
miejas zei:
Aanraders (en afraders)? Budget ligt rond de €800. Huidige graka is een Radeon X1600Pro, moest het van belang zijn...
edit: liefst ook 2GB aan geheugen.
Wat is het probleem eigenlijk? Er wordt je een setup aangeraden die binnen je budget ligt en die volledig aan je eisen voldoet.

Voor multi-tasking is de X2 4000+ heel goed, net als die ram.
Zeker als je niet van plan bent te overclocken.
Want dan ben je ook niet van plan om een PC2-5400 setje manueel op Cl3 te zetten. En dan moet je ook geen X2 3800+ nemen aangezien de 4000+ maar 30 euro meer kost en je het zelf niet zal overclocken.

Van dat mobo, tja... 30 euro is toch zó ongelooflijk veel he...
Stel dat je iets koopt die met firewire moet werken, of dat je een raid wil plaatsen, of dat je SLI wilt, of ...
Zal je het je dan niet beklagen dat je geen 30 euro meer gegeven hebt?

-Timo-

Legacy Member
Ja maar SMa, als je SLI wil is het al meer als 30 euro he. Dan wordt het al 50-60:)

Davion

Legacy Member
Zever deleted en banned, sorry voor het ongemak aan iedereen wie die kerel ne PM had gestuurt.

miejas

Legacy Member
SMa zei:
Wat is het probleem eigenlijk?
Het is goed als iets aan mn eisen voldoet, maar ik vind het een beetje nutteloos om te kopen wat je niet gebruikt. Goed, die €30 is idd niet veel in vergelijking met de rest, maar als je dat met alle componenten doet, stijgt de prijs ook gevoelig.

SMa zei:
of dat je SLI wilt
Ik heb een Radeon en ben niet meteen van plan twee van die stroomslurpende monsters in mn pc te steken.

Over die RAM ga ik geen uitspraken doen. Ik weet niet in welke mate die ene CL hoger de prestaties beïnvloedt (en als het de meerprijs waard is) en welk verschil er tussen merken onderling is. Daarom vertrouw ik op jou :)

RealFlub

Legacy Member
eigenlijk is het beter dat je mobo opties 'teveel' heeft dan er te weinig voor je. want als je dan bv net firewire nodig hebt en je hebt het niet.

@miejas, dat is ieder z'n mening. sommigen doen gewoon SLI of CF gewoon om te snoeven.. maar je hebt er dan die dat nemen voor de ultieme prestatie's (2x 7900GTX)

SMa

Legacy Member
CL maakt wel degelijk iets uit ;)

Als je €300 teveel vindt zou ik deze aanraden:
Mushkin 2 x 1Gb DDRII PC5300 High Performance [4-4-4-10] - €210 @ Jaha.be
Deze doen hun werk op 1.9v, geef ze 2.2v en laat ze lopen op 3-x-x-x of op 800MHz 4-4-4-12.
Ik ben er praktisch zeker van dat dit zonder problemen zal lukken,
alle ram die gerate is op 1.8v~1.9v heeft genoeg oc-potentieel om een trapje hoger te gaan en is vaak ook goedkoper.

Maar ga nu toch maar beter niet meer lager... :p
Voor deze prijs zal je in België niets beter vinden (behalve 2de hands dan)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan