Archief - Gamers Muis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CupraBoy

Legacy Member
Ik heb reeds geruime tijd een MX1000 (laser, draadloos) en deze is idd wel wat zwaar. Maar overlaatst heb ik er skates ondergedaan en vliegt ze over mijn Icemat heen. Laser op glas!!! Geen probleem voor een MX1000.

Ik heb ook nog een G5 ( laser, met draad ) voor mijn gamemasjien. Pas enkele weken geleden aangeschaft. Veel lichter dan de MX1000. Was even wennen om deze te bedienen als je zo een logge MX1000 gewend bent. ;) Maar met de bijgeleverde gewichtjes kan je hem eventueel evenzwaar maken als een G7 ( denk dat de MX1000 zelfs nog zwaarder is als de G7 ). Deze werkt ook zonder problemen op mijn Icemat, er zit wel de firmware 1.1 in de G5.

Als ik nu ga vergelijken vind ik dat beide muizen even goed reageren. Totaal geen lag ofzo van de MX1000. Met beide muizen kan je horizontaal scrollen, indien nodig. Enkel heeft de MX1000 2 duimknoppen integenstellingn tot de G5. Maar persoonlijk vind ik dit van geen belang omdat ik deze amper gebruik. Wel heb ik reeds een paar keer achter de draad van de G5 moeten vissen omdat deze achter mijn bureau in kroop. En dat wringt van tijd wat tegen. Voor de rest 2 supermuizen. En moet je persoonlijk uitmaken of je draadloos wilt of niet. Wel handig aan de G5 is dat je de DPI kan instellen softwarematig, default staan die op 400,800,2000. Maar ik heb al ontdekt dat 2000DPI héél gevoelig is. :) Gewoon Setpoint software erop en naar eigen dunken aanpassen.

Voila da wast zowat....

Grtz,

Tommy

BMW lover

Legacy Member
Ik heb razor copperhead en razer exactmat en ik wil niets anders meer
echt beiden super en glijden is gelijk niets meer
en het is niet zoals die logitech dingen als je 1week er mee hebt gegeleden dan ge den boel moet afkuisen omdat ze "plakt"

BMW lover

Legacy Member
ik heb 3jaar met logitechs gewerkt
eerste goedkoop
dan de mx510
dan de mx1000
en ff met de mx 518 deze is gebrokken(gevallen:unsure:) en ik heb mijn geld terug gekregen omdat ik niet 100% tevreden was van die 518 heb ik een copperhead gekocht en de volgende muis die ik koop is zeker en vast opnieuw een razer
vind het gewoon stukken beter
+ een mooi uitzicht wat mooi meegenomen is

FLT

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
Zelf game ik cs : s, misschien kennen sommige mij van telenet servers.
Als ge ni gelooft dat draadloos evengoed kan zijn als een draadloos pm dan en dan zullen we ff gamen...

Jup de telenet servers zijn gekend voor hun high skill. :wtf:
Als je me niet gelooft dat bedraad nog altijd beter blijft dan draadloos, check dan even de configs van topspelers. Heel zelden zie je maar een G7 voorkomen.
Een mx1000 zie je zelfs nooit.

Davion

Legacy Member
MX1000, daar scheelde dan ook wat mee met de laser, ge moogt die niet opheffen enzo, echter de G7 is de ideale muis.

[EZ]

Legacy Member
Als uwen draad achter uwen bureau kruipt: vastplakken!!!
'k Doe da ier ook :p (en ook me klavier), dan moete der nie aan sleure...
(wel een beetje "afmeten" waar da ge hem juist vastplakt ;))

pollux_15

Legacy Member
MX510 met draad (oldskool :D:p). Nog altijd geen spijt van dak die ooit heb gekocht, maar ze begint hard te slijten (heeft al uren erop zitten). Logo is er bijna helemaal al af. Mss toch tijd voor een nieuw :p. (dan word het toch terug een met draad de G5 mss of een razor )

[EZ]

Legacy Member
Die logo's van Logitech gaan er imo snel af ze, op mijne MX310 was't na een maand al moeilijk zichtbaar en na 2 maand was't zo goed als gans weg, alleen als ge der dicht op kijkt me juisten lichthoek, kunde het nog ewa zien...

En 't is officieel (:p): 'k ga mij een Steelpad QcK Mini kopen, de grotere passen ier nie zo goe op da bucht-meubelken, en 't kost minder dan €10 :)

|Bifi|

Legacy Member
MX Laser muis van logi. ik heb die gekocht omdat ook mijn muis kapot was en niet meer lekker bolde en ik ben er zeer content van, van die muis. Zeer goed om te gamen enzo enzo;)

Yo-Han

Legacy Member
[EZ] zei:
Niet met laser :wtf:
Dan moete om de week uwen bol uitkuisen als ge een stoffige kamer hebt :s

er zijn 3 types

wiel(bal) vergt reiniging stof ,optisch(licht), laser(laserlicht) ..

[TFT]Poky

Legacy Member
FLT zei:
Jup de telenet servers zijn gekend voor hun high skill. :wtf:
Als je me niet gelooft dat bedraad nog altijd beter blijft dan draadloos, check dan even de configs van topspelers. Heel zelden zie je maar een G7 voorkomen.
Een mx1000 zie je zelfs nooit.

wa heeft er nu mee te maken of telenet high skill is of niet :s?
Draadloos moet ni onder doen voor met draad imo hebde nog nooit een mx1000 vast gehad of een G7

ComputerVISTA

Legacy Member
Altijd logitech gehad tot ik een jaar geleden op razer overschakelde en ik wil niks anders meer, bijna half jaar gedaan met m'n diamondback en nu heb ik de copperhead.

Zeer goeie, lichte en preciese muisjes.

Grey FoX

Legacy Member
Echt jongens toch waarom zou je een draadloos kopen voor te gamen?

+ (Vrijheid voor een film) dit is niet in kwestie dus telt niet mee

- Prijs : het is altijd duurder
- Gewicht : zwaarder
- Snelheid : gaat altijd iets iets iets trager gaan als draad


Voor mensen die nog twijfelen tussen optical of laser ga ik ff de voor en nadelen zeggen van laser

+ (moet normaal gezien op elk oppervlak perfect werken) doet hij al niet

- een laser muis reageert niet op elke muismat wanneer je er een snelle beweging doet want hij slaat een stuk over, er zijn wel muismatten die het wel doen op een laser muis maar die zijn er speciaal voor gemaakt en kosten massas veel geld (meer dan de gewone)
- is duurder als optical


Dus mensen denk een keer na en koop een Optical Draad muis en je hebt geld + irritatie van de minpunten niet

Grtz BioHzRd

Davion

Legacy Member
- zever, ge hebt van Logitech ook goedkopere modellen, nu deze hebben dan ook minder knoppen
- True, maar das toch geen probleem, of hebde een pols van fluweel ? Ik vind men MX700 net aangenaam.
- Nog meer quatsch: Op mijn oude eerste generatie Logitech draadloos optisch zat een beetje lag, maar dat kwam door die optische motor, op mijn MX700 zit NIETS, en ge moet niet DENKEN dat er iets opzit, want der zit gewoon niets op.

-Timo-

Legacy Member
Das echt zo'n zever dat draadloos trager gaat als met draad. Man man man ...

arnevdb0

Legacy Member
"laser muis reageert niet op elke muismat wanneer je er een snelle beweging doet want hij slaat een stuk over, er zijn wel muismatten die het wel doen op een laser muis maar die zijn er speciaal voor gemaakt en kosten massas veel geld (meer dan de gewone)"

en welke muismatten zijn dat dan ..., voor zover ik weet reageert laser op MEER dan op optisch (met name glanzende objecten vb ; glas , metaal , gevernist hout ( vb de tafels van fom ^^))

Polarite

Legacy Member
Hier op de ene pc een Razer Diamonback en op de andere pc een Razer Copperhead.

Beide super game muisjes ,persoonlijk vindt ik die copperhead ietsje beter maar niet veel.

Voor muismat gebruik ik Razer Mantis control.

Ben super tevreden met deze comninatie,en heb al alle soorten muisen en matten gehad.

Ik zou voor een Razer gaan.

Grey FoX

Legacy Member
Davion zei:
- Nog meer quatsch: Op mijn oude eerste generatie Logitech draadloos optisch zat een beetje lag, maar dat kwam door die optische motor, op mijn MX700 zit NIETS, en ge moet niet DENKEN dat er iets opzit, want der zit gewoon niets op.

Als je een beetje van elektronica kent wete dat er altijd een klein klein verschil op zit in verband met versturen van data
draad is nog altijd sneller als radio golven
die radio golven moeten dan ook nog eens omgezet worden in de commandos die een pc kan verstaan.


Als je een gamer zijt weet je dat je niet op een stomme tafel (die al bijna versleten is) moet gaan spelen want je hebt oneffenheden als je een muismat gebruikt zal je dit niet tegen komen.

Btw kzal even de muismatten zeggen die flippen of stukken overslagen (khem er vele getest)
bij muizen zoals de 5G en Copperhead;
Icemat, func R30, steelpad S&S, Qpad

Nogmaals ik ga geen dingen verzinnen ze zijn gewoon zo je moet het aannemen optical draad is nog steeds het beste

stefaantje

Legacy Member
die dure muismatjes (alles boven de 5 euri is duur voor een muismatje), zijn die zo glad&hard vanboven, of "ruw"&zacht?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan