CRT is nog ALTIJD superieur aan tft....nog ALTIJD..kijk maar eens naar b&o tv's en sony wega's
enigste nadeel is het volume en het feit dat er niet teveel direct zonlicht op kan zitten..qua beeldkwliteit is een GOEDE crt op ALLE vlakken superieur
....zet uw crt gewoon minimaal op 85 hz,regel uw contrast brightness goed(1 maal voor alle toepassingen)en geen koppijn meer...probleem is dat er vele slechte crt's beoordelen,goedkope rommel met crappy beeldbuizen,die bestaan ook hoor
Een goede crt is een flatscreen(diamondtron of trinitron) ,kan 1600x1200 of meer aan op 75 hz ,en 1280x1024 op 85-100hz
http://www.backoffice.be/shop/details.asp?partid=S26361-K969-V150
goed scherm,bestaat in 19" ook, en enigste merk die er standaard nog maakt met de specs die m'n iyama vision master pro heeft..nieuwe iyama crt's zijn al een pak minder dan de oude vision master reeks..ik werk op 1024x768(17") aan 100hz..NOOIT koppijn of last ogen..games zijn gewoon zalig, en text kleuren en foto zijn subliem
enigste tft's die in de buurt komen van mijn oude vision master pro kwa dieptezicht scherpte en kleuren zijn; lacie(+-1000€

,eizo flexscan(vanaf 500-600€

of eizo coloredge(+-1500€

en mac cinema displays(+-800€
