Archief - Highend Systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Laurens100

Legacy Member
Hallo,

We overwegen thuis om een nieuwe pc aan te schaffen, en ik heb iets samengesteld op jes.de. De computer dient als "gezinspc", dus iedereen moet er hier mee werken, en er zal ook mee gegamed worden. We willen dus vooral een rappe pc om gewoon schoolwerk mee te doen maar ook om te gamen. Hij moet een hele tijd meegaan. De oude computer zal boven worden gezet voor internetgebruik, met een draadloze verbinding.

Thermaltake Tsunami VA3000BWA schwarz: 109.01 EUR
Netzteil Enermax Noisetaker 480W World: 93.11 EUR
Asus A8N-E, nForce4 Ultra: 87.90 EUR
AMD Athlon 64 X2 4400+ Sockel939 Box: 455.00 EUR
512MB Sapphire Hybrid X1900 XT PCIe Full : 539.01 EUR
DDR PC400 2GB Corsair TWINX2048-3200C2 : 223.90 EUR
250GB Seagate Barracuda 7200.9 ST3250824: 106.00 EUR
BenQ DW1655 schwarz bulk IDE: 53.91 EUR
TFT 19" Samsung SyncMaster 930BF 4ms: 348.00 EUR
Headset Sennheiser PC 150: 61.20 EUR
54MBit Linksys WRT54GL Router: 69.88 EUR
54Mbit Linksys WMP54G-DE PCI-Adapter:43.37 EUR

Totaal: 2,190.29 EUR

Het toetsenbord en muis zouden we dan in België kopen, want in Duitsland is dat qwerty zeker?

Ik heb hier nog enkele vragen over:
- Klopt deze samenstelling, werken alle onderdelen met elkaar?
- Is het een goede DVD-writer?
- Bij de DVD-writer staat er IDE, maar gaat dit werken aangezien het moederbord SATA is?
- Is de harde schijf degelijk?
- Het het RAM-geheugen goed? Ik heb redelijk goedkoop genomen, maar ook geen Valueselect (normaalgezien :s) .
- Is het moederbord uitgebreid genoeg? Ik ben niet van plan crossfire te gebruiken. (Als dat al zou mogelijk zijn met die kaart)
- Is de voeding zwaar genoeg?
- Is het een goede draadloze router? De pc waarnaar hij zou moeten zenden zou max 10 meter ver staan op een hogere verdieping.

Ten slotte heb ik nog enkele vragen over de winkel jes.de zelf.
We twijfelen nogal of we daar wel zouden kopen, maar aangezien de lage prijzen, vooral voor de X1900XT , overwegen we het wel.

- Is kopen in die winkel betrouwbaar?
- Zijn er mensen die al bij deze winkel iets gekocht hebben en laten verzenden? Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb gelezen op dit forum dat je ook in het Engels kunt mailen? Zijn jullie tevreden van die winkel?
- De X1900XT is natuurlijk niet in stock, heeft iemand er een idee van hoe lang dat kan aanslepen vooraleer ze die hebben? Wanneer mag ik de pc thuis verwachten nadat ik het besteld heb?
- Ik vind nergens op de site de assemblagekosten, ik herriner me nochtans dat ik eerder eens een pc samengesteld had en dat ik dat ook kon bestellen. Het was iets van €80 denk ik (wel redelijk veel vind ik).
- Misschien een rare vraag: als je de pc laat assembleren, krijg je dan de dozen en handleidingen van de onderdelen ook erbij? Of smijten ze dat weg?
- Wat moet je doen als je een kapot onderdeel ontvangt of een verkeerd onderdeel? Duitsland is namelijk nie dichtbij.

Sry voor deze lange vragenlijst, maar ik hoop dat er mensen zullen zijn die mij kunnen helpen :unsure:

Alvast bedankt, Laurens

cooly

Legacy Member
-Ben niet zo goed op de hoogte van de nieuwste hardware eerlijk gezegd,maar op het eerste zicht lijkt alles toch goed.
-over die dvdwriter ziet er ook wel degelijk uit
-dvd writer is idd ide,dat er bij je moederbord sata staat duidt erop dat je een sata hdd kan aansluiten,er zitten altijd wel ide poorten op ;)
-Over de harde schijf weet ik ook niet meteen wat zowat de beste merken zijn.
-Ram geheugen is volgens mij zeker wel goed
-over moederborden weet ik ook niet direct wat er tegenwoordig allemaal opzit,maar ik veronderstel van wel
-Voeding is normaal wel zwaar genoeg
-Normaal moet een draadloze router zeker zo ver geraken,en linksys is een degelijk merk imo dus ja.

Over die winkel kan ik wel niets zeggen.

Davion

Legacy Member
- Duitsland is idd QWERTY
- Ja.
- Ja
- Ja
- Ja
- Ja
- Ja
- Linksys is normaal deftig materiaal.

- /
- /
- /
- /
- Normaal wel, niet altijd.
- Terugsturen naar hun.

Btw: Waarom zo een dure kast voor een gezinsPC? Ik zou een Antec Sonata II 450W pakken, kost om en bij de 120€, en er zit al een voeding in.
Ik zou ook een MSI K8N Neo4-FI pakken, maar die ASUS is zeker niet slecht.

Laurens100

Legacy Member
Eigenlijk wou ik die Antec nemen, maar die verkopen ze dan weer niet bij JES, ook vroeg ik me af of die 450W kwaliteit was en dat systeem zou kunnen trekken.
Dat was ik ook eerst van plan, maar bij JES had ik bij MSI alleen maar uit een moederbord van een goeie 200 euro te kiezen.

Dat vind ik wel jammer dat je zelden bij éénzelfde winkel alles vind aan goede prijzen.

edit: Misschien koop ik best de kast + voeding en het moederbord in België en laat ik dat hier in elkaar steken? Maar dan moet ik iemand vinden die dat kan doen? Je kan moeilijk binnenstappen in een pc-winkel met onderdelen die je ergens anders gekocht hebt, en dan vragen of de winkelier dat in mekaar kan steken.

RealFlub

Legacy Member
jes.de, is een goede winkel, daar m'n graka gekocht.
je kunt idd in het engels mailen. en ze zullen wel antwoorden.
Ik ben over het algemeen wel tevreden met die winkel. kans soms eindje duren tegen dat je het hebt, maar je betaalt ook wel minder ;)

ik zou een andere grafische kaart nemen, die wel in stock is.

je betaalt al 200€ aan case en voeding => vind ik persoonlijk teveel geld.
neem een iets goedkopere case (...-75€)
en daardoor kun je dan iets duurdere maar betere graka kopen.

GregoryG

Legacy Member
duitsland is niet qwerty, maar qwertz :p

Jes.de is zeer betrouwbaar

sash1m1

Legacy Member
kunde beter in de plaats van de ati geen nvidia kopen nen 7800gt of gtx
want bij de gt bespaarde 200€ zonder veel aan prestatie te verliezen

Laurens100

Legacy Member
Mja die 7800GTX presteert toch al wat minder dan die X1900XT, en ik wil echt bijna het beste hebben dus die kaart leek me geschikt.
Misschien wacht ik best op de 7900GTX, maar gaat die effectief maar 550 euro kosten en onmiddelijk beschikbaar zijn wanneer hij uitkomt?

Weet er iemand waar je nog de MX3100 combinatie (toetsenbord-muis) kunt krijgen, die leek me zo geschikt, maar nu vind ik alleen nog maar de MX5000 en die kost 140 euro.

Bedankt voor de replies :)

tetty

Legacy Member
in de fun hebbek die set nog zien staan...
Veel computerwinkels eigelijk, en jes is ind heeel betrouwbaar!

Laurens100

Legacy Member
Ik heb nog wat rondegekeken vandaag en ik ben bij alternate.de terechtgekomen:

Dit heb ik samengesteld:

Alternate.de

Thermaltake Tsunami zwart: €101
Voeding Enermax EG495AX-VE(W)SFMA 485W: €94
Mainboard MSI K8N Neo4-F : €84
CPU AMD Athlon 64 X2 4400+: €489
Grafikkarten ATI Connect3D Radeon X1900XT: €555
Arbeitsspeicher DDR OCZ DIMM 2 GB DDR-400 Kit Platinum : €239
Festplatten 3,5 Zoll SATA Seagate ST3250824AS 250GB: €99
DVD-Brenner IDE BenQ DW-1655: €62
Floppy-Laufwerke Sony Diskettenlaufwerk: € 9,40
Sennheiser PC150: €59
Linksys WRT54GS wireless router: €79
Linksys WMP54GS PCI Adapter: €54
Assemblage: €49

Totaal: € 1973,40

FORCOM

Samsung 930BF 4ms : €359
Logitech Cordless Desktop MX5000 Retail: €139

Totaal: €498

TOTAAL: € 2471,40

Is die beter? Ik stelde bij alternate.de samen omdat ze daar die X1900XT in stock hebben. Zijn er mensen die daar al iets gekocht hebben? Tevreden?
Het toetsenbord kopen we hier omdat het azerty moet zijn en het scherm was ook €20 goedkoper bij Forcom dan bij Alternate.

dj insulin

Legacy Member
neem de liberty series ipv de noisetakers, dat gedoe met alle emi zever is echt zijn prijs niet waard (spreek uit ervaring)
voordat davion` zegt: ge hypet de voeding: vrijheid van meningsuiting :P

jannick werckx

Legacy Member
gaat die 4400+ geen bottleneck zijn om de 1900xt voluit te kunnen laten gaan?
maw is het niet beetje nutteloos deze graka te kopen samen met deze cpu..?

Dakantochnie

Legacy Member
Dan kan je evengoed zeggen dat die kaart geen nut van bestaan heeft, aangezien je amper zwaarder kan gaan op het vlak van CPU's.

Laurens100

Legacy Member
Thx voor de replies nog eens,
Zijn er mensen die al bij Alternate gekocht hebben? Is het een goede, betrouwbare winkel?
Ik denk toch wel dat een X1900XT beter gaat presteren op dat systeem dan een 7800GTX 256MB? Ik wil liefst een kaart met 512MB RAM.

RealFlub

Legacy Member
ik denk dat ze eerder gelijkig zijn, wan de XTX is maar paar % rapper dan de 7800GTX 512mb en die is dan ook maar paar% rapper, dus is het niet zodanig veel.

Yank

Legacy Member
Laurens100 zei:
Thx voor de replies nog eens,
Zijn er mensen die al bij Alternate gekocht hebben? Is het een goede, betrouwbare winkel?
Ik denk toch wel dat een X1900XT beter gaat presteren op dat systeem dan een 7800GTX 256MB? Ik wil liefst een kaart met 512MB RAM.
Al paar maal besteld bij alternate.nl, geen problemen gehad. Rap antwoord op mails, rappe levering (2-3 dagen na betaling toegekomen is en alles in stock), goeie verpakking.

blind_ripper

Legacy Member
Davion zei:
-
Btw: Waarom zo een dure kast voor een gezinsPC? Ik zou een Antec Sonata II 450W pakken, kost om en bij de 120€, en er zit al een voeding in.
Ik zou ook een MSI K8N Neo4-FI pakken, maar die ASUS is zeker niet slecht.
met 450watt zult ge mss net toe komen voor 24/7 stock met niet al teveel fans en hdd's dus geen 3x200gb hdd en stuk of 5 fans hee , ik zou gaan voor een 500watt voor de zekerheid . x2 zuipt het dubble van stroom dan een gewoon amd'ke , en een x1900xt loopt load op tot 20A op 12v line ;)

Laurens100

Legacy Member
Ik heb nog een vraagje over de Thermaltake Tsunami Case:

http://www.thermaltake.com/product/Chassis/midtower/tsunami/bna/bna.asp
Op deze link zie je een bovenaan een foto van die case, en aan de zijkant onderaan zie je die voeten die dwars staan. Dit zou voor ons niet mogen want onze kast staat in een ingebouwde "kast-ruimte", en die is maar juist breed genoeg voor die tsunami. Als die poten zo dwars staat, zou de kast er niet in kunnen. Iets meer vanonder op de site zie ik dan wel weer een foto staan met die voet, en er staat "Retractable foot stand" bij, dus ik veronderstel dat je die kunt draaien zodat ze niet dwars staan?
Zijn er mensen die die case hebben en die daar iets meer kunnen over zeggen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan