Archief - High end surround.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ja, ik zal eens een vraag placeren :D

Daar ik zelf geen genie ben in het betere surround werk omdat ik eerder een stereo aanhanger ben stel ik toch even de vraag.

Wat zoek ik:

1 surround precessor
1 klasse A amp voor de rears (mag wat meer punch hebben maar is niet nodig daar hetd ara toch maar gaat om effecten)
1 klasse A amp voor de center (moet niet zwaar zijn)
en dan nog eentje voor de sub (liefst in stereo)
1 of 2 (subs)

Het is de eerste keer dat ik voor mezelf begin met surround en dit enkel voor films, de fronts worden men huisige speakers voorzien vand e nodige versterking maar daarmee is de rest nog niet gevoed van klank.

1 voorwaarde moeten ze wel hebben: Kwaliteit, en daar staat imo geen prijs op (even wel erbij zeggen dat ik niet de Sja van Iran ben)

Tuurlijk ga ik luisteren voor ik ga kopen (zoals ik zelf hier mensen aanraad ivm audio) maar ik kijk nu in de reichting van mensen die met een high end surround zitten die me merken en eventueel modellen kunnen aanraden die ik eens kan beluisteren.

De speakers zijn allemaal goed bijeengezochte 30 jaar oude audio professionals (ap 45 front, ap30 als center en 2 breed zendende als rear) Nog geen sub daar dat toen nog niete cht bestond afzonderlijk (niet van dat merk in elk geval)

Ook heb ik tegenwoordig weinig tijd om het internet af te zoeken achter bijeenpassende toestellen omdat ik met enorm veel werk zit atm.


Alvast bedankt voor de reacties.

Sphinkx

Legacy Member
Koop u gewoon nen nieuwe versterker, en begin niet te werken met 2 versterkers... Voor mijn home cinema heb ik het volgende

Ik heb een Marantz 7400
2x B&W 603 S3 frontzuilen
2x B&W 602 S3 rear speakers

Sub & center koop ik mij later nog... Je hoeft niet alles in 1x te kopen natuurlijk. Boxen heb je in principe voor het leven als je deftig gerief koopt...

Zo'n soortgelijke topics zijn er trouwens ook al geweest in Film & DVD. Weet nu precies of dit hier thuis hoort of daar....

ComputerVISTA

Legacy Member
Vitabis zei:
precies of die meent da
zal wel sarcastisch bedoeld zijn


Denk dat ook wel dat da maar om te zeveren was, der kwam wel ne smile op men gezicht dus zen opzet was geslaagd :p

@sphinkx

Dat materiaal is ook verre van high end, dat is goeie hifi maar meer niet en ik heb absoluut geen probleem om met meerdere amps te werken. Ik zoek er dus nu 3

1tje voor de rears (moet niet krachtig zijn (2 x 50W rms is meer dan genoeg, liefst mosfet of lampen versterker)

1tje voor de center (idem ditto moet niet krachtig zijn)

1tje voor liefst stereo sub (die mag al wel wat krachtiger zijn)

En dan natuurlijk de subs. Nu ik kan mijn fronts wel als front en sub latenw erken dat had ik al eens geprobeerd met een reciever en dat klonk vrij goed alleen wil ik ze wat sparen van dat laag geweld.

En dan nog een surround reciever.

Toch bedankt voor de moeite hoor sphinkx, ge moet dat niet verkeerd opnemen he ;) Maar ik stel heeel hoge eisen aan apparaten. Ook hou ik niet zo van "alles-in-één" apparaten zo heb ik voor men front een pre en eind amp n zo zou ik het natuurlijk ook het liefst doen met de rest alhoewel ik dat met die processor 9/10 niet nodig zal hebben daar die de pre amp vervangt maar dan met een 5.1 verdeler erin.

En ja waar moet je het zetten he? Muzic forum? Want dat is het ook, film en dvd? Aankoopadvies? etc... Nuja hier worden er veel soortgelijke vragen gesteld dus ik heb het hier maar gezet.

http://users.pandora.be/matenhen/musicmaistro.JPG
http://users.pandora.be/matenhen/musicmaistro1.JPG

Dit is de voorlopige stand van zaken.

Sphinkx

Legacy Member
No offence taken computer xp

Ik wist niet dat je zover wou gaan in uw high end sound systeem... Zoiets verwacht je niet direct op een games forum...

Misschien beter uw vraag eens stellen op http://www.htforum.nl/

Daar zitten de echt profs van HT en daar zal je een veel beter hulp krijgen dan je hier zal krijgen vermoed ik...

Thorens

Legacy Member
Wat mag het ongeveer kosten, CxP? En trouwens, het is binnekort terug "High Fidelity" in Antwerpen, de Hifi/Homecinema beurs van Audioforum. Misschien wel eens goed voor wat ideetjes op te doen?

Voor meer info, www.audioforum.be

DPL

Legacy Member
alsget nog een beke "normaler" wilt houde kunt ge ook altij de 5.1 set van Cambridge sound neme (en miss een aparte verstereker)

ComputerVISTA

Legacy Member
Thorens zei:
Wat mag het ongeveer kosten, CxP? En trouwens, het is binnekort terug "High Fidelity" in Antwerpen, de Hifi/Homecinema beurs van Audioforum. Misschien wel eens goed voor wat ideetjes op te doen?

Voor meer info, www.audioforum.be


Ah, kijk ze thorens. Dat is inderdaad een geweldig idee om eens te gaan kijken wat kan en wat niet want zoals ik al zei voor klank is hier altijd geld en nooit een vast budget maar zoals ik ook al zei ben ik niet de een of andere multimiljonair, dus ik heb er geld voor over maar ik betaal graag nog men rekeningen en eten ;)

Zullen we der met ons 2jes naartoe gaan thorens? Ik weet toch dta ge gaat gaan zodus ;)

@ sphinkx, nogmaals Tnx for the info. Zal ik zeker doen! En pas maar op met wat je zegt want er zitten hier een paar serieuse gasten tussen die wel degelijk serieuse sommen geld tegen audio zwieren hoor ;) 't zijn niet allemaal 16 jaar oude gamers he :D

Sphinkx

Legacy Member
Nice one! Zou dat ding wel niet graag versleuren :eek:

Mijn volgende stap in mijn HT is ook een subwoofer, maar bij mij zal het iets bescheidener zijn :wtf:

ComputerVISTA

Legacy Member
euhm, aan de linkse kant komt dezelfde he :$

't is hem niet om de groote, gewicht of vollume te doen he, deze speelt heel goed, netje gericht en is heel snel. En dat is goed!

Sphinkx

Legacy Member
Veronderstel dat het later wel de bedoeling is om een speciale kamer daarmee in te richten? Dus een mini filmzaal als het ware...

Want nu staat dat daar precies zo gesmeten in de living...

ComputerVISTA

Legacy Member
Inderdaad, de volledige ruimte wordt binnekort volledig gestript tot op de blote baksteen. Deze oplossing is nog steeds provisoir (of hoe schrijf je dat :p) (voorlopig dus :p)

Dit is een paint tekening van wat het zou moeten worden:

http://users.pandora.be/matenhen/geluid.JPG

't zal rap gedaan zijn met het zeiken op de soms miserabele klank in de kinepolis :p

Ook worden de subs volledig geschuurd tot op het blote hout en worden ze bedekt met een laag bruine verf en de voorkant zwart zodat ze bij de rest passen

En zo maak je met 30 tot 40 jaar oud materiaal een 5.1 surround set :p

edit: en ow, dat lelijk monster van een schouw gaat er ook uit ;)

SMa

Legacy Member
mss een domme opmerking,
maar een projector boven je hoofd kan soms héél storend werken

tenzij je een hele stille gevonden hebt :p

ComputerVISTA

Legacy Member
ah zo, eigenlijk nog noe bij stil gestaan, maar deze gaat aan het plafond hangen he, ik dacht in de richting van een 2de hands barco of zo (die met de rgb stralen) of iets nieuws??? al heb ik daar geen zicht in wat al dan niet goed is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan