Archief - grafische pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mrfart

Legacy Member
Stre@mus zei:
Inderdaad, 'k was eigenlijk aan het twijfelen bij de 3D kaart, om de redenen die je aanhaalt.
De reden waarom ik voor deze kaart heb geopteerd: Windows Vista. De pc moet toch deftig met Windows Vista overweg kunnen. En daar gaat het Matrox kaartje in de problemen komen. Terwijl een 7600 toch een veel werkbaarder resultaat zal geven.

Wel, ik gebruik soms nog wel eens 3D toepassingen. 3Dstudio max, en soms wel eens games, al heb ik daar niet al te veel tijd meer voor.
Wat vista betreft, ik zal pas overschakelen als ik zeker ben dat het 100% stabiel is, en alles er niet trager op zal lopen. Maar ik weet er eerlijk gezegd niet zoveel van.

Struber

Legacy Member
contacteer de mensen van www.cnb.be eens, daar kan je een pc op maat kopen en kan je als grafische kaart vb een PNY Quadro kopen (speciaal gemaakt voor grafische toepassingen)

boostah

Legacy Member
Struber zei:
contacteer de mensen van www.cnb.be eens, daar kan je een pc op maat kopen en kan je als grafische kaart vb een PNY Quadro kopen (speciaal gemaakt voor grafische toepassingen)

maar kijk, als het vooral gebruikt wordt voor strips, dan is 2d kwaliteit belangrijkst (matrox dus) en imho totaal geldverspilling van zo'n graka

als hij veel met 3d rendering zou werken is een quadro geoorlooft, maar dit lijkt me niet het geval + als het slecht zeer sporadisch is, dont forget die matrox kan ook 3d weergeven hoor, gewoon een pak trager maar als je het heel weinig gebruikt kan da toch geen kwaad?

Struber

Legacy Member
boostah zei:
maar kijk, als het vooral gebruikt wordt voor strips, dan is 2d kwaliteit belangrijkst (matrox dus) en imho totaal geldverspilling van zo'n graka

als hij veel met 3d rendering zou werken is een quadro geoorlooft, maar dit lijkt me niet het geval + als het slecht zeer sporadisch is, dont forget die matrox kan ook 3d weergeven hoor, gewoon een pak trager maar als je het heel weinig gebruikt kan da toch geen kwaad?

niet elke quardo is duur, kbedoelde dus geen kaart van €1000 of meer :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan