Archief - Gamers Muis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Featherfoot

Legacy Member
desert storm zei:
- vrijheid of niet, om te gamen is eentje mét draad nog altijd het best.
- een muis met optische resolutie tot 2000dpi is dan slecht of wat? :wtf:
- je vergeet Razer.
- vanaf €50 voor een Logitech MX518/ Razer Diamondback
- ik heb een MX518, en dat werkt evengoed als jouw G7, daar ben ik zeker van.

Om te gamen wrs wel. Wacht maar eens tot je echt preciese, grafische dingen moet gaan doen met je muis.

Lasermuizen overtreffen de optische varianten toch wel dan.

[TFT]Poky

Legacy Member
er is een verschil tussen optische muis en laser muis...

k weet ni wa iedereen hier zit te bashen op draadloos...
Ik heb een mx1000 en ik zou niks anders meer willen hebbe!
En ja ik heb al een mx 518 in mijn handen gehad

[EZ]

Legacy Member
Aja, sorry, ff op Wikipedia opgezocht en blijkbaar heeft een lasermuis een laser en een optische muis een LED, je m' excuse ;)

(weer iets bijgeleerd :woohoo: )


EDIT:
'k Vraag mij nu wel af wa da kik heb, 'k heb ne Logitech MX310, me een rode "lichtstraal" (wat mij doet denken aan laser :unsure: ), terwijl er vanonder op de plakker "optical mouse" staat :wtf:

[TFT]Poky

Legacy Member
mx310 is dacht ik optische

mx 1000 en G serie is dacht ik met laser ben wel ni zeker

-Timo-

Legacy Member
Een lasermuis heeft geen "lichtstraal". Daar zie je gewoon niets. Enkel onderaan 2 lensjes.

[EZ]

Legacy Member
En der zijn van die mousepads die ge in 3 soorten hebt: lowsense, midsense en highsense, is da een groot verschil???

FLT

Legacy Member
Thammels zei:
- Draadloos : vind ik gewoon het zaligste, die vrijheid :p
- Laser : veel precieser en een genot om mee te werken :)
- Logitech all the way : gewoon het beste muis en toetsenbord merk
- 79 euro voor een G7
- Ikzelf heb de G7. Een superpreciese muis die perfect in de hand ligt. Als je dan wisselt van pc (ik heb dit met een gewone optische muis van logitech met draad) dan denk je : "damn wat is dit voor een slechte muis". 80 euro voor een muis is niet niets, dat vind ik ook, maar volgens mij zeker de moeite waard.

Ik vraag mij eigelijk af of je wel gamed?

- draadloos & gaming : NOT DONE
wat heeft vrijheid hier in gods naam mee te maken?!
zo'n muisdraad is niet merkbaar...
- laser : akkoord
- merk : razer, zowiezo. Lichter en ligt beter in de hand dan Logitech.
Is zowel voor links- als rechtshandigen.

R-evolution™'

Legacy Member
FLT zei:
Ik vraag mij eigelijk af of je wel gamed?

- draadloos & gaming : NOT DONE
wat heeft vrijheid hier in gods naam mee te maken?!
zo'n muisdraad is niet merkbaar...
- laser : akkoord
- merk : razer, zowiezo. Lichter en ligt beter in de hand dan Logitech.
Is zowel voor links- als rechtshandigen.

draadloos en gaming : DONE
draadloze technologie staat niet meer in zen fucking kinderschoentjes .
Ik heb mx1000 en ik speel wel maar 1 spel . En da gaat heel goed .
In mohaas demo ben ik bekend , om mijn skills en aim dus die muis is heel precies

RealFlub

Legacy Member
[EZ] zei:
En der zijn van die mousepads die ge in 3 soorten hebt: lowsense, midsense en highsense, is da een groot verschil???

dat is de grootte van de muispad

lowsens gaat heel groot zijn (want je moet je muis veel verplaatsen voor weinig te mikken)
highsens gaat eerder klein zijn. (muis weinig verplaatsen maar toch veel bewegen)

midsense is dan in het midden van beiden. (ik speel trouwens mid ;))

FLT

Legacy Member
R-evolution™' zei:
draadloos en gaming : DONE
draadloze technologie staat niet meer in zen fucking kinderschoentjes .
Ik heb mx1000 en ik speel wel maar 1 spel . En da gaat heel goed .
In mohaas demo ben ik bekend , om mijn skills en aim dus die muis is heel precies

Amai zeg in de mohaas demo dan nog! Moet ik je nu aanspreken met Hoogheid? :ironic:

En nu ff serieus : als je af en toe een spelleke speelt (net zoals gij dus) dan is draadloos ok, zal je niet merken.
Wil je echter serieus (spelen om LANs te winnen) gamen dan is draadloos zowiezo not done.

[EZ]

Legacy Member
RealRoot zei:
dat is de grootte van de muispad

lowsens gaat heel groot zijn (want je moet je muis veel verplaatsen voor weinig te mikken)
highsens gaat eerder klein zijn. (muis weinig verplaatsen maar toch veel bewegen)

midsense is dan in het midden van beiden. (ik speel trouwens mid ;))
'k, merci

('k dacht al da die low-sense meer glijdden ofzo :p)

FLT

Legacy Member
Thammels zei:
En waarom niet :s ?

Als je langdurig gaat gamen is het gewicht van de batterij niet leuk meegenomen (polsen). Ook het opladen kan irritant zijn.
Zelf speel(de) ik UT en een draadloze muis geeft me een gevoel van delay.

-Timo-

Legacy Member
1) De batterij van mij G7 weegt niets
2) Het opladen in boostmode duur niet lang, maar er zitten toch 2 batterijen bij die je ondertussen kan opladen.
Niks van delay hier ze.

B!G Fr@nk!3

Legacy Member
Ellow,
Nu mijn microsoft muis (optische) hare geest heeft gegeven ben ik ook op zoek naar een andere muis.
Ben eigenlijk nog aan het twijfelen tts. 2 modellen van muizen:
Logitech MX518 of de nieuwe versie ervan de G5.
Kunnen de mensen die deze hebben hun ervaring erover meedelen, zodat 'k te knoop kan doorhakken.
Ben eigenlijk meer geneigd om voor de MX518 te gaan, dit omdat te muis ook gebruikt wordt voor het gewone werk (surfen, wa photoshop, ed.). Doordat deze muis 2 duimknoppen heeft, wat tijdens het surfen vooral handig is.
Bij de G5 is er maar één duimknop wat sommige een grote gemis vinden?

Zoja, welke zou ik best nemen.

BiGFrAnkiE

Davion

Legacy Member
Draadloos owned zwaar, en ik zen best wel vrij goed in CoD hoor, totaal geen lag met men MX700 hier.

desert storm

Legacy Member
B!G Fr@nk!3 zei:
Ellow,
Nu mijn microsoft muis (optische) hare geest heeft gegeven ben ik ook op zoek naar een andere muis.
Ben eigenlijk nog aan het twijfelen tts. 2 modellen van muizen:
Logitech MX518 of de nieuwe versie ervan de G5.
Kunnen de mensen die deze hebben hun ervaring erover meedelen, zodat 'k te knoop kan doorhakken.
Ben eigenlijk meer geneigd om voor de MX518 te gaan, dit omdat te muis ook gebruikt wordt voor het gewone werk (surfen, wa photoshop, ed.). Doordat deze muis 2 duimknoppen heeft, wat tijdens het surfen vooral handig is.
Bij de G5 is er maar één duimknop wat sommige een grote gemis vinden?

Zoja, welke zou ik best nemen.

BiGFrAnkiE

MX518.

alhoewel de horizontale scrollfunctie van de G5 wel handig kan zijn... maar de G5 heeft maar 1 duimknop zoals je al zei.

anyway, ik heb een MX518 en wil niks anders. als deze kapot zou gaan, koop ik me terug een MX518 (tenzij dat logitech tegen dan een opvolger van de G5 klaar heeft met terug 2 duimknoppen)

[TFT]Poky

Legacy Member
lol mannen hou is op met de BS dat draadloos zuigt om te gamen...
Dit was zo een een 5 jaar geleden, tijden zijn verandert.

1e deftige allround muis was imo de mx700 met daarna mx 1000 en de G7.

Zelf game ik cs : s, misschien kennen sommige mij van telenet servers.
Als ge ni gelooft dat draadloos evengoed kan zijn als een draadloos pm dan en dan zullen we ff gamen...

Mijn mx 1000'tje moet zeker niet onderdoen voor zijn broertjes hoor :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan