Archief - High end surround.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ze zijn technisch gezien wel nog steeds 30 jaar oud he, alleen zijn alle speakers nog steeds origineel maaaaaaar allemaal gereconed dus zijn ze weer splinternieuw. Ook de subkasten zijn voorzien van splinternieuwe JBL 15" subjes.

Dakantochnie

Legacy Member
duploxxx zei:
:rofl: :rofl: manman moeten we dan nog over audio spreken?.
zoek maar es een reviewke van kimber 4TC 8TC. ik heb 8tc voor front,sub,mid en 4tc voor rear..

@computer xp als ge ze voledig hebt laten vernieuwen dan sluit ik me zeker bij u aan. ge gaf den indruk dat ze 30j oud waren .... of ze dan high of low-end zijn komt het er niet meer op aan....

alhoewel ik ze niet ken nog gehoord zal ik er wel es op zoeken.

er zijn er wel meer die een KEF reference+Harman/kardon een geschikte combinatie vinden btw en het bevalt me wel. alvorens voor surround te gaan heb ik meerdere testen gedaan met verschillende versterkers van merken alchemist/music fidelity/NAD etc

http://www.areadvd.de/hardware/kefreference.shtml

duploxxx
Ik heb hier een stel speakers staan dat 46 jaar oud is en waar niets, maar dan ook niets aan mankeert. Geen verduurde randen, geen kapotte kabels, niets.
Al 46 jaar spelen die dingen bijna dagelijks zonder dat er ook nog maar één onderdeel vervangen is geweest of hersteld. Dát noem ik kwaliteit m'n beste (en nee, de klank is absoluut niet slecht).

Thorens

Legacy Member
duploxxx zei:
:rofl: :rofl: manman moeten we dan nog over audio spreken?.
zoek maar es een reviewke van kimber 4TC 8TC. ik heb 8tc voor front,sub,mid en 4tc voor rear..
Reviews, pfuh. Ik ben zelf audioreviewer geweest en als het niet 20 keer mooier voorgesteld wordt als het is, komt het niet voorbij de eindredacteur. Ik vertrouw geen reviews. Toch zéker niet voor 100%.

(Ik heb ook Kimber, trouwens... maar kabels zijn totaal niet bepalend voor het geluid, dat is een mooi fabeltje dat elke zichzelf respecterende audiofiel zichzelf doet geloven. Puur op elektronica-basis is het bullshit. Een standaard, dikke, afgeschermde kabel is alles wat nodig is.)

ComputerVISTA

Legacy Member
Nu moet ik thorens weer bijvallen. Ik geloof maar 1 ding bij geluid en dat zijn niet de magazines nog de reviews. Voor een 3d kaart kan je dat imo wel doen maar niet voor geluid daar dat zo enorm persoonlijk is.

Ik geloof enkel men eigen oren, of die dingen er nu ranzig uitzien of blinken dat is het laatste van men zorgen, zoals je zelf wel kan zien trek ik me echt geen reet aan van design ook. Als het goed klinkt maakt het kans in men living/luisterruimte te belanden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan