Archief - Crt Of Lcd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RealFlub

Legacy Member
@cobra11 dat kwam omdat je refresrate veel te laag stond.
enne, brandende ogen, nog nooit gehad.

draai hier constant 1280*1024 @ 85Hz en nog nooit hoofdpijn gehad.
kzou persoonlijk ook voor een TFT gaan, ma kost me teveel geld (minstens 300€ voor een degelijke TFT)

Deetje

Legacy Member
Iiyama Visionmaster Pro serie als die nog bestaat, zelf heb ik een vision master pro 17'inch en dat ding is zalig voor zijn klasse. Ook hyundai schijnt zeer goed te zijn.

Ik heb hier zelf ok een vraag:

welke neem ik best Samsung 930BF of BenQFP91G+

Sergeant_bob

Legacy Member
ik heb de philips 109E5
en vind ik wel eel goe :)
geen last met ogen nice reoluties alleen refreshrate te laag bij resoluties hoger dan 1280*1024

Yo-Han

Legacy Member
CRT is nog ALTIJD superieur aan tft....nog ALTIJD..kijk maar eens naar b&o tv's en sony wega's

enigste nadeel is het volume en het feit dat er niet teveel direct zonlicht op kan zitten..qua beeldkwliteit is een GOEDE crt op ALLE vlakken superieur
....zet uw crt gewoon minimaal op 85 hz,regel uw contrast brightness goed(1 maal voor alle toepassingen)en geen koppijn meer...probleem is dat er vele slechte crt's beoordelen,goedkope rommel met crappy beeldbuizen,die bestaan ook hoor

Een goede crt is een flatscreen(diamondtron of trinitron) ,kan 1600x1200 of meer aan op 75 hz ,en 1280x1024 op 85-100hz

http://www.backoffice.be/shop/details.asp?partid=S26361-K969-V150

goed scherm,bestaat in 19" ook, en enigste merk die er standaard nog maakt met de specs die m'n iyama vision master pro heeft..nieuwe iyama crt's zijn al een pak minder dan de oude vision master reeks..ik werk op 1024x768(17") aan 100hz..NOOIT koppijn of last ogen..games zijn gewoon zalig, en text kleuren en foto zijn subliem

enigste tft's die in de buurt komen van mijn oude vision master pro kwa dieptezicht scherpte en kleuren zijn; lacie(+-1000€) ,eizo flexscan(vanaf 500-600€) of eizo coloredge(+-1500€) en mac cinema displays(+-800€)

CobraX

Legacy Member
Ik heb nu een 19" Philips 109P20 (resoluties @ deftige refresh rates zijn: 1280x1024@100Hz en 1600x1200@85Hz), maar denk er toch aan om deze te vervangen door een Samsung 770P bvb. Overdrive MVA/PVA panelen lijken mij wel deftig materiaal. Dan kan deze monitor ook dienen als monitor voor mijn 2de pc (i.p.v. die AOC nest).

De nadelen van een tft waar ik mij wat aan stoor zijn:

- Ge zit vast aan die native resolutie (in games is dit wel hatelijk aangezien ik 'maar' een 6600GT heb, maar aangezien ik toch voornamelijk ET speel, maakt dit amper iets uit).
- Kans op dode pixels.
- Kleurechtheid (ik photoshop nogal graag).
- 'Maar' 1280*1024 bij de meeste modellen.
- Ghosting I guess.
- Duur als ge iets deftig wilt.

De voordelen voor mij:

- Laag energieverbruik.
- Scherper beeld (mijn laptop tft geeft scherper beeld dan deze high-end 19" Philips CRT).
- Heb toch het gevoel dat een tft scherm zachter voor de ogen is.
- Veel handiger om te verplaatsen / mee te nemen.

Oh ja ik ben onder de indruk van dit filmpje van de Samsung 770P.

Yo-Han

Legacy Member
pivot functie is zowiezo een verseiste als er ooit een tft komt hier..filmpje toont enkel dat de zichthoek heel goed is..en met pivot stel je de monitor in op jouw ooghoogte

ik denk aan de fujitsu siemens scenicview p17(of 19)-2(premium line)..eizo flexscan ofzo

http://www.misco.nl/productinformat...70P 17IN 6ms zwart DVI-I 1500:1 1280X1024.htm

dacht dat die trager waren : 6ms en 1500:1 is wel goed,wel 420€ voor 17",is me het wel waart..maar dan heb je de kleuren nog niet gezien hé..ik zal de samsung overdrive eens gaan bezien dan ..bf reeks is niet goed genoeg voor mij...wel snel 200€ goedkoper dan degene die ik hier boven opnoem natuurlijk

CobraX

Legacy Member
Yo-Han zei:
pivot functie is zowiezo een verseiste als er ooit een tft komt hier..filmpje toont enkel dat de zichthoek heel goed is..en met pivot stel je de monitor in op jouw ooghoogte

ik denk aan de fujitsu siemens scenicview p17(of 19)-2(premium line)..eizo flexscan ofzo

http://www.misco.nl/productinformat...70P 17IN 6ms zwart DVI-I 1500:1 1280X1024.htm

dacht dat die trager waren : 6ms en 1500:1 is wel goed,wel 420€ voor 17",is me het wel waart..maar dan heb je de kleuren nog niet gezien hé..ik zal de samsung overdrive eens gaan bezien dan ..bf reeks is niet goed genoeg voor mij...wel snel 200€ goedkoper dan degene die ik hier boven opnoem natuurlijk

bij 4launch.nl kost hij 381 euro (zoek maar eens op 770p op die site).

ComputerVISTA

Legacy Member
Yo-Han ge noemt daar ook een merk op he :p B&o LOL "brol en olijven" :D

Skoebiedoe

Legacy Member
En dan nog sony wega???(dacht dat dat een plasma serie was maar kan altijd verkeerd zijn natuurlijk)

[EZ]

Legacy Member
Nog een vraagsken da bij deze thread aansluit (en da msn al gevraagd is :unsure: )
Wa is eiglijk 't verschil tusse TFT en LCD ???

stream187

Legacy Member
LCD (Liquid Crystal Display) is de verzamelnaam voor alles.. schermen van rekenmachines, telefoons, platte computerschermen, enz..

TFT (Thin Film Transistor) is een subsoort (actieve matrix) van deze technologie die gebruikt wordt voor hoge resolutie en kleuren displays zoals computerschermen en tv's.
Passieve matrix technologieën zoals STN worden/werden dan weer gebruikt in oudere PDA's ed.

Om juist te zijn moet je dus LCD TFT zeggen als je het hebt over een moderne platte tv/computerscherm.

[EZ]

Legacy Member
'k Snap het . . .
Toch het laatste zinneken :p
En is plasme dan ne 'collega'/'concurrent' van TFT ? (endus LCD plasma!?)

stream187

Legacy Member
Dat een Dendermondenaar nie alles snapt wat een Aalstenaar zegt is al langer dan vandaag geweten eh :)

Nee plasma is totaal andere technologie dan LCD. Werkt met gassen.

Yo-Han

Legacy Member
B&O audio OK=mid fi ...maar TV's?? zeker hun crt's! holalla hoor ,geef maar!(als et gratis is :) )

ps ben eens benieuwd als de ander producenten die overdrive paneeltjes gaan implimenteren...want beter dan samsung is er zowiezo,samsung is gewoon een heel sterk marketingmerk nu,ander merken bouwen er beter regelelectronica rond(de standaard matrix is altijd van samsung )

tft scherm met led backlights is nog VEEEL te duur :(

eniac

Legacy Member
Waarom ik nog geen TFT staan heb:
- 1280x1024. M'n broers laptop had 1600x1200 en dat was een 15" panel (en het was haarscherp en goed leesbaar tbh), dan moet dat op 19" TFT's toch OOK wel kunnen?
- dynamic range/contrast: zwart is bijlange niet zwart genoeg, situaties met tegelijk diep zwart, donker en felle kleuren & licht worden helemaal niet mooi weergegeven (dit merk ik trouwens ook op vrij high-end LCD TV's, in tegenstelling tot hun plasma-broertjes, en is 1 van de grote redenen waardoor ik ook hard twijfel of ik binnen een half jaartje wel een LCD TV zou aanschaffen ipv een gewone)
- kleurenechtheid

Yo-Han

Legacy Member
idd zwart is inkwart hier op mijn crt...en doom3 bvb op een tft vond ik maar washed..terwijl het zalig is op een goede crt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan